Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Navnet Iben til gutt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er finere som guttenavn enn jentenavn. Er litt som navnet Kim, både gutter og jenter heter det 

Anonymkode: 84d0c...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Iben er et av de fineste jentenavnene jeg vet. I mitt hode passer det svært dårlig som guttenavn, særlig nå hvor navnet har blitt et veldig populært jentenavn. Hva med noe i samme sjanger, typ Abel, Eben, Edin eller Iven? 

Anonymkode: 90cf7...c99

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en Iben (gutt) som er 22 år. Hadde faktisk ikke hørt at jenter kunne hete det før jeg hørte om Iselin Guttormsens datter. For meg er det et mandig navn som passer best på gutter… Men kanskje det varierer ut i fra hvor man bor? 

Anonymkode: 88da9...6da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 10.37):

Hei, vi tenker på navnet Iben til en gutt, vet det ikke er så vanlig til gutter som til jenter, men vet om gutter som heter det og vi syns det er et et fint navn. Men vi trenger forslag på mellomnavn som passer til Iben. Siden mange forbinder Iben med jente, tenke vi det kan være fint med et typisk gutte-mellomnavn! :)

Anonymkode: ab842...4bc

Når dere velger navn til et barn, ikke tenk bare på hva dere synes er fint. 
Flytt fokuset til at et lite menneske resten av livet skal identifisere seg med navnet dere velger. 
Et lite menneske skal bli voksent og forhåpentligvis gammelt med det navnet dere velger. 
Dette mennesket skal møte andre mennesker og med et uvanlig navn eller et navn som her så tenker de aller aller fleste på en jente ikke en gutt når de hører navnet Iben. Å være gutt eller mann og så ha et jentenavn kan lett bli misforstått i møte med andre mennesker. 
Finn et navn barnet lever litt bedre med ett Iben til en gutt. Eller ha et annet fornavn og Iben som mellomnavn om du absolutt må ha det navnet med. 

Anonymkode: 2ceb0...e5c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg hørte navnet for mange år siden så var det en gutt. Så lenge følte jeg det var rart at jenter kunne hete iben, men har skjønt i ettertid at dette er mer et jentenavn

Er jo litt kjedelig om han begynner i klasse med en jente med samme navn

Anonymkode: 611fe...0e8

AnonymBruker
Skrevet

Det blir gøy om han havner i klasse med andre jenter som heter Iben. Det er jo et svært populært navn for tiden..

Anonymkode: c24a8...670

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Idris? Det er et guttenavn. Ikke sååå ulikt Iben.

Iben til gutt synes jeg ikke noe om.

Anonymkode: dbaf4...129

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Iben er mer guttenavn enn jentenavn synes jeg. I Danmark er det mest guttenavn. Synd så mange bruker det på jenter, da er det ikke noe fint.

Anonymkode: 0ab95...a38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer alltid når jeg hører Iben om det er jente eller gutt, har endelig lært meg at det er jentenavn nå da. Ville forøvrig ikke valgt det på en gutt pga det de fleste andre skriver her, og forslaget Ibelin høres i mine ører enda mer jentete ut. Beklager, men jeg ville valgt et annet navn.

Anonymkode: dbd79...b3c

AnonymBruker
Skrevet

Ariel er vel også et slikt unisex navn ?

Anonymkode: 5313c...b71

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 18.36):

Vi funderer litt på Iben Elias eller Elias Iben… 

Har dere tenkt på at barnet må leve med navnet sitt hele livet? Hvorfor ikke kalle barnet Elias? Da slipper dere dobbeltnavn som uansett er en uting, og dere slipper navn som han blir mobbet for. Vinn-vinn.

Anonymkode: 51ee0...95b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ariel er vel også et slikt unisex navn ?

Så du mener et Stakkers barn skal gå rundt og hete det samme som et stort vaskemiddelmerke :dåne:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Iben er guttenavn i mitt hode.

Kjempefint er det også!

Anonymkode: b63a4...b29

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 0.07):

Så du mener et Stakkers barn skal gå rundt og hete det samme som et stort vaskemiddelmerke :dåne:

Du er inne på noe der 🤔 forøvrig så er marian også et guttenavn 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 10.37):

Hei, vi tenker på navnet Iben til en gutt, vet det ikke er så vanlig til gutter som til jenter, men vet om gutter som heter det og vi syns det er et et fint navn. Men vi trenger forslag på mellomnavn som passer til Iben. Siden mange forbinder Iben med jente, tenke vi det kan være fint med et typisk gutte-mellomnavn! :)

Gjør ungen en tjeneste å gi han et navn han kan bli voksen med. Iben skal bli 37 år og kanskje jobbe som mekaniker, tenk litt på det

Men greit, kall han Iben-Maximilan. Med bindestrek. Aner ikke hvorfor.

Anonymkode: 6d3c4...d31

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg blir Iben veldig rart på gutt, da jeg kjenner kun Jenter som heter det

Anonymkode: cfbef...77a

Skrevet

Velg navn for barnet, og livet de skal stå i.

Er det tvil, så er det en ekstra ting for barnet å håndtere. Kan gå fint, kan gå veldig galt.

Hadde ikke vurdert noe som kan legge ekstra belastning til livet til andre.

Skrevet

Ikke gå på en smell nåda. 
nesten så man hører dem på skolen synge rundt 

Iben lieben. Dich nicht!

🫥

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns navnet er fint, og finest til gutt. Jeg kjenner to Luca, de er en norsk jente og en norsk gutt. Og en Billy og en Billie, også (norske) jente og gutt. Og en dame som heter Jørun (som min onkel også heter), og en mann som heter Unni (har indisk opphav, uttales Onni, men det leser man jo ikke). Så vidt jeg vet lever de alle fint med det, jeg syns folk overdriver her. Dere har jo tenkt på et åpenbart guttemellomnavn. 
Iben Andreas er veldig fint.

Anonymkode: 6f8ad...056

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 21.45):

Gjør ungen en tjeneste å gi han et navn han kan bli voksen med. Iben skal bli 37 år og kanskje jobbe som mekaniker, tenk litt på det

Men greit, kall han Iben-Maximilan. Med bindestrek. Aner ikke hvorfor.

Anonymkode: 6d3c4...d31

Og som mekaniker vil han da jobbe sammen med de andre «maskuline» som har navn som Milo, Mika, Leander, Adrian, Fabian, Matheo, Caspian, Mio, Timian og Emilian. 
I min generasjon var/er ikke Kim, René, Rudy og Toni ukjente blant håndverkerne heller. Hos akademikerne er det lengre mellom dem. 

Anonymkode: 6f8ad...056

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...