AnonymBruker Skrevet i går, 06:47 #1 Del Skrevet i går, 06:47 Kan noen vær så snill hjelpe meg med å finne en bra vaskemaskin som ligger på rundt 5000-6000 kr. Jeg kan ikke vaskemaskin. Vær så snill. Anbefal meg noe til den prisen. Får opp electrolux tik den prisklassen men er det et bra merke? Anonymkode: 5f317...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet i går, 06:55 #2 Del Skrevet i går, 06:55 Electrolux er et bra merke, men du må se om den har de programmene du liker, og på energimerkingen. Lurt å se på kapasiteten også. Hos meg er hurtigvask, og ullprogram på lav temperatur helt vesentlig, mens du kan ha andre behov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:59 #3 Del Skrevet i går, 06:59 Tenk over hva du vasker og i hvilke mengder. For meg som har små barn er stor kapasitet et must. Vi vasker og mye yttertøy så et eget program for det er viktig. Hadde jeg vært alene hadde jeg klart meg med en mindre maskin der, ullvask, finvask og et langprogram med temperaturvalg opp til 95 grader hadde holdt. Anonymkode: 87c7f...6f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:03 #4 Del Skrevet i går, 07:03 Daisy-love skrev (5 minutter siden): Electrolux er et bra merke, men du må se om den har de programmene du liker, og på energimerkingen. Lurt å se på kapasiteten også. Hos meg er hurtigvask, og ullprogram på lav temperatur helt vesentlig, mens du kan ha andre behov. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenk over hva du vasker og i hvilke mengder. For meg som har små barn er stor kapasitet et must. Vi vasker og mye yttertøy så et eget program for det er viktig. Hadde jeg vært alene hadde jeg klart meg med en mindre maskin der, ullvask, finvask og et langprogram med temperaturvalg opp til 95 grader hadde holdt. Anonymkode: 87c7f...6f2 TS her... vi har også 3 barn i bhg alder. Vasker mye. Både vanlige klær, ull og yttertøy. Vasker også en del penklær for eksempel kjoler som skal egentlig kjøres på håndvask. hurtigvask er også greit å ha. Hvilken vaskemaskin har dere? Og hva ligger prisen på Anonymkode: 5f317...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet i går, 09:09 #5 Del Skrevet i går, 09:09 Jeg har en eldre Whirlpool. Er ikke hjemme og vet ikke typen, men den er ca 10år gammel. Med så mange i familien så hadde jeg godt for en av et kjent merke, eller i hvert fall fått noen gode resultater i tester, og med høy energimerke. Hurtigprogram er gull, så det er verdt det. Mange maskiner har i dag ganske mange ulike programmer så jeg hadde sett litt nøye på det, og sammenlignet tester, og energimerking og sett hva jeg hadde råd til innenfor de som passer dere best. En kan så absolutt få en god maskin for den prisen, spesielt på salg, men være heldig ellers også. Jeg hadde personlig ikke valgt en billigmodell til en del mindre, siden maskinen nok får kjørt seg. Jeg har ingen konkret å linke til siden jeg ikke har kjøpt selv i nyere tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:11 #6 Del Skrevet i går, 09:11 Det pleier ofte å være tilbud på vaskemaskiner. Jeg tok et raskt søk, og her er en Whirlpool som er satt ned en god del. Anonymkode: 0cca1...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:20 #7 Del Skrevet i går, 09:20 Denne er på tilbud på Elkjøp, og ser helt ok ut https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-og-tork/vaskemaskin/electrolux-vaskemaskin-efi622e94e/783443#specifications Anonymkode: 69145...1a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:35 #8 Del Skrevet i går, 09:35 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det pleier ofte å være tilbud på vaskemaskiner. Jeg tok et raskt søk, og her er en Whirlpool som er satt ned en god del. Anonymkode: 0cca1...204 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Denne er på tilbud på Elkjøp, og ser helt ok ut https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-og-tork/vaskemaskin/electrolux-vaskemaskin-efi622e94e/783443#specifications Anonymkode: 69145...1a7 Takk likte begge. Men inge av de har wifi? Vil det si at det ikke kan styres fra mobilen? På whirlpool står det at den bruker 225 min på 40 og 60 minutters program? Er ikke det veldig lenge? Ts Anonymkode: 5f317...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:40 #9 Del Skrevet i går, 09:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk likte begge. Men inge av de har wifi? Vil det si at det ikke kan styres fra mobilen? På whirlpool står det at den bruker 225 min på 40 og 60 minutters program? Er ikke det veldig lenge? Ts Anonymkode: 5f317...6a3 Aldri vurdert en vaskemaskin basert på om jeg kan styre den med mobilen. Man skal jo uansett være hjemme når den brukes, pga brannfare. Det eneste jeg har brukt, er forhåndsinnstilling av starttidspunkt. Min maskin bruke 3,5 time på samme program. Men maskinen veier tøymengden ved start, og lengden reguleres etter dette. Så det som i utgangspunktet fremkommer som 3,5 time, kan gå ned til 2,5 time. Poenget med at maskinen bruker lang tid, er at det er både mer økonomisk og mer miljøvennlig, da maskinen bruker mindre vann og strøm når vasken går over noe lengre tid. Anonymkode: 69145...1a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:21 #10 Del Skrevet i går, 10:21 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Aldri vurdert en vaskemaskin basert på om jeg kan styre den med mobilen. Man skal jo uansett være hjemme når den brukes, pga brannfare. Det eneste jeg har brukt, er forhåndsinnstilling av starttidspunkt. Min maskin bruke 3,5 time på samme program. Men maskinen veier tøymengden ved start, og lengden reguleres etter dette. Så det som i utgangspunktet fremkommer som 3,5 time, kan gå ned til 2,5 time. Poenget med at maskinen bruker lang tid, er at det er både mer økonomisk og mer miljøvennlig, da maskinen bruker mindre vann og strøm når vasken går over noe lengre tid. Anonymkode: 69145...1a7 Ok skjønner. Hvilken av de to vaskemaskinene skal jeg velge? Anonymkode: 5f317...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet i går, 10:27 #11 Del Skrevet i går, 10:27 Så lang tid er på Eco-programmet. Normalt kan en velge et som er ikke Eco og det vil ta vesentlig kortere tid. Jeg tror begge disse er gode maskiner, men jeg tror jeg hadde gått for Electrolux siden denne har flere muligheter til å korte ned tiden, og flere tilpasning på grader innenfor de ulike programmene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:58 #12 Del Skrevet i går, 14:58 Flere her som har noe mer å komme med? Jeg må bestille noe i dag så jeg får det før påskeferien Anonymkode: 5f317...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:09 #13 Del Skrevet i går, 15:09 AnonymBruker skrev (7 timer siden): TS her... vi har også 3 barn i bhg alder. Vasker mye. Både vanlige klær, ull og yttertøy. Vasker også en del penklær for eksempel kjoler som skal egentlig kjøres på håndvask. hurtigvask er også greit å ha. Hvilken vaskemaskin har dere? Og hva ligger prisen på Anonymkode: 5f317...6a3 Okey, dere er 5 i husholdningen, så dere trenger stor kapasitet, og ellers vanlige programmer. Denne har kapasitet på 9 kg og 1400 omdreininger, godt merke og grei maskin https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-og-tork/vaskemaskin/electrolux-vaskemaskin-efi622e94e/783443#description AEG er tilsvarende Electrolux, samme kapasitet og omdreininger. https://www.power.no/hvitevarer/klesvask/frontbetjent-vaskemaskin/aeg-5000-serien-ls511p94p-vaskemaskin/p-3450310/ Jeg har både hatt Electrolux og AEG (har AEG nå), og man har en "time save" funksjon som forkorter vasketid + det er hurtigprogram. Dra til butikk og se/snakk med betjening, og se hva som passer best. Velger disse merkene over Whirlpool any day. Anonymkode: fb2d9...598 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:10 #14 Del Skrevet i går, 15:10 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Flere her som har noe mer å komme med? Jeg må bestille noe i dag så jeg får det før påskeferien Anonymkode: 5f317...6a3 Før påskeferien? Det er jo ikke sikkert de har det på lager der du bor da, påskeferien er om under 2 dager. Klikk på linkene og se om de har det på lager der du bor/kort fra der du bor. Anonymkode: fb2d9...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:13 #15 Del Skrevet i går, 15:13 https://www.elkjop.no/hvitevarer/vask-og-tork?sort=ActivePrice.Amount-asc&f=AverageRating%3A%5B5.0%2C%205.0%5D Anonymkode: c12c5...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mefe68 Skrevet i går, 15:39 #16 Del Skrevet i går, 15:39 Denne hadde jeg valgt . Har ikke Samsung nå men savner den fortsatt... https://www.skousen.no/hvitevarer/vaskemaskin/underkategori-vaskemaskin/product/samsung-ww80cgc04cahee/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:39 #17 Del Skrevet i går, 15:39 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk likte begge. Men inge av de har wifi? Vil det si at det ikke kan styres fra mobilen? På whirlpool står det at den bruker 225 min på 40 og 60 minutters program? Er ikke det veldig lenge? Ts Anonymkode: 5f317...6a3 Wifi er på ingen måte et must, og særlig ikke når du har et så stramt budsjett! Vår har det, og det kan egentlig bare brukes for å sjekke fra sofaen hvor lenge det er igjen av programmet. Og så får jeg varsling på Apple Watch når maskina er ferdig. Men jeg hører jo også pipinga, så det er ikke akkurat noe å betale for. Anonymkode: 27bff...5a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:28 #18 Del Skrevet i går, 17:28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.elkjop.no/hvitevarer/vask-og-tork?sort=ActivePrice.Amount-asc&f=AverageRating%3A%5B5.0%2C%205.0%5D Anonymkode: c12c5...608 Hisense? Har aldri hørt om dette merke før. Er den bra? Ts Anonymkode: 5f317...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:29 #19 Del Skrevet i går, 17:29 Mefe68 skrev (1 time siden): Denne hadde jeg valgt . Har ikke Samsung nå men savner den fortsatt... https://www.skousen.no/hvitevarer/vaskemaskin/underkategori-vaskemaskin/product/samsung-ww80cgc04cahee/ Takk men tørr ikke å kjøpe fra nettbutikker. Vil kjøpe enten fra elkjøp eller power. Fysisk butikk man kan dra til for å snakke og se 🙂 Ts Anonymkode: 5f317...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:32 #20 Del Skrevet i går, 17:32 Samsung her 10 års garanti. Har prestert i 15 år nå✌️Må bare tømme lofilter en sjelden gang. Men det gjelder jo alle. Anonymkode: 8c9f9...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå