Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Har en venninne som alltid legger seg borti hvor mye PepsiMax jeg drikker. Får kommentarer som "skal du drikke det til maten" "Hva gjør du, drikker du PepsiMax igjen?" "Den driten du drikker" "Du er avhengi"  Om jeg forsvarer meg og ber henne slutte å mase så svarte hun med "Nå snakker du som en avhengig person" 

Er fullstending klar over at jeg drikker for mye av det, og ønsker jo å trappe ned etterhvert. Men det er da virkelig en privatsak? Føler hun bare klager for å ha noe å ta meg på eller kontrollere. At det ikke kommer av ekte bekymring for min helse. Får lyst å dumpe henne for det er såppas irriterende. 

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 2ad44...1d9

• Liker 7
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde roa ned Pepsi inntaket om folk faktisk hadde blitt så bekymret at de kommenterte det, skal du virkelig dumpe venninna di over Pepsi Max? 😂 høres jo ut som hun har et poeng

Anonymkode: 07f75...884

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei, 

Har en venninne som alltid legger seg borti hvor mye PepsiMax jeg drikker. Får kommentarer som "skal du drikke det til maten" "Hva gjør du, drikker du PepsiMax igjen?" "Den driten du drikker" "Du er avhengi"  Om jeg forsvarer meg og ber henne slutte å mase så svarte hun med "Nå snakker du som en avhengig person" 

Er fullstending klar over at jeg drikker for mye av det, og ønsker jo å trappe ned etterhvert. Men det er da virkelig en privatsak? Føler hun bare klager for å ha noe å ta meg på eller kontrollere. At det ikke kommer av ekte bekymring for min helse. Får lyst å dumpe henne for det er såppas irriterende. 

Hva hadde du gjort?

Bedt hu klappe igjen brødboksen 😄

Deretter hadde jeg funnet meg en ny venninne 😄 

Hun såkalte venninna di har ingenting med hva du drikker og ikke drikker 🙄

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei, 

Hva hadde du gjort?

bedre enn å være avhengig på cocain.. og billigere !

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er sånnt som jeg kan mene er det mest irriterende egenskaper hos folk, og jeg kunne nok funnet på å si, "du, jeg så en meme og jeg kom til å tenke på deg med en gang når du sier slikt til meg" og så sent henne denne hver eneste bidige gang hun hadde nevn noe slikt

trash-opinion.gif.c4c5447f8458af0d405918ddbf2fd0ed.gif

Ja sånne folk er irriterende. Og når de ikke gidder å ta selvkritikk (din Pepsi drikking går ikke ut over hun, hennes irriterende personlighet går ut over deg), så må en enten ta et oppgjør og sette grensen med et alvorsord, men det høres det jo ut som du har gjort til ingen nytte, sende en påminner ved en meme at det er fullstendig irrelevant hva hun mener om din Pepsi drikking eller til slutt si som sant er at du ikke gidder mer, og ta avstand fra hun. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde roa ned Pepsi inntaket om folk faktisk hadde blitt så bekymret at de kommenterte det, skal du virkelig dumpe venninna di over Pepsi Max? 😂 høres jo ut som hun har et poeng

Er ikke sånn at det står om henne eller PepsiMax. Men det plager meg at hun henger seg så opp i det og skal bestemme. Som om jeg skal kommentere hver gang en venninne tar seg en røyk, bruker for mye penger, spiser for mye søtsaker. Det er ikke motiverende å få kontrollerende kommentarer om sine uvaner, som man ofte er klar over at man har. Så i det handler vel egentlig ikke om PepsiMax men hennes manglende respekt for meg og negative holding. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som om jeg skal kommentere hver gang en venninne tar seg en røyk

Det burde du faktisk. 18min kortere liv per røyk eller noe.

Anonymkode: 5cec8...689

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke sånn at det står om henne eller PepsiMax. Men det plager meg at hun henger seg så opp i det og skal bestemme. Som om jeg skal kommentere hver gang en venninne tar seg en røyk, bruker for mye penger, spiser for mye søtsaker. Det er ikke motiverende å få kontrollerende kommentarer om sine uvaner, som man ofte er klar over at man har. Så i det handler vel egentlig ikke om PepsiMax men hennes manglende respekt for meg og negative holding. 

Så isteden for å bare roe ned inntaket som du selv også vet er altfor drøyt, så skal du sitte og fortelle fremmede at venninna di er kontrollerende, skal bestemme bare for å bestemme over deg, ikke har noe respekt for deg og er negativ. Kanskje å dumpe henne er det riktige å gjøre, du virker jo altfor hårsår til å ha en så direkte venninne som henne. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at du drikker altfor mye Pepsi Max, og du sier indirekte at du har helseutfordringer.

Og likevel bruker du mer energi på å rette sinne mot din venninne, som bare kommenterer det du selv vet, heller enn å gjøre noe med det du vet skader helsen din.

Dermed bruker du sinne og energi rettet mot henne som unnskyldning for å ikke ta tak i egne utfordringer, gir henne skylden fordi du selv ikke har motivasjon for å slutte med det du vet skader din helse.

Dette er total ansvarsfraskrivelse fra din side!

Jeg vil tro at hun vil være en god støtte, om du lar henne være det, hvis du faktisk slutter å drikke Pepsi Max.

Anonymkode: 673de...2a3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det burde du faktisk. 18min kortere liv per røyk eller noe.

Anonymkode: 5cec8...689

Det er da hennes sak isåfall, ikke noen andres.

Anonymkode: 3db5b...203

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hei, 

Hva hadde du gjort?

Hvor mye drikker du på det jevne i løpet av ett døgn da? 
En flaske har jeg fått beskjed om er greit, blir det mer så må det gjøres tiltak for å redusere. Men jeg drikker ikke kaffe, te eller andre ting med koffein. 

Anonymkode: 57705...112

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En flaske har jeg fått beskjed om er greit, blir det mer så må det gjøres tiltak for å redusere. Men jeg drikker ikke kaffe, te eller andre ting med koffein. 

En flaske hva? Halv eller en og en halv?

Anonymkode: c58b2...879

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En flaske hva? Halv eller en og en halv?

Er du ts, eller? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet at du drikker altfor mye Pepsi Max, og du sier indirekte at du har helseutfordringer.

Og likevel bruker du mer energi på å rette sinne mot din venninne, som bare kommenterer det du selv vet, heller enn å gjøre noe med det du vet skader helsen din.

Dermed bruker du sinne og energi rettet mot henne som unnskyldning for å ikke ta tak i egne utfordringer, gir henne skylden fordi du selv ikke har motivasjon for å slutte med det du vet skader din helse.

Dette er total ansvarsfraskrivelse fra din side!

Jeg vil tro at hun vil være en god støtte, om du lar henne være det, hvis du faktisk slutter å drikke Pepsi Max.

TS her.

Det er en ting å kommentere et par ganger, men hun kommenterer det hver gang vi møtes, gjerne på arrogante måter. Helseutfordringer har jeg ikke, er jo ikke narkotika de er snakk om, men lettbrus. 

Om jeg ønsker å trappe ned på drikkingen av en lovlig sukkerfri leskedrikk så skal det i skje den dagen jeg selv ønsker det, ikke at noen andre har bestemt det. Indre motivasjon kan faktisk drepes av slike klagete kommentarer. 

• Liker 16
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er du ts, eller? 

Hva har det med saken å gjøre? Du kan ikke svare andre enn ts? Jøsses. Ellers har du det bra?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, 

Hva hadde du gjort?

Jeg drikker bare Pepsi Max eller RedBull selv.

Saft iblant.

Avhengig eller ikke, vann drikker jeg ikke.

Hadde bare sagt at det velger jeg selv hva jeg skal drikke. 

Hva drikker venninna di da, siden hun mener hun er så mye bedre?

Anonymkode: 6bf47...816

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvem sier det må gjøres tiltak? Pepsi er smakssatt vann bare. Kalorifritt og.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Pepsi max er avhengighetsskapende. Prøv en uke uten så vil du se. Mye ulemper med det, som feks at det gir hjertebank eller overaktiv blære. Jeg drakk det mye før, men etter å ha klart meg en periode uten så kan jeg kose meg med det når jeg vil, fremfor å måtte drikke det hele tiden. Fikk abstinenser som hodepine under detox btw.

Anonymkode: c4bc1...e03

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at folk velter i seg det der helt frivillig.

Anonymkode: 571e6...6b6

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem sier det må gjøres tiltak? Pepsi er smakssatt vann bare. Kalorifritt og.

Pepsi Max er avhengighetsskapende.

Brusen inneholder mye syre, som vil skade tenner. Men den vil også tappe kroppen for basiske mineraler som vi er avhengige av for å fungere og være frisk.

Drikker man mye brus så risikerer man så stor kaliummangel at man kan få alvorlige hjerteproblemer, til og med hjertestans pga. kaliummangel forårsaket av syren i brusen.

Det er ikke få som får psykiske problemer, indre uro, angst m.m.  av pepsi max og lignende brustyper.

Søtningsstoffene påvirker tarmbakteriene negativt. Tarmbakteriene er viktig for næringsopptak, og psyke, samt immunforsvar... for å nevne bare noe.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...