Gå til innhold

Flytte til Asker med barn

Anbefalte innlegg

woolfromthebogs
Skrevet

Hei!

Vi er på flyttefot med to barn, og tenker å flytte til Asker.

Eldstegutt skal begynne på skolen og har fått skoleplass i Montessoriskolen i Vollen.

Han har diagnose AD/HD, men er veldig fokusert og skarp når han får fordype seg i noe han velger selv. Han er også veldig selvstendig. Derfor tror jeg montessoriskole er det beste for han, med en pedagogikk som gir mer frihet (og mer ansvar).

Disse skolene ligger gjerne i det jeg tror er litt mer snobbete strøk.

Har noen erfaring med dette? Vil vi som mer, hva skal jeg si, arbeiderklassebarn som har klatret opp via akademia og ikke bryr oss om det materielle stort, føle oss uttafor i Asker? Eller er det bare en floskel at folk her er opptatt av penger, status, merkeklær osv?

Asker er en mangfoldig kommune. Er noen steder mer jordnære enn andre?

Jeg er ikke nødvendigvis redd for rike folk. Ofte kan rike folk være ekstra avslappede og åpne etter min erfaring. Jeg er vel mest redd for at vi blir fryst ut fordi jeg driter i hvor mye penger noen har, og generelt å se og te meg korrekt, og at vårt barn med AD/HD skal bli sett på som en forstyrrelse.

Alle råd mottas med takk!

Andrevalget er bare å flytte nordøst langs Glomma, og få et stort hus, men gå i offentlig skole.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det bor vanlige folk i Asker og Bærum også. Vollen vil jeg si er midt på treet. Nesøya, Langøya og Billingstad ville jeg holdt meg unna.

Anonymkode: c7d87...41d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Asker er en kommune som egentlig består av mange småsteder. Tror de er svært ulike. Noen steder er pengesterke og andre er helt vanlige. Det bor mange ulike mennesker i Asker, kulturfolk, akademikere og folk som har arvet hus og er uføre eller i lavtlønnsyrker.

Anonymkode: 55ecc...41f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
woolfromthebogs skrev (19 minutter siden):

Hei!

Vi er på flyttefot med to barn, og tenker å flytte til Asker.

Jeg er ikke nødvendigvis redd for rike folk. Ofte kan rike folk være ekstra avslappede og åpne etter min erfaring. Jeg er vel mest redd for at vi blir fryst ut fordi jeg driter i hvor mye penger noen har, og generelt å se og te meg korrekt, og at vårt barn med AD/HD skal bli sett på som en forstyrrelse.

Alle råd mottas med takk!

Andrevalget er bare å flytte nordøst langs Glomma, og få et stort hus, men gå i offentlig skole.

Som du sier... folk med penger er ikke så opptatt av dette som de uten penger. 
Det kan dog bli et problem når barna blir større og føler selv på utenforskapet dette kan skape mtp aktiviteter etc. 
Det blir hva man gjør det til. Det bor alle slags folk i Asker... Montessorri-folk er uansett et "eget folkeslag", barna dine (og deg/dere) blir neppe så preget av naboenes økonomiske status.

Anonymkode: f030a...24d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...