Gå til innhold

Digitale ukeblader helt gratis

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom nylig over en mulighet til å lese ukeblader og magasiner helt gratis

Man kan i mange tilfeller gjøre det på biblioteket. Her gjelder det kun magasiner og ikke ukeblader.

Likevel har de en gratis løsning via Flipp. Man kan f.eks gå via appen Bibliofil, logge seg inn og velge digitale tjenester. Der er det flere muligheter, bl.a. Flipp. Mulig slikt varierer fra bibliotek til bibliotek.

Når man går via der så har man gratis tilgang i 7 dager. Man kan be om gratis tilgang flere ganger. Man kan laste ned ukeblader eller enkelt artikler og lese om man ikke har internett tilgjengelig.

Anonymkode: 05b2a...a16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Skal sjekke det ut.

Anonymkode: 3da9a...7da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 7.45):

Jeg kom nylig over en mulighet til å lese ukeblader og magasiner helt gratis

Man kan i mange tilfeller gjøre det på biblioteket. Her gjelder det kun magasiner og ikke ukeblader.

Likevel har de en gratis løsning via Flipp. Man kan f.eks gå via appen Bibliofil, logge seg inn og velge digitale tjenester. Der er det flere muligheter, bl.a. Flipp. Mulig slikt varierer fra bibliotek til bibliotek.

Når man går via der så har man gratis tilgang i 7 dager. Man kan be om gratis tilgang flere ganger. Man kan laste ned ukeblader eller enkelt artikler og lese om man ikke har internett tilgjengelig.

Du kom nylig over dette, ja? 

Etter at jeg i x antall tråder over flere uker har henvist andre brukere til pressreader på biblioteket man tilhører? Flip er en dårligere løsning enn pressreader, sannsynligvis også billigere. Derfor velger enkelte bibliotek den løsningen.

Anonymkode: 2de86...fef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 15.16):

Du kom nylig over dette, ja? 

Etter at jeg i x antall tråder over flere uker har henvist andre brukere til pressreader på biblioteket man tilhører? Flip er en dårligere løsning enn pressreader, sannsynligvis også billigere. Derfor velger enkelte bibliotek den løsningen.

Anonymkode: 2de86...fef

Ja, jeg leser ikke alle tråder her inne, og pressreader er også ukjent for meg og ikke noe jeg har søkt etter. Ofte søker jeg etter noe, istedenfor å lage en tråd selv.

Jeg synes Flipp er bra, og inneholder de bladene jeg synes er interessante, bl.a. Hjemmet, Norsk Ukeblad, Her og Nå, Familie, Lev Landlig, Hageliv, Hytteliv, Vi Menn, Kamille, Bonytt, Foreldre & Barn, Donald Duck & co m.fl. og også blader fra Sverige og Danmark.

Dessuten er det den løsningen mitt bibliotek har. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...