AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:00 #1 Del Skrevet mandag kl 08:00 Vi kom ned fra Trøndelag til besteforeldre på østlandet på lørdag, og i dag (mandag) klør yngstemann på fire år intenst i begge øyne og er følsom for lys. Besteforeldrene har hund, så tenkte umiddelbart at han kanskje har blitt allergisk mot den, men ville ikke det kommet ganske umiddelbart i løpet av helga? Bjørkepollen har vel også kommet lengre her enn i Trøndelag, men føler det samme gjelder der også. Og bjørkepollen gir vel litt rennende nese og sånn også? Er ikke plaget med allergi selv, noe spørsmålene mine kanskje avslører 😅 Kan det være noe annet enn allergi? Anonymkode: acfd1...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:09 #2 Del Skrevet mandag kl 08:09 Allergi har ofte flere symptomer enn bare øynene, feks nysing og rennende nese, hoste. Kan være han reagerer på støvet i seg selv. En del pollen er ganske spisse og irriterende partikler. Har/hadde han eksem? Har faren allergi/astma/eksem? Du kan prøve allergimedisin og se om det hjelper. Anonymkode: d9f82...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:13 #3 Del Skrevet mandag kl 08:13 Han har tendenser til eksem, ja! Har måttet bytte vaskemiddel og såpe til parfymefritt og smører han bak knehasene med canoderm flere ganger i uka. Faren er ganske plaget av gressallergi når den sesongen begynner, så allergi er ikke helt ukjent i familien selv om jeg ikke har det. Gutten klødde noe voldsomt på kroppen da han skulle legge seg i går kveld, men ingen tegn til kløe på kroppen på dagtid. Vi tenkte det var eksem og at vi smører ham med canoderm i kveld, men kanskje det kan henge sammen med øynene? 🤔 Anonymkode: acfd1...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:17 #4 Del Skrevet mandag kl 08:17 Da jenta her begynte med pollen alergi startet det med kløe og røde øyne første året, året etter begynte det og å tette seg i nesa. Hadde ringt å hørt med legevakt om dere skulle prøvd å gi zyrtec for å se om det gir virkning. Men hvis det ska tas test må en ikke bruke alergi medisin på 2 mnd fikk vi beskjed da det skulle tas nye prøver Anonymkode: 238e6...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:58 #5 Del Skrevet mandag kl 12:58 Hvorfor tar du ikke barnet til lege da? Anonymkode: 32e82...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:42 #6 Del Skrevet mandag kl 13:42 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor tar du ikke barnet til lege da? Anonymkode: 32e82...390 Fordi akkurat nå er jeg på påskeferie og han plages ikke såå voldsomt, Randi-Katrine (45). Anonymkode: acfd1...526 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:55 #7 Del Skrevet mandag kl 13:55 Ring legevakten og forhør deg. Anonymkode: 2879b...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:09 #8 Del Skrevet mandag kl 14:09 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han har tendenser til eksem, ja! Har måttet bytte vaskemiddel og såpe til parfymefritt og smører han bak knehasene med canoderm flere ganger i uka. Faren er ganske plaget av gressallergi når den sesongen begynner, så allergi er ikke helt ukjent i familien selv om jeg ikke har det. Gutten klødde noe voldsomt på kroppen da han skulle legge seg i går kveld, men ingen tegn til kløe på kroppen på dagtid. Vi tenkte det var eksem og at vi smører ham med canoderm i kveld, men kanskje det kan henge sammen med øynene? 🤔 Anonymkode: acfd1...526 Det kan godt henge sammen ja. Ville gitt litt allergimedisin og sett om det hadde effekt. Trenger jo ikke lege eller legevakt med mindre dere tror det er noe annet. Zyrtec mikstur er reseptfritt og har dose for den alderen. Ikke rart det er kø på legevakten 🫠 Anonymkode: d9f82...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:16 #9 Del Skrevet mandag kl 14:16 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi kom ned fra Trøndelag til besteforeldre på østlandet på lørdag, og i dag (mandag) klør yngstemann på fire år intenst i begge øyne og er følsom for lys. Besteforeldrene har hund, så tenkte umiddelbart at han kanskje har blitt allergisk mot den, men ville ikke det kommet ganske umiddelbart i løpet av helga? Bjørkepollen har vel også kommet lengre her enn i Trøndelag, men føler det samme gjelder der også. Og bjørkepollen gir vel litt rennende nese og sånn også? Er ikke plaget med allergi selv, noe spørsmålene mine kanskje avslører 😅 Kan det være noe annet enn allergi? Anonymkode: acfd1...526 Ja det kan det, dra til legen Anonymkode: 1f27f...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet mandag kl 14:20 #10 Del Skrevet mandag kl 14:20 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi kom ned fra Trøndelag til besteforeldre på østlandet på lørdag, og i dag (mandag) klør yngstemann på fire år intenst i begge øyne og er følsom for lys. Besteforeldrene har hund, så tenkte umiddelbart at han kanskje har blitt allergisk mot den, men ville ikke det kommet ganske umiddelbart i løpet av helga? Bjørkepollen har vel også kommet lengre her enn i Trøndelag, men føler det samme gjelder der også. Og bjørkepollen gir vel litt rennende nese og sånn også? Er ikke plaget med allergi selv, noe spørsmålene mine kanskje avslører 😅 Kan det være noe annet enn allergi? Anonymkode: acfd1...526 Jeg klør veldig i øyene nå og har Bjørkepollenallergi. Veldig kløe i øynene er eneste symptom jeg har på allergi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet mandag kl 14:22 #11 Del Skrevet mandag kl 14:22 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ring legevakten og forhør deg. Anonymkode: 2879b...36f Det er jo ikke legevakt-grunn! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet mandag kl 14:26 #12 Del Skrevet mandag kl 14:26 Jepp. Cetirizin mener jeg har doseamvisning for den alderen reseptfritt. Vi byttet til Aerius mikstur hos fastlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:14 #13 Del Skrevet mandag kl 15:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ring legevakten og forhør deg. Anonymkode: 2879b...36f Legevakten skal ikke brukes til dette. Anonymkode: 32e82...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:23 #14 Del Skrevet mandag kl 17:23 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han har tendenser til eksem, ja! Har måttet bytte vaskemiddel og såpe til parfymefritt og smører han bak knehasene med canoderm flere ganger i uka. Faren er ganske plaget av gressallergi når den sesongen begynner, så allergi er ikke helt ukjent i familien selv om jeg ikke har det. Gutten klødde noe voldsomt på kroppen da han skulle legge seg i går kveld, men ingen tegn til kløe på kroppen på dagtid. Vi tenkte det var eksem og at vi smører ham med canoderm i kveld, men kanskje det kan henge sammen med øynene? 🤔 Anonymkode: acfd1...526 Gutten bør til lege i løpet av morgendagen. Han er for liten til at du kan kjøpe og bruke allergimedisiner i håndkjøp fra apoteket. Barn skal ha egne og egnede medisiner. En ting kan være det han reagerer på på dag og kveldstid, er der mugg eller midd i soverommet så kan det og gi reaksjon. Anonymkode: 28957...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå