Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Project Pan er en trend som handler om alt annet enn å fylle opp sminkepungen.

Navnet Project Pan kommer fra ideen om å pan - altså å nå bunnen i sminke- eller hudpleieprodukter – det vil si å bruke dem helt opp til man ser bunnen av emballasjen. "

Er dere med på dette prosjektet i 2025 ?

«Project Pan» - har du hørt om det? | MinMote

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg bytter ut alt med jevne mellomrom for hygienen sin del. 
Jeg kjøper ikke masse nye greier unødvendig og bruker lite sminke så da kastes feks mascara lenge før den er tom.

Anonymkode: 711ed...40f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper ikke ny sminke uten å bruke den opp. Har mine faste produkter.

Anonymkode: b1d97...cd3

• Liker 1
Gjest Sur sitron
Skrevet

Jeg kjøper nytt når jeg trenger det. Ser at det tydeligvis er status blant influensere å ha skuffer fulle av all slags make-up. Det viser bare vanviddet i den bransjen og hvorfor ingen av oss bør gi dem klikk. Ved å gi dem klikk er vi med på å opprettholde det bruk, kast og sløsesamfunnet som de fleste avskyr. 

Skulle ønske det kom en "stopp-influenser"-vind over landet snart. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er med på dette! Er ikke på Some, men har fått det med meg. Jeg er ingen sminkedokke, bruker lite i hverdagen, men har en lei tendens til å kjøpe nytt før noe er oppbrukt. Med unntak av maskara. Det er ikke rart jeg ikke klarer å bruke opp når jeg bruker så sjelden, tenker det er gammelt e.l og kjøper nytt. Det eneste jeg har kjøpt i år av pleieprodukter til meg selv i år er solkrem til ansikt og dusjolje. Ingenting annet - nada! Ikke shampo, bodylotion osv.. synes det er så deilig og gleder meg til det er tomt i hyllene på badet (det gjør mannen og 😉 ). Det samme gjelder klær, har sluttet å shoppe. Bruker opp det jeg har.

Anonymkode: a5a77...8b4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Har drevet med project pan siden 2016, så det er ingen ny trend for meg. Har alltid produkter jeg vil fokusere på i project pan og da vanligvis de eldste jeg har. Kaster det som er utgått på dato (er nøye med å sjekke batchkoder og skriver opp når jeg åpner ting, spesielt flytende produkter er jeg nøye med), men stort sett får jeg brukt opp alt. Det som ikke passer meg gir jeg bort. Mascara bytter jeg etter 3 mnd uansett om den er oppbrukt eller ei.

Driver også med empties, flere som gjør det? Er veldig gøy og motiverende å registrere og ta bilder av hva man bruker opp. Fint å se at det går mer ut enn det kommer inn også. Hadde vært gøy med en empties-tråd her på kg. Alltid gøy å se hva andre bruker opp også. Elsker å se empties på YouTube også. 

Anonymkode: eef83...75f

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Liker å prøve nye ting. Tar en runde og kaster innimellom. 

Anonymkode: fffd6...7d9

AnonymBruker
Skrevet

Har mine faste ting jeg bruker, så bruker alltid opp før jeg kjøper nytt. 

Anonymkode: e441d...f3a

• Liker 1
Skrevet

Jeg sparer på produkter i åresvis.  Øyeskygge er det sjelden jeg bruker og jeg kaster ikke en palett etter 2 år.  Gjelder det meste av sminken min 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker bare solkrem, så tømmer de, ja.

Anonymkode: c44fe...86c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jepp! Har drevet med project pan siden 2016, så det er ingen ny trend for meg. Har alltid produkter jeg vil fokusere på i project pan og da vanligvis de eldste jeg har. Kaster det som er utgått på dato (er nøye med å sjekke batchkoder og skriver opp når jeg åpner ting, spesielt flytende produkter er jeg nøye med), men stort sett får jeg brukt opp alt. Det som ikke passer meg gir jeg bort. Mascara bytter jeg etter 3 mnd uansett om den er oppbrukt eller ei.

Driver også med empties, flere som gjør det? Er veldig gøy og motiverende å registrere og ta bilder av hva man bruker opp. Fint å se at det går mer ut enn det kommer inn også. Hadde vært gøy med en empties-tråd her på kg. Alltid gøy å se hva andre bruker opp også. Elsker å se empties på YouTube også. 

Anonymkode: eef83...75f

Ja, jeg tar bilder av både nye og brukte produkter. 

Jeg elsker Inglot sin Freedom System Palette og kjøper bare refiller.

Freedom System Flexi Eco Palette

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
kaledonia skrev (11 timer siden):

"Project Pan er en trend som handler om alt annet enn å fylle opp sminkepungen.

Navnet Project Pan kommer fra ideen om å pan - altså å nå bunnen i sminke- eller hudpleieprodukter – det vil si å bruke dem helt opp til man ser bunnen av emballasjen. "

Er dere med på dette prosjektet i 2025 ?

«Project Pan» - har du hørt om det? | MinMote

Tenker du da over hvor mye bakterier der har dannet seg nede i disse sminkeboksene? 

Avhengig av hvor mye de har blitt åpnet og hvor lange det er siden de ble åpnet, så kan det være rikelig med både sopp og bakterier…..

Anonymkode: 714b1...012

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenker du da over hvor mye bakterier der har dannet seg nede i disse sminkeboksene? 

Avhengig av hvor mye de har blitt åpnet og hvor lange det er siden de ble åpnet, så kan det være rikelig med både sopp og bakterier…..

Jeg har ikke så mye sminkeboksene og pleier å kaste refiller etter 1 års bruk ( i hvert fall øyeskygge ).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fokus på bodylotion, dusjsåper og hårprodukter. Har blitt et lite lager der mtp. at jeg kjøper mine favoritter (som jeg bruker opp og kjøper på nytt), men så har jeg fått mange i gaver, kalendere osv. Har nå fokus på å bruke disse opp før jeg kjøper inn favorittene ☺️ Er ikke voldsomt mye jeg har, men det er greit å bli litt mer bevisst og konsekvent.

Anonymkode: 4c676...83c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg er biolog. Og i likhet med både sopp og bakterier trives jeg dårlig uten vann. Tørre øyeskygger blir neppe farlige. Noensinne omtrent. 

Fuktighetskrem og slikt er noe annet

Anonymkode: d5751...c29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet sminke, hud og hårpleie  som jeg er fornøyd med. Bruker det jeg har til det er tomt og så kjøper jeg meg nytt. Mascara må jeg noen ganger kaste fordi den blir tørr og ekkel.

Anonymkode: 8893f...8ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Djungelvrål skrev (14 timer siden):

Jeg sparer på produkter i åresvis.  Øyeskygge er det sjelden jeg bruker og jeg kaster ikke en palett etter 2 år.  Gjelder det meste av sminken min 

Jeg og. Unntaket er mascara og flytende liner. Leppestifter og gloss lukter jeg bare på, men kan ha de i flere år. Samme med foundation og concealer, man ser når den er for gammel. 

Eldste palettene mine er nok 15 år gamle, da det var Naked som var den store. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva mener du med "nede i sminkeboksene"? Sminken min oppbevares i en stor skuff, som jevnlig rengjøres. 

Hva mener du slike bakterier kan føre til? Jeg er som nevnt forsiktig med flytende produkter som skal nær øynene, men ellers ser jeg ikke risikoen. 

AnonymBruker
Skrevet

Alt jeg har av sminke går opp i en temmelig liten sminkepung. Har faste produkter der jeg selvfølgelig bruker opp alt.

Tror dette er et bra prosjekt. Mange har jo et trillebårlass med billig, tilgriset og så vidt påbegynt ræl. Hadde jeg bodd med disse hadde jeg krevd Project Pan før jeg flyttet sammen med vedkommende😅

Anonymkode: ffcee...0f7

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg og. Unntaket er mascara og flytende liner. Leppestifter og gloss lukter jeg bare på, men kan ha de i flere år. Samme med foundation og concealer, man ser når den er for gammel. 

Eldste palettene mine er nok 15 år gamle, da det var Naked som var den store. 

15 år ! OMG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...