Gå til innhold

Hvor mye bruker du på velvære hver mnd? (frisør, sminke, hårprodukter, hudprodukter)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker nok 2000-2500. Det meste går til frisør og voksing og farging av øyebryn. 

Anonymkode: 6f203...37b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før jeg fikk barn brukte jeg ca 3000 på striping hos frisør en gang i halvåret og ca 4000 på sminke og hudprodukter for ett år.

nå er jeg tobarns mamma og bruker 30 kr på hårstrikk en sjelden gang i blant 

Anonymkode: 8eaff...9ba

Skrevet

Blir nok fort 3000 eller mer hvis jeg regner snittet gjennom året.. 😅 

Skrevet

Jeg går til frisøren annen hver måned, og da betaler jeg ca. 2000.kr  Ellers kjøper jeg produkter for hår, kropp og kosmetikk når jeg trenger.  Siden jeg oppholder meg i syden 3 mnd hvert år, kjøper jeg mye solkrem og hudpleieprodukter.  Vil anta at jeg i snitt bruker 2000 kr pr. måned. 

Da kommer timer hos tannpleier i tillegg, og blekemiddel til skinner...   Det er jo også skjønnhetspleie..  Huff a meg, jeg ante virkelig ikke at jeg bruker sååå mye..

AnonymBruker
Skrevet

Negler med forsterkning og design 600-800

Farging av Bryn og vipper 500. 

Frisør hver 3 mnd. 800. 

Anonymkode: 61960...cc9

Skrevet

Jeg er hos frisøren hver 8.uke (490 kr) så det blir ca. 3000 kr/ år. 

Jeg bruker ikke sminke til daglig, så jeg tror jeg bruker under 1000 kr i året på det. 

Jeg bruker dagkrem, nattkrem og serum fra L`Oreal, og har disse i ca. 3 måneder, så det blir 2000 pr. år.

Har en flaske sjampo som koster 250 kr i et halvt år (har kort hår), og bruker billig dusjsåpe til vanlig. Handler også body lotion på tilbud, og noen ganger Rituals hvis jeg skal ut på byen.  Vil tro at jeg bruker rundt 2000 i året på dette også. 

Hvis en legger sammen dette og deler på 12, bruker jeg i snitt rundt 670-700 kr. i måneden, vil jeg tro. Jeg skjønner ikke at det er nødvendig å bruke 3500 kr i måneden på slikt, og forstår TS sin reaksjon på eget forbruk. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikser negler en gang i mnd, og tar brazilian en gang i mnd. og browlamination. Så nesten 2000 der. Litt sminke. Farget håret selv. Klipper hos cutters to ganger i året. Shampo og balsam fra butikken, ingen andre hårprodukter 

Anonymkode: e99ec...bde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg vet ikke, for jeg kjøper ikke nye produkter hver måned men ved behov eller når det er tilbud.

shampoo og balsam: kjøper på matbutikken

serum: ca 160,-

dagkrem: ca 379,-

nattkrem: 128,-

cleanser: 350,-

solkrem: 240,-

Bodylotion: 130,-

mascara: 120,-

= 1507 men dette blir jo ikke en månedlig sum. Kjøper ikke nytt hver måned, noe har jeg i ca èn og en halv måned og andre ting har jeg i mer enn fire måneder.

Anonymkode: 4567f...d24

Jeg kjøper jo heller ikke hver mnd, men vet ca hvor lenge hvert produkt holder, og deler det på antall mnd :) 

Anonymkode: 0a315...747

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 13.48):

Serum, dagkrem, nattkrem, rens, øyekrem, sjampo, balsam, kur, klippe, farge, sminke.... pengene flyr! 

Hvor mye bruker du sånn ca i snitt hver mnd? Jeg er på 3500 kr, og har litt lyst til å kaste opp 🤣

Kjøper shampo for 300 hver 3 måned. Sminke for 500 en gang i året. Er 32 år og får fremdeles høre at jeg ser ut som rundt 20.

Hjelper egentlig alt det dere bruker i ansiktet? Føler jeg meg tør i ansiktet bruker jeg helt vanlig fuktighetskrem, det er som regel på vinteren etter dusj. 

Anonymkode: 131f1...10a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kjøper shampo for 300 hver 3 måned. Sminke for 500 en gang i året. Er 32 år og får fremdeles høre at jeg ser ut som rundt 20.

Hjelper egentlig alt det dere bruker i ansiktet? Føler jeg meg tør i ansiktet bruker jeg helt vanlig fuktighetskrem, det er som regel på vinteren etter dusj. 

Ja, det hjelper, hadde ikke brukt det ellers. Hadde lite forbruk da jeg var på din alder, men snart 20 år senere så har behovet endret seg. Nå må du også huske at folk har forskjellig type hud. Noen er velsignet med normal hudtype som krever lite, mens andre har veldig tørr og irritert hud, sliter med akne, rosacea, etc.

Skrevet
Rosalilje84 skrev (På 15.4.2025 den 10.10):

Inkludert sjampo, såpe og balsam??? Med mindre man kjøper alt fra First Price, så stemmer ikke dette regnestykket.

Shampo og såpe er da ikke dyrt i det heletatt.
Og en flaske shampo varer lenge om man bruker så lite som man skal bruke.

Om man handler dette på Normal, Rusta eller Europris er det faktisk veldig billig.
Kan få merkesåpe billigere på Rusta en First price på kiwi om man følger m.

Nå er ikke jeg dame så spørsmålet er vel ikke retta mot meg.
Men hos meg så kommer det på en flaske dyr shampo pr mnd (114 kroner på apotek siden jeg vil ha shampo uten parfyme)
Dusjsåpe fra Rusta (dove i storflaske, varer en evighet)
Og barberer en gang pr 6-8 uke (800)
Ei flaske fuktighet for ansikt og skjegg som varer i 2-3 mnd (300 hos barberer)

Synes jeg bruker mye til å være mannfolk.
4-500 i snitt pr mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Ca 4000(+/-) kr i mnd. 

Men det inkl også botox, manikyr, pedikyr etc. Har flere venninner som er frisør og får derfor frisørbehandlinger billig. Det samme med manikyr. 

Anonymkode: 9d831...f4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ca 4000(+/-) kr i mnd. 

Men det inkl også botox, manikyr, pedikyr etc. Har flere venninner som er frisør og får derfor frisørbehandlinger billig. Det samme med manikyr. 

Ops, glemte øyenbryn. Er vel oppi 5000 kr, da. Jeg er SVÆRT opptatt av utseende 😅 Den rimeligste velværen er treningssenteret, turer og vann 😅 I tillegg til at jeg kjøper en del velvære-produkter i utlandet. Så jeg sparer en del der. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg virkelig ikke oversikt over dessverre(og kanskje heldigvis), men dette er noe jeg tar meg råd til(jeg bruker feks ikke penger på alkohol, snus, bytur, cafebesøk, barn osv.). Handler MYE på Kicks og Lyko, er hud-og hårpleiejunkie deluxe. Bruker ikke sminke da annet enn mascara av og til, og solpudder på ferie. Men hudpleie, kroppspleie og hårpleie går det nok noen kroner til ja. Kan handle for 5000kr en mnd, så 500kr neste mnd. Varierer veldig da jeg handler når det er salg på forksjellige ting. Men har alltid et reservelager hjemme av hvert produkt da. Men jeg ligger sikkert på mellom 15.-20.000 på dette i året. 

Men av faste utgifter er det frisør 3 ganger i året(700kr pr klipp). Frykter tiden snart kommer for farging også da jeg nærmer meg 40, da blir det vel sikkert 3000kr hver 2.-3.mnd🤷🏼‍♀️ (Nei, hjemmefarging er uaktuelt, det synes jeg er mindre pent). Bør egentlig begynne med botox også, men det har jeg ikke tatt meg råd til enda(og jeg er litt redd for å ende opp som ei voksdukke).

Bryn og vippetime hver 7.uke ca. 1400kr for farging, forming og bøy. Dette får meg til å føle meg så mye freshere i hverdagen og slipper sminke, så for meg er det verdt hver krone.

Anonymkode: b779f...b04

AnonymBruker
Skrevet

Max 100 kr i mnd. 

Anonymkode: f7707...08f

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wow, litt av noen vaner folk har her. Håper ikke noen av disse klager over dårlig råd, prisstigning og rentenivå. 

Helt sykt å lese! 

Anonymkode: f7707...08f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått rosacea nå som snart 40 åring, så har prøvd produkter til 3000kr mnd..Før brukte jeg maks 200kr for en krem i løpet av året liksom. Mulig det blir laser eller noe sånt, men prøver å holde det i sjakk med kremer for nå. 

Anonymkode: 0ead4...ccf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det har jeg virkelig ikke oversikt over dessverre(og kanskje heldigvis), men dette er noe jeg tar meg råd til(jeg bruker feks ikke penger på alkohol, snus, bytur, cafebesøk, barn osv.). Handler MYE på Kicks og Lyko, er hud-og hårpleiejunkie deluxe. Bruker ikke sminke da annet enn mascara av og til, og solpudder på ferie. Men hudpleie, kroppspleie og hårpleie går det nok noen kroner til ja. Kan handle for 5000kr en mnd, så 500kr neste mnd. Varierer veldig da jeg handler når det er salg på forksjellige ting. Men har alltid et reservelager hjemme av hvert produkt da. Men jeg ligger sikkert på mellom 15.-20.000 på dette i året. 

Men av faste utgifter er det frisør 3 ganger i året(700kr pr klipp). Frykter tiden snart kommer for farging også da jeg nærmer meg 40, da blir det vel sikkert 3000kr hver 2.-3.mnd🤷🏼‍♀️ (Nei, hjemmefarging er uaktuelt, det synes jeg er mindre pent). Bør egentlig begynne med botox også, men det har jeg ikke tatt meg råd til enda(og jeg er litt redd for å ende opp som ei voksdukke).

Bryn og vippetime hver 7.uke ca. 1400kr for farging, forming og bøy. Dette får meg til å føle meg så mye freshere i hverdagen og slipper sminke, så for meg er det verdt hver krone.

Anonymkode: b779f...b04

Dette!

Jeg bruker aldri penger på alkohol eller tobakk, spiser godteri kanskje 1 gang i året, sjeldent jeg bruker penger på cafe, kjøper aldri kaffe "take away" og slike ting. Når jeg hører hva folk bruker på sånt i løpet av 1 år, så tenker jeg at velvære-utgiftene mine er helt ok :ler:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kjøper jo heller ikke hver mnd, men vet ca hvor lenge hvert produkt holder, og deler det på antall mnd :) 

Sorry, det blir for mye regning for meg som er elendig i matte. 😅

Anonymkode: 4567f...d24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg merket enorm forskjell da jeg startet med retinol og vitamin C-serum. Jeg bruker mer penger på serumene enn ansiktskremen. Jeg er 33 år og startet vel med retinol da jeg var 27? Innførte vitamin C for ca 6 måneder siden. Så forbedring med arr fra kviser, solskader og at huden fikk enda mer glød. 

Anonymkode: 08856...b67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...