Gå til innhold

Hvor mye bruker du på velvære hver mnd? (frisør, sminke, hårprodukter, hudprodukter)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Serum, dagkrem, nattkrem, rens, øyekrem, sjampo, balsam, kur, klippe, farge, sminke.... pengene flyr! 

Hvor mye bruker du sånn ca i snitt hver mnd? Jeg er på 3500 kr, og har litt lyst til å kaste opp 🤣

Anonymkode: 0a315...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig lite. Jeg bruker så lite sminke at jeg kjøper nytt når det begynner å gå tomt eller er så gammelt at det har tørket inn. Så kjøper sminke kanskje 1-2 ganger i året, da bare det nødvendigste som mascara, øyenbrynsfarge, leppestift og øyenskygge.

Klipper håret hjemme. Farger det også hjemme 1-2 ganger i halvåret. Så 150 kr på det. Kjøper selvsagt shampoo og balsam ved behov, og deo.

Kjøper lite kremer. Kjøper fuktighetskrem om vinteren og solfaktor om sommeren. 

Så det du bruker i måneden er vel omtrent det jeg bruker i året på slikt. 😅

Anonymkode: 9aff4...a9e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Serum, dagkrem, nattkrem, rens, øyekrem, sjampo, balsam, kur, klippe, farge, sminke.... pengene flyr! 

Hvor mye bruker du sånn ca i snitt hver mnd? Jeg er på 3500 kr, og har litt lyst til å kaste opp 🤣

500 kroner, det inkluderer dusjsåpe, sjampo, balsam, hårfarge (farger hjemme for 99 kroner), klipp (3 ganger i året hos Cutters), og sminke som jeg kjøper på tilbud. Om vinteren også håndkrem og ansiktskrem, hvis jeg merker at huden begynner å bli tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojoen skrev (Akkurat nå):

Lite.kanskje 200 i snitt pr måned. 3500 høres helt vilt ut

Inkludert sjampo, såpe og balsam??? Med mindre man kjøper alt fra First Price, så stemmer ikke dette regnestykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

3500, -?? 

Det er mye, for meg iallefall. Men så ser jeg kanskje deretter ut? 

Jeg sminker meg minimalt og har EN krem for ansiktet jeg bruker, og den er jo drøy nok for 6 måneder. 

Av sminke bruker jeg kun en mascara og en øyebrynspenn, kjøper såpe og shampoo på normal, så kommer kanskje oppi 200,-totalt i måneden? 

Frisør er vel kanskje der det går mest siden jeg er korthåret og bør gå iallefall annahver måned for å klippe meg, men frisøren er jammen billig også. 600,- for en kjapp klipp. 

Jeg registrerer jo att kvinner rundt meg nok ser adskillig freshere ut en meg, og att det er "lag på lag" , men jeg er ikke "der", så vil tro att kvinner som har interesse for sminke, også bruker endel på utseende. 

Selv velger jeg å spare mest mulig, så setter nok endel av utseende mitt i banken 😅

Anonymkode: a57e4...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg bruker så lite i mnd, så jeg skriver hvor mye jeg bruker i året😅

Frisør: 1200 kr 

Hårprodukter/shampo: ca 1000 kr

Kremer: 100-200 kr (bruker 1-2 bokser nivea i året)

Sminke: 1000 kr

Er 40 år og har ikke rynker eller grått hår enda, kommer vel til å bruke mer på frisør når jeg må begynne å farge det.

Anonymkode: 94087...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sminke blir ikke så mye da jeg bruker hovedsaklig kun øyeskygge, eyeliner og mascara. 

Men av skincare bruker jeg mye mer. Kjøper dog i bulk rett fra korea. Varierer også i produktene, akkurat i dag er det disse jeg bruker, disse varer typisk lenger enn en måned

- Apricot Kernel/Deep/Cleansing Oil ca 80 NOK

- Tonymoly FRESH TO GO/RICE BRAN POWDER/Foam Cleansing ca 40 NOK (denne er min go to, og bytter den ikke ut)

- Tonymoly Floria Nutra Energy Toner ca 100 NOK

- Tonymoly 2X/First/Essence ca 200 NOK

- VT/300 REEDLE SHOT ca 220 NOK

- Anua Niacinamide/10/Tranexamic Acid/4/Serum ca 180 NOK

- Tonymoly Floria nutra energy emulsion ca 100 NOK

Bruker også ansiktsmaske etter dusj, de koster typisk 10kr/stk.

Anonymkode: 7b200...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klipper meg en gang eller to i året. Kjøper parfymefri såpe/shampo på apotek. Bruker sjelden sminke eller hudpleie, bare solkrem og fuktighetskrem. Så kanskje et par hundre i måneden, maks?

Jeg er nok ikke den fresheste småbarnsmora, men jeg er ren og stelt, spiser sunt, trener og får mye frisk luft. Det er mer enn nok for meg akkurat nå-

Anonymkode: bec3a...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke hver måned jeg må kjøpe noen velværeprodukter.

Alt varer jo mer enn en måned, både shampo, såpe, tannkrem, sminke etc.

Maskara kjøper jeg to-tre i året, cc krem 2 ganger, osv. Så noen måneder bruker jeg null andre et par tusen.

Jeg har også en policy om at jeg må bruke opp noe før jeg kjøper noe nytt.

Anonymkode: b25ab...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil tippe 3-400 inkludert såpe og sjampo. 

Anonymkode: 7bd2a...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min shampoo og balsam koster ca 600 hver gang, ( Kerastase) men jeg benytter lite og den varer ca 2-3 mnd, hver flaske. Krem har jeg en på blå resept som jeg ikke betaler for. Sminke har jeg altfor lenge, ganske lite, og fyller på kanskje en gang i året, da max 1500,-.  Så legger jeg det sammen, blir det ca 325 pr mnd..  Pluss hjemmefarge som jeg kjøper på en frisørside, koster meg ca 100 pr gang ( kjøper i bolk og blander fargen selv, min mann påfører den) klippe gjør jeg også selv, tuppene. 

3500,- I mnd??? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt 1500. Lite sminke, men liker gode produkter til håret. Farger selv hjemme og klipper på Cutters, men tar keratinbehandling hver 5. måned og det drar opp budsjettet mye.

Endret av anonymLala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikser neglene hver 3 uke. Frisør er sjeldent. Siden jeg er frisør selv så klipper jeg det. Flytta å farge det. Siden jeg elsker de grå jeg har fått. blir fint spill i det. Nei så kanskje 1500 i snitt da. 

Anonymkode: 3da49...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Sminke blir ikke så mye da jeg bruker hovedsaklig kun øyeskygge, eyeliner og mascara. 

Men av skincare bruker jeg mye mer. Kjøper dog i bulk rett fra korea. Varierer også i produktene, akkurat i dag er det disse jeg bruker, disse varer typisk lenger enn en måned

- Apricot Kernel/Deep/Cleansing Oil ca 80 NOK

- Tonymoly FRESH TO GO/RICE BRAN POWDER/Foam Cleansing ca 40 NOK (denne er min go to, og bytter den ikke ut)

- Tonymoly Floria Nutra Energy Toner ca 100 NOK

- Tonymoly 2X/First/Essence ca 200 NOK

- VT/300 REEDLE SHOT ca 220 NOK

- Anua Niacinamide/10/Tranexamic Acid/4/Serum ca 180 NOK

- Tonymoly Floria nutra energy emulsion ca 100 NOK

Bruker også ansiktsmaske etter dusj, de koster typisk 10kr/stk.

Og, jeg klipper meg selv og farger håret to-tre ganger i året selv. Shampoo og balsam bruker jeg ikke noe fast. Har enda ikke funnet noe jeg liker selv i en alder av 40+. Bruker i dag en fra rusta som koster 20 kr 😛 Kjøper noe nytt hver gang og det er like håpløst hver gang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikser neglene hver 3 uke. Frisør er sjeldent. Siden jeg er frisør selv så klipper jeg det. Flytta å farge det. Siden jeg elsker de grå jeg har fått. blir fint spill i det. Nei så kanskje 1500 i snitt da. 

Slutta å farge det skulle det stå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt usikker på pris. 
Bruker bare mascara. 
Har en ansiktskrem- og en bodylotion, som jeg som regel får i jul og bursdagsgave av søster. 
Kjøper frisørshampoo, balsam og hårkur ca to ganger i året. Dette bruker jeg av og til, så jeg har billige produkter fra butikk i tillegg. 
Klipper meg to ganger i året. 
Så- har frem til nå stripet håret to ganger i året. Nå sist betalte jeg 2900,- for klipp og strip, da synes jeg det begynner å bli dyrt… selv om jeg bare gjør dette to ganger i året. Saken er den at jeg får mer og mer grått hår, så burde gjort det oftere enn to ganger pr år. Derfor har jeg nå kjøpt meg farge selv, og skal prøve på egen hånd. (Ikke striper men farge (minicolor)). 
45 år. Har dog barn i småskolealder, så vil gjerne dekke de grå hårene ennå😅

Anonymkode: 4d2de...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper SJELDENT sminke/sjampo/hudpleie kun når det er tomt eller om det er noe jeg har lyst på/bruker og det kommer på salg (noe det sjeldent gjør) Klipper meg også sjeldent, men hos frisør. Alikevel klarer jeg å kom oppi ca 2k i måneden. Bruker Oribe til balsam/sjampo og mye av Sisley/La prairie hudpleie, så da blir det fort dyrt selvom man ikke handler hver måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

oi, jeg kjøper produkter fra eksempelvis ZO ca hver 6-8 mnd og går til frisør hver 6 uke så jeg ligger nok på 3000kr jeg også.. kanskje til og med litt over, og det kan jeg fint leve med.. 

Anonymkode: 3650b...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...