Gå til innhold

Drømmer om krig - flere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med litt jevne mellomrom dukker det opp drømmer der vi blir angrepet. Ofte ser jeg missiler i lufta og hører smell. Ofte løper vi for å gjemme oss i drømmene. 

forstår jo at nyhetsbildet påvirker en del. Forsøker og ikke over-konsumere nyheter, men jeg får det jo med meg. Merker at dette påvirker søvnkvaliteten og stressnivået i kroppen den påfølgende dagen. Er urolig og mer irritabel. 

Er det flere som har begynt å få slike drømmer? 😞

Anonymkode: 804e6...836

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vel Russland alle går og er redde for. Men de har mistet så mye våpen og utstyr nå, så de er neppe i stand til å ta noen av de Skandinaviske land nå. Da må de slutte krigen de har nå, og bygge seg opp igjen, men det vil ta flere år og spørsmålet er om de har råd til det nå. Kina derimot, bør man passe på.

Anonymkode: 6e205...93b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er vel Russland alle går og er redde for. Men de har mistet så mye våpen og utstyr nå, så de er neppe i stand til å ta noen av de Skandinaviske land nå. Da må de slutte krigen de har nå, og bygge seg opp igjen, men det vil ta flere år og spørsmålet er om de har råd til det nå. Kina derimot, bør man passe på.

Russland vi er redde for ja, de rekrutterer hundretusenvis til hæren sin hvert år og mye av industrien er gjort om til krigsindustri.
Ukraina med sine 40 mill innbyggere med støtte fra nesten hele vesten klarer bare såvidt å holde dem tilbake.

Skandinavia og Baltikum er ingen match, og derfor meldte Sverige og Finland seg raskt inn i nato. Dessverre meldte usa seg de facto ut av NATO under trump, så verden er blitt farligere for oss i Europa. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (1 minutt siden):

Russland vi er redde for ja, de rekrutterer hundretusenvis til hæren sin hvert år og mye av industrien er gjort om til krigsindustri.
Ukraina med sine 40 mill innbyggere med støtte fra nesten hele vesten klarer bare såvidt å holde dem tilbake.

Skandinavia og Baltikum er ingen match, og derfor meldte Sverige og Finland seg raskt inn i nato. Dessverre meldte usa seg de facto ut av NATO under trump, så verden er blitt farligere for oss i Europa. 

Flyflåten som alle Skandinaviske land har nå er totalt overlegen det Russerne har. De vil ikke komme ei mil over grensa en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Fint at dere diskuterer krig og politikk. Men spørsmålet mitt var i grunn ikke om det er sannsynlig at vi blir angrepet eller ei 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Fint at dere diskuterer krig og politikk. Men spørsmålet mitt var i grunn ikke om det er sannsynlig at vi blir angrepet eller ei 😅

Som sagt, jeg tror ikke det er sannsynlig fra Russland de nærmeste åra. De har tapt omtrent alt de har av tanks og pansret materiell, masse helikoptre og en del fly, pluss nærmere 1 million drepte/sårede soldater. Hvis de i det hele tatt har økonomi til å bygge opp militæret igjen, vil det ta år før de blir en reel trussel mot Vest-Europa. Svært lite sannsynlig med angrep derifra de neste 3-4 årene vertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har mye av disse drømmene nå om dagen,  det plager meg veldig å våkne opp med angst og redsel,  konstant ting å vekke dyrene og sjekke om de fortsatt lever. Sjekker sjelden aviser om dagen. 

Anonymkode: 7113a...d11

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har aldri bekymret meg mye. Har opplevd eldre slektninger som kastet bort dager, år og nattesøvn, på bekymringer. For så å dø av sykdom i høy alder. 

Det eneste man vet sikkert i dette livet er at noe drit vil treffe. 

Men hva og når, det klarer ingen å gjette på. Og da er det heller ingen vits i å bruke nattesøvn og bekymringer på det. 

Anonymkode: 60d70...13e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som sagt, jeg tror ikke det er sannsynlig fra Russland de nærmeste åra. De har tapt omtrent alt de har av tanks og pansret materiell, masse helikoptre og en del fly, pluss nærmere 1 million drepte/sårede soldater. Hvis de i det hele tatt har økonomi til å bygge opp militæret igjen, vil det ta år før de blir en reel trussel mot Vest-Europa. Svært lite sannsynlig med angrep derifra de neste 3-4 årene vertfall.

Hun skriver at sannsynlighet for krig IKKE er tema for tråden og så svarer du med mer av det samme? 😄

Anonymkode: b9c4b...a1e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skriver at sannsynlighet for krig IKKE er tema for tråden og så svarer du med mer av det samme? 😄

Hva er det som ikke er relevant her? Staten ber oss om å skaffe oss beredskapslager, i Belgia ber de alle over 18 år om å ta militær-tjeneste, Frankrike mye det samme. Og så skal man ikke kunne snakke om Diktatoren Putins Russland og trusselbildet derifra? Er det noe man kan drømme om så er det vel angrep derifra? Hva er ikke tema i denne forbindelsen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er det som ikke er relevant her? Staten ber oss om å skaffe oss beredskapslager, i Belgia ber de alle over 18 år om å ta militær-tjeneste, Frankrike mye det samme. Og så skal man ikke kunne snakke om Diktatoren Putins Russland og trusselbildet derifra? Er det noe man kan drømme om så er det vel angrep derifra? Hva er ikke tema i denne forbindelsen?

Tema er drømmer. Hva som skjer inne i hodet ditt mens du sover. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde et helt drøyt mareritt om krig og dommedag her om natta, kanskje den verste drømmen jeg noensinne har hatt. 
Skjønner ikke hvordan jeg klarte å tenke ut alle de tingene jeg drømte om heller, var så virkelighetsnært og kjipt som det kunne bli.

Anonymkode: aeebc...f75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, jeg hadde et helt drøyt mareritt om krig og dommedag her om natta, kanskje den verste drømmen jeg noensinne har hatt. 
Skjønner ikke hvordan jeg klarte å tenke ut alle de tingene jeg drømte om heller, var så virkelighetsnært og kjipt som det kunne bli.

Anonymkode: aeebc...f75

Ts 

så leit å høre. Hjernen din fanger jo opp informasjon gjennom hver eneste dag og lager dermed drømmer ut fra det. Det kan være både interessant, og til tider veldig slitsomt. Selv jobber jeg med å redusere tiden jeg bruker på å ta inn nyheter, og håper det gir uttelling på søvn og typen drømmer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei. Har aldri bekymret meg mye. Har opplevd eldre slektninger som kastet bort dager, år og nattesøvn, på bekymringer. For så å dø av sykdom i høy alder. 

Det eneste man vet sikkert i dette livet er at noe drit vil treffe. 

Men hva og når, det klarer ingen å gjette på. Og da er det heller ingen vits i å bruke nattesøvn og bekymringer på det. 

Anonymkode: 60d70...13e

Ts.
Det er jo sant. Likevel så kontrollerer jeg ikke (hvem gjør det) hva jeg drømmer. Forsøker å velge bort nyheter i større grad, men mer kan jeg jo ikke gjøre. Hatt slike «krigsdrømmer» fire ganger bare i år. Håper det roer seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer ofte at jeg er i fare- noen ganger er det krig, andre ganger er folk/gjenferd ute etter meg, men sånn har jeg alltid vært 🙈😅 begrenser likevel hvor mye jeg ser på nyheter, for merker at det påvirker meg negativt. Hører på nyhetene på radioen én gang om dagen, og er innom et par nettaviser. Ser ikke nyhetssendinger.

Anonymkode: f2894...f41

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har av en eller grunn drømt om krig fra  jeg gikk på ungdomsskolen. 

Det kan være bomber som kommer plutselig fra lufta, at vi må rømme at boligen vår blir eh… okkupert. Lurt på hva det egentlig betyr. 

Anonymkode: 17538...6b3

Skrevet

Ikke drømmer som i de jeg har om natta.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Med litt jevne mellomrom dukker det opp drømmer der vi blir angrepet. Ofte ser jeg missiler i lufta og hører smell. Ofte løper vi for å gjemme oss i drømmene. 

forstår jo at nyhetsbildet påvirker en del. Forsøker og ikke over-konsumere nyheter, men jeg får det jo med meg. Merker at dette påvirker søvnkvaliteten og stressnivået i kroppen den påfølgende dagen. Er urolig og mer irritabel. 

Er det flere som har begynt å få slike drømmer? 😞

Jeg har masse rare drømmer, ja. Inkludert, men ikke begrenset til, drømmer om krig, angrep, flukt, omveltninger, døde mennesker etc. Drømmer er hjernen som «defragmenterer» etter dagen. Det er naturlig at den tar det som er vrient, eller bra, eller negativt etc og - bearbeider det.

Dersom drømmene om krig plager deg så kan du da bare kutte dem ut? Når du merker at du havner i en krigs drøm så sveiper du til siden og velger deg neste drøm. Jeg synes ikke drømmer er spesielt slitsomme. Man vet jo at man drømmer, og kan flytte seg til neste drøm om det blir i overkant.

Anonymkode: 52b81...824

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger ikke med på nyhetene men drømmer mye om krig nå

Anonymkode: 76537...a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...