Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg er enslig i en viss alder som har et sterkt ønske om barn. Har nå innsett at tiden virkelig er på tide og jeg må komme meg i gang om drømmen om barn (som hittil har vært mislykket…).

Så er jo spørsmålet, skal jeg gå privat eller offentlig? Den aller største forskjellen her sier seg jo selv - privat er dyrt, offentlig en god del rimeligere. I tillegg til ventetid. 

Men jeg ønsker å vite om det er andre forskjeller jeg bør være obs på før jeg velger hvilken retning. 

Har noen her gjort begge deler? Fått 1 barn via privat og 1 barn via offentlig? 

Er det forskjell i kvalitet mellom privat/offentlig? Er det forskjell på suksess-rate? Er kvaliteten på donorer dårligere ved å f.eks gå offentlig? 

Håper noen kan hjelpe meg litt her… det er et veldig viktig og avgjørende valg for meg naturligvis.

Anonymkode: 7c0bf...673

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bror og svigerinne gjorde begge deler.

I offentlig er det mer venting. Om det var tilfeldig vet jeg ikke, men de brukte de fryste eggene ved alle forsøk. 

I det private ble det naturligvis ferskforsøk fordi første gang, og det ble vellykket. 

Jeg har bare gått privat. Fikk aldri noe på frys, så 🤷‍♀️

Anonymkode: c2352...ac7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forsøkt begge deler. Min syklus var ikke stabil, den var ofte så lang som 50 dager. Offentlig ville de kun inseminere ut fra en standard lengde på syklus. Hos privat inseminerte de når eggløsningstesten slo ut. De satte ett ca tidsrom for inseminasjon og så ringte jeg på morgenen og sa testen var klar og fikk komme inn på klinikken noen timer etter. Full klaff.

Anonymkode: caa03...685

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 
Tusen takk for svarene deres! Jeg antar at det er litt mye frem og tilbake ved begge veier naturlig nok. 

Men opplevde dere noen forskjeller hva gjelder kvalitet på donor f.eks? 
Jeg vet ikke om det er en myte, men har hørt at det offentlige er mer «du får bli fornøyd med det du får..» mens det private er det større valgmuligheter? 

Er det noe «hold» i dette her? 

Anonymkode: 7c0bf...673

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...