AnonymBruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april Hei! Jeg trodde jeg var meget forsiktig men var visst ikke det. Jeg fikk så mye kviser, rødhet under graviditet og brukte Glo Minerals pressed base så of si daglig. Siden det e Minerals, så tenkte ikke over noe når jeg sjekker absolutt alle andre kremer og sjampo om det e trygge. Nå 21 uke gravid kom jeg på å dobbeltsjekke Glo minerals. Det står jo at den e så fin fordi den inneholder mineraler og vitaminer blant annet vitamin A...................og jeg har brukt den daglig i 20 uker så og si. Skal skrive til legen i dag men ville også høre om det e fler som oppdaga at de har brukt retinol (som e vitamin A) i sminke og den gikk greit? Anonymkode: fc83d...76b
mommyaka Skrevet 14. april #2 Skrevet 14. april Du kan jo høre...men dette er jo veldig lite du får på huden. Ja du skal være forsiktig å spise mat med mye a vitamin Kvinner 18-70 år: 700 µg. Menn 18-70 år: 800 µg. Gravide: 750 µg.11. nov. 2015 Hvorfor skal man ikke bruke retinol når man er gravid? Det anbefales av leger at du ikke bruker retinol når du er gravid. Når man er gravid kan hormonforandringene i kroppen gjøre huden tørrere og mer sensitiv. Retinol kan derfor bli for sterkt for huden i denne perioden. Ernæringsmessig anbefaling per døgn for voksne: Kvinner 700 μg, gravide 750 μg, ammende 1400 μg, menn 800 μg. A-vitamin finnes spesielt i lever, fet fisk, melkefett, egg og fargesterke grønnsaker som gulrøtter, gule frukter, søtpotet og rødgule grønnsaker. Norsk kosthold inneholder vanligvis rikelig av A-vitamin.31. jan. 2025
AnonymBruker Skrevet 14. april #3 Skrevet 14. april Veldig lite tas opp gjennom huden. Og det går stort sett bra. Tror ikke du trenger bekymre deg. Anonymkode: bd0ae...b70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå