AnonymBruker Skrevet 14. april #1 Del Skrevet 14. april Jeg liker å lese om tiden rundt Napoleon. Anonymkode: d595b...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Del Skrevet 25. april Napoleonskrigen og kornblokkaden, vikingtiden, steinalderen, middelalderen, tidlig nytid med hekseprosesser og reformasjon på 15,16 og 1700-tallet. Hamskiftet i bondesamfunnet på 1800-tallet. Alle periodene er fra Norge. Anonymkode: fa1a4...777 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 25. april #3 Del Skrevet 25. april Både mannen min og jeg har studert historie, så jeg/vi er så heldige å ha mange historiebøker tilgjengelig. Jeg liker egentlig å lese det meste innen historie, det være seg om middelalderen eller vikingtiden, industrialiseringen av Norge og/eller arbeiderhistorie. Jeg har nok et spesielt hjerte for sistnevnte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #4 Del Skrevet 28. april Ser dere nevner vikingtiden. Spennende det også! Men i tillegg til at jeg synes Napoleonstiden er spennende så liker jeg at det finnes mye dokumentasjon. Går man langt tilbake i tid så er det få skriftlige kilder og de kildene som finnes er ofte av dårlig kvalitet. TS Anonymkode: d595b...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet 9. mai #5 Del Skrevet 9. mai Akkurat nå leser jeg meg opp på både sprikende vitenskaps mellom fagfelt om den Holocene epoken. Det begynner å bli ganske hett i debatten mellom arkeologer på den ene siden, og geologer, geofysikere om hvor avanserte samfunn som fantes i perioden fra 12.000 år siden og frem til de første pyramidene påstås og har vært bygget. I flere tiår har arkeologene fnyst av - og systematisk latterliggjort - teoriene om at både pyramidene og andre arkeologiske funn kan ha vært bygget flere tusen år tidligere. Det var frem til to bønder oppdaget Gobekli Tepe i Tyrkia, der bevisene og dateringene er langt vanskeligere å overse. Pussig nok stemmer dateringen rundt 11.700 år siden svært godt overrens med anslagene de uregjerlige har satt for de første "versjonene" av både Sfinxen og pyramidene. https://www.smithsonianmag.com/history/gobekli-tepe-the-worlds-first-temple-83613665/ Nå kan det se ut til at tradisjonalistene akseptere en total omskriving av tidslinjen for avanserte menneskelige sivilisasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå