Gå til innhold

Sosiale medier/ Snap/ Insta- hva gjelder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er normalt når det kommer til hvor mye vekt man legger på kommunikasjon via sosiale medier, fremfor alt Snap og Insta?

Det refereres til røde hjerter (ikke rosa, men røde, viktig poeng) og at dette endrer noe vesentlig eller skal tolkes eller what not?

Er dette gjengs oppfatning og hvordan i alle dager skal man forholde seg til slikt om alle har ulike ideer om det? Om noen hadde sagt at de selvfølgelig trodde vi var på vei til alters fordi jeg sendte et hjerte, sjekket min snapscore eller hvorvidt man opphevet en blokkering (også en helt fjern måte å kommunisere på) hadde jeg jo trodd at personen var ironisk og ledd meg ihjel, men om dette er seriøst må jeg jo seriøst kalibrere kommunikasjonskompasset. Eller er det bare en eller få brukere her som skriver det samme om igjen og det virker som det er mer vanlig her enn det faktisk er?

Skal man la være å delta i diskusjoner der det etterhvert kommer til at slikt skal tolkes og tillegges vekt? Å gjette hva en mann som har sendt et hjerte som svar på et bombardement av meldinger mener med det, å mene at noen så absolutt kan kreve svar osv. Dette er oppførsel som jeg tenker en 13 åring kan komme med, men ikke noe jeg hadde tatt seriøst fra et voksent menneske? Og da blir det jo vanskelig å tenke noe som helst om det som beskrives. 

Har forhørt meg i vennegjengen (28-33), det virker som de fleste holder samtaler og fysiske møter som målestokk, hva tenker dere? 

Anonymkode: eb8ae...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør den du chatter med om du er usikker. Det kan være individuelt fra person til person, hva som menes med de ulike emojiene.

Anonymkode: 0c7d0...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spør den du chatter med om du er usikker. Det kan være individuelt fra person til person, hva som menes med de ulike emojiene.

Mente mer på dette forumet, at det er umulig å vite hva noen som en TS chatter med mente og at det ikke kan være definerende for en relasjon hva slags emoji noen bruker, hvor mange snaps de sender per døgn osv. 

Som i at det burde jo finnes et eller annet system eller kutyme som gir en pekepinn på hva som skal vektlegges. Og jeg heller da imot at fysiske møter og samtaler som ikke kan mistolkes (altså per telefon og ikke tekst) burde være det man forholder seg til, ikke antallet røde hjerter. Hadde blitt så vanvittig stresset om jeg hadde visst at mottakeren analyserte alt jeg skrev at jeg hadde sluttet å kommunisere per tekst asap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Mente mer på dette forumet, at det er umulig å vite hva noen som en TS chatter med mente og at det ikke kan være definerende for en relasjon hva slags emoji noen bruker, hvor mange snaps de sender per døgn osv. 

Som i at det burde jo finnes et eller annet system eller kutyme som gir en pekepinn på hva som skal vektlegges. Og jeg heller da imot at fysiske møter og samtaler som ikke kan mistolkes (altså per telefon og ikke tekst) burde være det man forholder seg til, ikke antallet røde hjerter. Hadde blitt så vanvittig stresset om jeg hadde visst at mottakeren analyserte alt jeg skrev at jeg hadde sluttet å kommunisere per tekst asap.

Jeg ser aldri på bare emojis. Er opptatt av at tekst og emojis samsvarer. Sammenheng. Da har antall røde hjerter ingenting å si 😉 For meg er dette veldig viktig. Jeg er veldig sårbar. 

Er ikke alle som liker å snakke på tlf. I forhold til at det finnes så mange ulike kommunikasjonsplattformer, så kan man velge den man er mest komfortabel med. 

Selv foretrekker jeg snap. Jeg er veldig glad i å dele bilder. Så er det enkelt. Noen liker bildekommunikasjon, noen en lett blanding og andre ganger ren tekst. Det kommer veldig an på hva som kommuniseres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...