Gå til innhold

Er jeg gubbete?

AnonymBruker

Utviklingen i samfunnet  

23 stemmer

1. 1. Har vi fått det bedre siden århundreskiftet?

• Ja
      7
    • Nei
      12
    • Vet ikke
      4

Anbefalte innlegg

Ungene og sambo mener dette. At jeg er negativ til nye trender, snakker om at ting var bedre før.

Men hva har egentlig blitt bedre siden forrige århundre? Vi har fått KG, men har ikke det meste blitt verre?

Anonymkode: 232b2...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer bevissthet og åpenhet rundt psykisk helse, seksuell helse, følelser osv synes jeg er en positiv utvikling.

Men jeg synes mye har gått gale veien også, som økt unødvendig forbruk, økt skjermbruk og en helt syk digital kultur med ekstrem markedsføring, mobbing osv.

Anonymkode: 85f28...538

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ungene og sambo mener dette. At jeg er negativ til nye trender, snakker om at ting var bedre før.

Men hva har egentlig blitt bedre siden forrige århundre? Vi har fått KG, men har ikke det meste blitt verre?

Jo, det meste har blitt verre. Nye veier er bedre, men vedlikehold av gater og gamle veier er elendig.  Lengre sykehuskøer, vanskeligere å få time hos fastlege, dårligere skoler etc. etc. etc. 

Eldre må klare seg selv med minimal hjelp til de er omtrent demente.  Kvaliteten på mange varer er mye dårligere, kjøp og kast og kjøp nytt hele tiden. 

Anonymkode: 30b44...778

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er kronisk negativt til alt nytt og snakker om at alt var bedre før, så ja. Da er du gubbete. 

Anonymkode: 23e43...da7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å ha bil med riktig farge. Selv om riper er mer synlige, den er varm om sommeren og er oftere involvert i ulykker.
Men trendy og ikke gubbete.

9fae008c-b7de-4083-bedf-26d18d5f8753?for

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Viktig å ha bil med riktig farge. Selv om riper er mer synlige, den er varm om sommeren og er oftere involvert i ulykker.
Men trendy og ikke gubbete.

9fae008c-b7de-4083-bedf-26d18d5f8753?for

Så utrolig kjedelig med at "alle" har svart biler!  Det var i alle fall bedre før år 2000, da var det variasjon i fargene.

Anonymkode: 17d77...fea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg trivdes mye bedre i 1900 tallet. Ville gi hva som helst til å gå tilbake i tid og bli der. Enda om rundt 2000 det var ikke så ille enda.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...