Gå til innhold

Saftrig regning pga feil fra OBOS

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Strømmen gikk i vinter. Jeg fant ikke ut av feilen, så jeg ringte etter elektriker. Viste han sikringsboksen, og han satte i gang. Etter at det var gått en time, hadde han fremdeles ikke funnet ut av feilen. Etterhvert fant han ut at han hadde sett i feil sikringsskap -naboen sitt, altså.

Da jeg flyttet inn her i fjor, viste en vakmester fra OBOS meg hvilket sikringsskap som var mitt. Mormor var med meg for å se på leiligheten, hun husker også hvilket sikringsskap han viste meg. Det viste seg altså at dette ikke var mitt sikringsskap, som vaktmersteren sa, men naboen.

Jeg har betalt strøm feil i tillegg til den saftige regningen fra elektrikenren. Strømmen får nå være, men jeg har tenkt å sende regningen til OBOS og be om at de betaler halve. Synes ikke det er urimelig.

Spørsmålet er: Har jeg noen rettigheter her? Det kan jo raskt bli påstand mot påstand (selv om mormor også var med)

Jeg vet ikke hvem av naboene som har hvilke sikringsskap her, det bor flere naboer i gangen, og sikringskapene står på rekke og rad uten noen skilting. Har tenkt å undersøke litt om noen flere naboer også har opplevd det som jeg har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje lurt å forhøre seg med Forbrukerrådet om de har noen veiledning til hvordan du skal gå frem. Dette høres merkelig ut, og jeg har aldri hørt om noe liknende. Uansett, så vil du stå litt sterkere enn bare påstand mot påstand siden du har et vitne som også har overhørt påstandene det er snakk om.

Gjest GreenSky
Skrevet

Forbrukerrådet, ja det var lurt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...