AnonymBruker Skrevet 14. april #21 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Både kvinner og menn som er ufør, og dater noen som ikke er ufør = bare gi opp. Normale folk vil ikke ha folk med skavanker Anonymkode: 32f18...cc6 Jøss for en bistand 👹 vet om flere som har opplevd ekte kjærlighet å giftet seg. Normale folk🙄 så de som fikk ødelagt ryggen osv de er ikke normale for deg. Anonymkode: a08ef...bab 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #22 Del Skrevet 14. april Venninna mi er også hundre prosent ufør, men studerer 10 % (online). Ho presenterer seg derfor som "student" når ho helser på nye folk. Berre etter at ho er blitt kjent med dei så fortel ho at ho også er ufør. Kanskje dette kunne vore noko for deg? Studere nokre prosent? Jobbe nokre prosent? Anonymkode: 93f44...e03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #23 Del Skrevet 14. april Meg over her…når det er sagt så handler forhold om mye mer enn sex. Det virker som du er veldig opptatt av sex og at andre vil ha deg. Det kan være andre årsaker ved deg til at jenter blir tørr enn at du er ufør. Anonymkode: 9c56d...343 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #24 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Venninna mi er også hundre prosent ufør, men studerer 10 % (online). Ho presenterer seg derfor som "student" når ho helser på nye folk. Berre etter at ho er blitt kjent med dei så fortel ho at ho også er ufør. Kanskje dette kunne vore noko for deg? Studere nokre prosent? Jobbe nokre prosent? Anonymkode: 93f44...e03 Støtter denne. Technically correct = the best kind of correct. Presentér deg selv som hva du er og hva du gjør. "Ufør" beskriver i større grad hva du IKKE gjør. Anonymkode: 669dc...e2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #25 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nå er jeg ufør kvinne i 40 årene, og jeg blir ganske ofte bedt ut på date, og hvor flertallet vet at jeg er ufør. Og ingen av de er uføre. Anonymkode: 869bd...532 Nøkkelordet her er vel kvinne. Og dermed er din erfaring på datingmarkedet totalt irrelevant for hva en mann kan oppleve på det samme markedet. For det er nå sånn at de fleste menn bryr seg null og niks om din status/økonomi/utdanningsnivå/yrkeskarriere. Men kvinner bryr seg definitivt om tilsvarende hos potensielle mannlige partnere. Og nei, dette er ikke noe kvinnehatende/incel/Andrew Tate/whatever preik. Det er sånn samfunnet, selv i Norge i 2025, fremdeles er skrudd sammen. Det er fremdeles "normalen" at mannen i et parforhold er den som har høyest status og høyest inntekt. Og mange kvinner har fremdeles preferanser som går i den retningen. Anonymkode: 8b2ec...1b3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #26 Del Skrevet 14. april Ufør eller arbeidsfør er relevant å vite allerede fra dag 1. Anonymkode: 5d2e1...57b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #27 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nå er jeg ufør kvinne i 40 årene, og jeg blir ganske ofte bedt ut på date, og hvor flertallet vet at jeg er ufør. Og ingen av de er uføre. Anonymkode: 869bd...532 Dette er nok langt enklere for kvinner. Jeg som man hadde ikke hatt så store betenkeligheter med å date en ufør kvinne, men det er nok dessverre ikke alltid slik andre veien. Anonymkode: 59a64...b98 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #28 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er nok langt enklere for kvinner. Jeg som man hadde ikke hatt så store betenkeligheter med å date en ufør kvinne, men det er nok dessverre ikke alltid slik andre veien. Anonymkode: 59a64...b98 Hvorfor er det slik? Anonymkode: d9289...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #29 Del Skrevet 14. april Jeg ville ikke gått inn i ett forhold med en som aldri har vært i arbeidslivet, det er noe annet om en har blitt ufør etter år i arbeid. Mange kan mene mangt om akkurat dette, men det er jo heldigvis ett fritt land og det ville ikke ført noe godt med seg å holde tilbake viktig informasjon om livet ditt. Anonymkode: a40d7...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #30 Del Skrevet 14. april Tror uføre må date uføre. Anonymkode: d6e53...810 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #31 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror uføre må date uføre. Anonymkode: d6e53...810 Penger er ikke alt. Synes synd på mennesker som har et så fattig syn på livet. Anonymkode: d9289...70f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #32 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det slik? Anonymkode: d9289...70f Fordi menn og kvinner har forskjellige prioriteringer. Og det kan være flere bakenforliggende årsaker til det. Noe av det er nok hardkodet inn i genene våre. Mannen skal være god forsørger og beskytter og alt det der. Og der steinaldermannen "dro damer" på å være god til å jakte mammut og beskytte stammen sin mot ville dyr og andre stammer, så er 2025-varianten av det å være forretningsadvokat med 6 millioner i årsinntekt og leilighet på Tjuvholmen. Ja, jeg spissformulerer veldig, men dere skjønner poenget. Og noe er nok nedarvet fra tidligere tiders kjønnsroller der mannen skulle være hovedforsørger. Jeg tror det sitter i i større grad enn man skulle tro. Og jeg tror det sitter mest i hos kvinner paradoksalt nok. På makronivå ønsker man full likestilling (og for ordens skyld, jeg som mann er også for det), men på mikronivå ønsker man for egen del å bli forsørget av en velstående mann. Igjen satt på spissen, men helt på jordet er jeg nok ikke... Anonymkode: 8b2ec...1b3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #33 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi menn og kvinner har forskjellige prioriteringer. Og det kan være flere bakenforliggende årsaker til det. Noe av det er nok hardkodet inn i genene våre. Mannen skal være god forsørger og beskytter og alt det der. Og der steinaldermannen "dro damer" på å være god til å jakte mammut og beskytte stammen sin mot ville dyr og andre stammer, så er 2025-varianten av det å være forretningsadvokat med 6 millioner i årsinntekt og leilighet på Tjuvholmen. Ja, jeg spissformulerer veldig, men dere skjønner poenget. Og noe er nok nedarvet fra tidligere tiders kjønnsroller der mannen skulle være hovedforsørger. Jeg tror det sitter i i større grad enn man skulle tro. Og jeg tror det sitter mest i hos kvinner paradoksalt nok. På makronivå ønsker man full likestilling (og for ordens skyld, jeg som mann er også for det), men på mikronivå ønsker man for egen del å bli forsørget av en velstående mann. Igjen satt på spissen, men helt på jordet er jeg nok ikke... Anonymkode: 8b2ec...1b3 Da er jeg et av unntakene, for det sitter ikke hos meg. Anonymkode: d9289...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #34 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Uføre personer som dater kvinner, hva er deres erfaringer? De sier det ikke betyr noe, men jeg har enda ikke møtt en som viser det ikke betyr noe. Ja, noen foretrekker å være single fremfor å prøve et forhold med en ung uføre mann. Anonymkode: e059f...b8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #35 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De sier det ikke betyr noe, men jeg har enda ikke møtt en som viser det ikke betyr noe. Ja, noen foretrekker å være single fremfor å prøve et forhold med en ung uføre mann. Anonymkode: e059f...b8c 🙋Da har du ikke møtt meg... Anonymkode: d9289...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. april #36 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Penger er ikke alt. Synes synd på mennesker som har et så fattig syn på livet. Anonymkode: d9289...70f Hvis du tror utfordringen med uførhet primært handler om økonomi, har du er ganske begrenset syn selv også... Å holde skjult store, potensielt avgjørende ting kommer man sjelden godt ut av, særlig hvis man har ønske om noe mer varig enn et ligg. For dem det er en dealbreaker for, vil det være det uansett, og for mange som i utgangspunktet ikke ville hatt problemer med det, vil det å føle seg lurt og løyet for bli avgjørende. Jeg er ufør selv og ville sagt det nokså umiddelbart - det legger såpass begrensninger på meg i hverdagen uansett at jeg ikke kan skjule det særlig lenge. At det gjør meg uaktuell for mange har jeg stor forståelse for, da er det i begges interesse at vi får avklart det tidlig. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 14. april #37 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Både kvinner og menn som er ufør, og dater noen som ikke er ufør = bare gi opp. Normale folk vil ikke ha folk med skavanker Anonymkode: 32f18...cc6 Så folk som er ufør, fortjener ikke å finne kjærligheten? For en utrolig dårlig holdning du har 👎 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 14. april #38 Del Skrevet 14. april hadde vært mer dealbreaker for meg at du hadde løyet/holdt tilbake enn at du er ufør. videre kommer det jo ann på hvorfor du er ufør og hvordan det påvirker livet ditt.. er som vil ha en å dra på topptur med hver helg vil jo selvsagt ikke ha deg og du er ufør pga no fysisk som hindrer deg i å kunne bli med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #39 Del Skrevet 14. april Daria skrev (9 minutter siden): Hvis du tror utfordringen med uførhet primært handler om økonomi, har du er ganske begrenset syn selv også... Å holde skjult store, potensielt avgjørende ting kommer man sjelden godt ut av, særlig hvis man har ønske om noe mer varig enn et ligg. For dem det er en dealbreaker for, vil det være det uansett, og for mange som i utgangspunktet ikke ville hatt problemer med det, vil det å føle seg lurt og løyet for bli avgjørende. Jeg er ufør selv og ville sagt det nokså umiddelbart - det legger såpass begrensninger på meg i hverdagen uansett at jeg ikke kan skjule det særlig lenge. At det gjør meg uaktuell for mange har jeg stor forståelse for, da er det i begges interesse at vi får avklart det tidlig. Det er ikke det jeg skriver! Å ta alle uføre som en homogen gruppe er veldig generaliserende, og ja det vitner om et særdeles snevert menneskesyn. Å skjule noe fører aldri noe godt med seg...Det er som å pisse i buksa. Først varmt, så kaldt... Anonymkode: d9289...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #40 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor er det slik? Anonymkode: d9289...70f Det er nok litt upopulært å si, men det ligger nok evolusjonære grunner bak dette. Det har i alle tider vært nødvendig for kvinner å ha en sterk mann (penger, makt, status) som kan forsørge henne og barna. Dette er preferanser som sitter, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig i dag. Anonymkode: 59a64...b98 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå