AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:38 #1 Del Skrevet mandag kl 11:38 Det er en fin jobb slikt sett, og arbeidsoppgavene er helt ok. Men en blir syk hele jævla tiden… Jobber på småbarnsavdelingen, og der er det sykdom så og si hver dag. Går det norovirus kan vi slite med det i opptil 3-4 runder før smittekjeden endelig blir brutt. Nesten hver dag blir barn sendt hjem med feber, og de gangene vi endelig skal ha ferie får vi alltid sykdom med på kjøpet. Fikk influensa inn i juleferien i fjor, og nå fikk jeg halsbetennelse og stemmeløshet inn i påskeferien. Aldri før har jeg vært så syk som når jeg begynte å jobbe i barnehagen 🙊🙊🙊 Føler nå at det er så unødvendig å utsette seg for dette i lengden.. Hele familien hjemme blir smittet med alt på grunn av meg. Vi blir kunstig eksponert for sykdommer til tross for at barna er ferdige med barnehagen.. Er bare så lei av å bli utslått av x antall koronaer, forkjølelse og feberrunder!! Det verste av alt er at jeg er under utdanning til å bli barnehagelærer. Men kjenner nå at alle disse sykdomsrundene er i ferd med å få meg til å revurdere hele yrket.. Man blir helt ødelagt av sykdom, og ikke rekker man å komme seg ovenpå før en ny sykdom rammer. Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Sitter å tenker nå i påsken, og så gikk det bare opp for meg hvor meningsløst dette egentlig er. Jeg trenger jo penger men har virkelig begynt å hate denne menneskekontakten. Det er bare bakterier og virus, spytt, snørr og ekskrementer som smitter hele året.. Kan ikke se at dette er verdt det utover lønna man får😅🙈 Flere som er like frustrerte her, og hvordan løser/løste dere framtiden ut fra dette? Anonymkode: d4d4c...f81 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:37 #2 Del Skrevet mandag kl 17:37 Hvor lenge har du jobbet i barnehage? Dette med sykdommer går over etter ei stund, det er verst første halvåret eller noe. Selv om man har ulikt immunforsvar så gjelder nok det de aller fleste. Hvis ikke bør du få sjekket helsa hos lege, vurdere vaksiner mot f.eks influensa? Anonymkode: e1e8b...4ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:56 #3 Del Skrevet mandag kl 17:56 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvor lenge har du jobbet i barnehage? Dette med sykdommer går over etter ei stund, det er verst første halvåret eller noe. Selv om man har ulikt immunforsvar så gjelder nok det de aller fleste. Hvis ikke bør du få sjekket helsa hos lege, vurdere vaksiner mot f.eks influensa? Anonymkode: e1e8b...4ea Har jobbet 6 år i yrket. Er ikke bare jeg som blir utslått av sykdom, men en haug med andre og. Verst er det for de av dem som er 50+. Tenker også at dette blir tøft den dagen jeg selv blir eldre.. Et virus kan man ikke beskytte seg mot dessverre. TS Anonymkode: d4d4c...f81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:23 #4 Del Skrevet tirsdag kl 08:23 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har jobbet 6 år i yrket. Er ikke bare jeg som blir utslått av sykdom, men en haug med andre og. Verst er det for de av dem som er 50+. Tenker også at dette blir tøft den dagen jeg selv blir eldre.. Et virus kan man ikke beskytte seg mot dessverre. TS Anonymkode: d4d4c...f81 Rart, har selv jobbet i over 15 år i yrket og blir knapt syk- kanskje maks én gang i året eller noe pluss oppkast kanskje hvert 3-4 år. Man har jo ulikt immunforsvar, men syntes dette hørtes mye ut. Du har ikke blitt utbrent da? Anonymkode: e1e8b...4ea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:35 #5 Del Skrevet fredag kl 13:35 AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 13.38): Det er en fin jobb slikt sett, og arbeidsoppgavene er helt ok. Men en blir syk hele jævla tiden… Jobber på småbarnsavdelingen, og der er det sykdom så og si hver dag. Går det norovirus kan vi slite med det i opptil 3-4 runder før smittekjeden endelig blir brutt. Nesten hver dag blir barn sendt hjem med feber, og de gangene vi endelig skal ha ferie får vi alltid sykdom med på kjøpet. Fikk influensa inn i juleferien i fjor, og nå fikk jeg halsbetennelse og stemmeløshet inn i påskeferien. Aldri før har jeg vært så syk som når jeg begynte å jobbe i barnehagen 🙊🙊🙊 Føler nå at det er så unødvendig å utsette seg for dette i lengden.. Hele familien hjemme blir smittet med alt på grunn av meg. Vi blir kunstig eksponert for sykdommer til tross for at barna er ferdige med barnehagen.. Er bare så lei av å bli utslått av x antall koronaer, forkjølelse og feberrunder!! Det verste av alt er at jeg er under utdanning til å bli barnehagelærer. Men kjenner nå at alle disse sykdomsrundene er i ferd med å få meg til å revurdere hele yrket.. Man blir helt ødelagt av sykdom, og ikke rekker man å komme seg ovenpå før en ny sykdom rammer. Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Sitter å tenker nå i påsken, og så gikk det bare opp for meg hvor meningsløst dette egentlig er. Jeg trenger jo penger men har virkelig begynt å hate denne menneskekontakten. Det er bare bakterier og virus, spytt, snørr og ekskrementer som smitter hele året.. Kan ikke se at dette er verdt det utover lønna man får😅🙈 Flere som er like frustrerte her, og hvordan løser/løste dere framtiden ut fra dette? Anonymkode: d4d4c...f81 Imunforsvaret er på hele tiden, ekstremt ødeleggende. Anonymkode: 842ff...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:41 #6 Del Skrevet fredag kl 13:41 AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 13.38): Det er en fin jobb slikt sett, og arbeidsoppgavene er helt ok. Men en blir syk hele jævla tiden… Jobber på småbarnsavdelingen, og der er det sykdom så og si hver dag. Går det norovirus kan vi slite med det i opptil 3-4 runder før smittekjeden endelig blir brutt. Nesten hver dag blir barn sendt hjem med feber, og de gangene vi endelig skal ha ferie får vi alltid sykdom med på kjøpet. Fikk influensa inn i juleferien i fjor, og nå fikk jeg halsbetennelse og stemmeløshet inn i påskeferien. Aldri før har jeg vært så syk som når jeg begynte å jobbe i barnehagen 🙊🙊🙊 Føler nå at det er så unødvendig å utsette seg for dette i lengden.. Hele familien hjemme blir smittet med alt på grunn av meg. Vi blir kunstig eksponert for sykdommer til tross for at barna er ferdige med barnehagen.. Er bare så lei av å bli utslått av x antall koronaer, forkjølelse og feberrunder!! Det verste av alt er at jeg er under utdanning til å bli barnehagelærer. Men kjenner nå at alle disse sykdomsrundene er i ferd med å få meg til å revurdere hele yrket.. Man blir helt ødelagt av sykdom, og ikke rekker man å komme seg ovenpå før en ny sykdom rammer. Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Sitter å tenker nå i påsken, og så gikk det bare opp for meg hvor meningsløst dette egentlig er. Jeg trenger jo penger men har virkelig begynt å hate denne menneskekontakten. Det er bare bakterier og virus, spytt, snørr og ekskrementer som smitter hele året.. Kan ikke se at dette er verdt det utover lønna man får😅🙈 Flere som er like frustrerte her, og hvordan løser/løste dere framtiden ut fra dette? Anonymkode: d4d4c...f81 Pedleder på 15. året her som er syk nå pga norovirus i bhg tidligere i uka. Det samme skjedde i jula. Jeg får alt som går og tar med smitte hjem til familien min. Aner ikke hva jeg skal gjøre heller, har dessverre ingen råd å komme med, bare en trøsteklem på avstand❤️ Anonymkode: 0bc44...31b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:48 #7 Del Skrevet fredag kl 13:48 Jeg synes det er mye verre nå enn det var før pandemien. Vi sender også hjem syke barn mye hyppigere nå enn før. Om det er fordi vi enda ikke har fått bygd opp immunforsvaret igjen eller fordi foreldre oftere sender syke barn i barnehagen er umulig å si. Men ved mye sykdom er det bare å finne fram tingene vi gjorde under pandemien: begrense leker og vaske dem ofte, flere håndvaskrunder på barna i løpet av dagen, mer bruk av hansker og håndsprit. Anonymkode: d6164...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå