Gå til innhold

Haukeland skole i Bergen - noen som kjenner til den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer områder i Bergen. Vi jobber begge på Haukeland, så området rundt er aktuelt. Hvordan er skolen og miljøet der? Er det snobbete? Er de gode på inkludering? Er det enkelt å komme inn i miljøet? Tar gjerne i mot erfaringer. 

Anonymkode: 600b2...89e

Skrevet

Aner ikke, men tror skolen er helt ny dette skoleåret, så sikkert et bra skolebygg vertfall 😊

AnonymBruker
Skrevet

God skole, med flinke lærere, engasjerte foreldre, og som nevnt over åpnet det ett nytt tilbygg til skolen der tidligere i år. Hva du  legger i snobbete vet jeg ikke, men bolig i skolekretsen koster jo en del, så det er hovedsaklig barn av foreldre med jobb og grei inntekt som går der. 

Anonymkode: 459c7...829

AnonymBruker
Skrevet

Skolekretsen er et av byens dyreste områder, så jeg vil anta at elevene kommer fra godt møblerte hjem.

Anonymkode: 417db...279

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi vurderer områder i Bergen. Vi jobber begge på Haukeland, så området rundt er aktuelt. Hvordan er skolen og miljøet der? Er det snobbete? Er de gode på inkludering? Er det enkelt å komme inn i miljøet? Tar gjerne i mot erfaringer. 

For et spørsmål! Dette varierer fra klasse til klasse. Hvordan er dine barn som du vurderer å sende til denne skolen? Hvor kommer dere fra? Beste Bærum siden du spør som du gjør? 

Anonymkode: 5bc61...c3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For et spørsmål! Dette varierer fra klasse til klasse. Hvordan er dine barn som du vurderer å sende til denne skolen? Hvor kommer dere fra? Beste Bærum siden du spør som du gjør? 

Anonymkode: 5bc61...c3f

Tenker du på spørsmålet mitt om det er snobbete? Det var ikke sånn ment. I det la jeg feks stort fokus på merkeklær og status, ettersom området jo er kjent for flotte villaer og dyre boliger. Vi har selv gode jobber og klarer oss fint, men jeg spør fordi det ikke er et verdisett jeg ønsker at skal være i fokus for mine barn. Til syvende og sist er det vårt ansvar som foreldre, men jeg lurte likevel på om noen hadde et slikt inntrykk av denne skolen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

God skole, med flinke lærere, engasjerte foreldre, og som nevnt over åpnet det ett nytt tilbygg til skolen der tidligere i år. Hva du  legger i snobbete vet jeg ikke, men bolig i skolekretsen koster jo en del, så det er hovedsaklig barn av foreldre med jobb og grei inntekt som går der. 

Anonymkode: 459c7...829

Takk for svar! 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at Haukeland er en solid, god skole. De gjør det også over snittet på nasjonale prøver osv.

(jeg har barn på en annen skole, men har venner både som har vært lærere på Haukeland og som har barn som går der) 

Mitt inntrykk er at enkelte Fana skoler er mer snobbete enn Haukeland, men det er likevel en forholdsvis homogen gruppe som går der. Mange fra svært ressurssterke hjem, gode jobber og hytte på fjellet. 

Du kan kanskje også vurdere Kronstad skole. Det er også veldig nært Haukeland sykehus, men litt større spredning i elevmassen. 

Anonymkode: 73e25...64a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...