AnonymBruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april Gradene er ustabil her i Trondheim! Og jeg har blitt spurt om å bli med på overnatting ute i hengekøye/telt. Jeg tror det kan bli kaldt. Jeg sover mye ute sommer og høst. Gradene er nå på 8 grader om natta. Men lufta er jo kaldere nå enn senere på året. Tror dere det kan bli kaldt å sove ute enda? Anonymkode: 1ed3f...716
AnonymBruker Skrevet 14. april #2 Skrevet 14. april Ikke med en god sovepose og i le for vind trekk. Anonymkode: e6d2b...bed 2
Frida Skrevet 14. april #3 Skrevet 14. april I hengekøye må du iallfall ha et underlag som isolerer godt. 1
skreppamedleppa Skrevet 14. april #4 Skrevet 14. april Jeg er glad i å sove ute men for meg er det enda litt for kalt. Jeg hadde min første tur i fjor i slutten av april. Men da var nattetempraturen 11 grader og selv da hadde jeg vintersovepose, liggeunderlag (det er jo en like viktig del som hengekøye i seg selv uansett på året), ull undertøy, lue, hansker og en tykkere genser. Kommer selvfølgelig an på hvor frysen du er. Noen sover jo ute hele året og det er ikke noe stort problem, for meg som sover med vinter sovepose midtsommers så er det en glemmesak å overnatte i hengekøye nå (og jeg bor på vestlandet). 2
Grønnastar Skrevet 14. april #5 Skrevet 14. april (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Gradene er ustabil her i Trondheim! Og jeg har blitt spurt om å bli med på overnatting ute i hengekøye/telt. Jeg tror det kan bli kaldt. Jeg sover mye ute sommer og høst. Gradene er nå på 8 grader om natta. Men lufta er jo kaldere nå enn senere på året. Tror dere det kan bli kaldt å sove ute enda? Anonymkode: 1ed3f...716 Du vet at folk overnatter ute vinterstid helt uavhengig av temperatur - både i hengekøye og i telt? Jeg har selv sovet ute i -20, uten problem. Og om temperaturen er 8 grader om natta, så er den 8 grader om natta. 8 grader er ikke kaldere i april enn i september. Dette blir som å spørre hvor langt et tau er. Det avhenger av utstyret ditt, og hva du trives med. Endret 14. april av Grønnastar
AnonymBruker Skrevet 14. april #6 Skrevet 14. april Grønnastar skrev (1 minutt siden): Du vet at folk overnatter ute vinterstid helt uavhengig av temperatur - både i hengekøye og i telt? Jeg har selv sovet ute i -20, uten problem. Og om temperaturen er 8 grader om natta, så er den 8 grader om natta. 8 grader er ikke kaldere i april enn i september. Dette blir som å spørre hvor langt et tau er. Det avhenger av utstyret ditt, og hva du trives med. Nja..8 grader kan oppleves vidt forskjellig utifra vind, luftfuktighet og temperatur i bakken. Spesielt sistnevnte gjør at lave temperaturer på høsten kjennes mildere enn samme temperaturer på våren. Men enig i at dette er et umulig spørsmål å svare på. Det avhenger av utstyr og personlig preferanse. Om du legger deg ut i sommerposen nå, med et dårlig isolert underlag vil du fryse. Selv sover jeg ute året rundt, men har godt utstyr. Tykkeste vinterposen har jeg nå pakket bort, og bruker en 3-sesongs pose, men fortsatt med svært godt underlag og varmeflaske. Anonymkode: d3a66...3d2
AnonymBruker Skrevet 14. april #7 Skrevet 14. april Telt hjelper jo en del. Jeg sov ute i -2 for en uke siden, og det var ikke noe problem. Hadde vinterpose, underlag og et skinn å ligge på i tillegg. Anonymkode: 71097...df6
Snok1 Skrevet 14. april #8 Skrevet 14. april Bruk oppblåsbart underlag, minst ett lag ull på hele kroppen samt hodet og gjerne varme tøfler. En vintersovepose i tillegg, og du sover godt, også i hengekøye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå