AnonymBruker Skrevet 13. april #1 Del Skrevet 13. april Av og til, uten at jeg skjønner sammenheng i forhold til når det skjer, så får jeg en sånn stresset følelse, kjennes som hjertet slår fortere, jeg føler meg "urolig", akkurat som om jeg gruer meg til noe, tenker fælt for å få til noe jeg stresser for å ikke få til, har kranglet med noen og går med klump i magen osv... Vanskelig å forklare, for jeg klarer ikke helt sette ord på det selv - men disse følelsene kommer altså uten at det faktisk har skjedd noen av disse tingene. Noen som har det på samme måte? Kan komme mens jeg bare sitter og slapper av, ser på tv osv, uten at jeg skjønner hvorfor det dukker opp.... Blodtrykk og alt sånt er generelt fint, men har ikke målt de gangene dette dukker opp da. Anonymkode: c3daf...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 13. april #2 Del Skrevet 13. april Sjekk gjerne hvilepulsen når det skjer. Det KAN være hjerteflimmer. . . Flimmer kan oppstå også mens du sitter rolig. Hvilepulsen sjekker du etter å ha sittet rolig i 5 minutter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #3 Del Skrevet 13. april Det mest vanlige er faktisk stress, som man kan ha uten å tenke over at man er stresset. Angst er også en vanlig årsak. Ellers har jeg hatt mye av dette i sammenheng med at jeg har hatt Graves/høyt stoffskifte. Du kan jo nevne det for legen og få sjekket stoffskiftet. Anonymkode: f58c5...a75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #4 Del Skrevet 13. april For meg var dette underbevisst stress. Jeg hadde rett og slett angst. Er sykt ubehagelig. Men få det sjekket hos lege at det ikke er noe annet. Anonymkode: 2798a...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #5 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Av og til, uten at jeg skjønner sammenheng i forhold til når det skjer, så får jeg en sånn stresset følelse, kjennes som hjertet slår fortere, jeg føler meg "urolig", akkurat som om jeg gruer meg til noe, tenker fælt for å få til noe jeg stresser for å ikke få til, har kranglet med noen og går med klump i magen osv... Vanskelig å forklare, for jeg klarer ikke helt sette ord på det selv - men disse følelsene kommer altså uten at det faktisk har skjedd noen av disse tingene. Noen som har det på samme måte? Kan komme mens jeg bare sitter og slapper av, ser på tv osv, uten at jeg skjønner hvorfor det dukker opp.... Blodtrykk og alt sånt er generelt fint, men har ikke målt de gangene dette dukker opp da. Anonymkode: c3daf...baf Noen kan få sånne reaksjoner en liten stund etter måltider, generelt stress kan også gi hjertebank her og der, hormoner i ulage feks begynnelsen av overgangsalder. Hjerteflimmer som en nevnte. Anonymkode: 65868...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #6 Del Skrevet 13. april For meg var det overgangsalder/ perimenopause som gav rask puls og ubehag akkurat som du beskriver. Men du sier ikke noe om alder eller kjønn 🙃 Anonymkode: 0701b...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #7 Del Skrevet 13. april Ja, men det skyldes nok PTSD for min del. Kommer ofte når jeg faktisk skal slappe av. Blir stresset av å skulle ta det med ro. Kan være følelser du ikke ønsker å kjenne på, som skaper en fight or flight mode uten at du tenker over at tankene er på vei. Anonymkode: 3a262...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #8 Del Skrevet 13. april Angst eller stress. Anonymkode: 5a176...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #9 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Av og til, uten at jeg skjønner sammenheng i forhold til når det skjer, så får jeg en sånn stresset følelse, kjennes som hjertet slår fortere, jeg føler meg "urolig", akkurat som om jeg gruer meg til noe, tenker fælt for å få til noe jeg stresser for å ikke få til, har kranglet med noen og går med klump i magen osv... Vanskelig å forklare, for jeg klarer ikke helt sette ord på det selv - men disse følelsene kommer altså uten at det faktisk har skjedd noen av disse tingene. Noen som har det på samme måte? Kan komme mens jeg bare sitter og slapper av, ser på tv osv, uten at jeg skjønner hvorfor det dukker opp.... Blodtrykk og alt sånt er generelt fint, men har ikke målt de gangene dette dukker opp da. Anonymkode: c3daf...baf Du må slutte å kjenne etter og å tenke på dette hele tiden, eller kan dette ta helt overhånd. Anonymkode: cb9a1...d44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola_2 Skrevet 13. april #10 Del Skrevet 13. april Hadde også disse symptomene bl.a, og det var høyt stoffskifte. Fikk betablokkere for å roe ned pulsen, i tillegg til medisin for stoffskiftet. Men, som andre skriver, det kan også være stress eller angst. Eller rytmeforstyrrelse. Eller sikkert hundre andre ting. Snakk med fastlegen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #11 Del Skrevet 14. april senior skrev (9 timer siden): Sjekk gjerne hvilepulsen når det skjer. Det KAN være hjerteflimmer. . . Flimmer kan oppstå også mens du sitter rolig. Hvilepulsen sjekker du etter å ha sittet rolig i 5 minutter. Takk. Skal gjøre det. Hvis det kommer om kvelden fortsetter "stresset"-følelsen selv om jeg legger meg, så det blir vanskelig å sove.... Anonymkode: c3daf...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #12 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det mest vanlige er faktisk stress, som man kan ha uten å tenke over at man er stresset. Angst er også en vanlig årsak. Ellers har jeg hatt mye av dette i sammenheng med at jeg har hatt Graves/høyt stoffskifte. Du kan jo nevne det for legen og få sjekket stoffskiftet. Anonymkode: f58c5...a75 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For meg var dette underbevisst stress. Jeg hadde rett og slett angst. Er sykt ubehagelig. Men få det sjekket hos lege at det ikke er noe annet. Anonymkode: 2798a...864 Jeg har tatt EKG for halvannet år siden pga noe annet, den var helt normal. Blodprøver og alt er fint (ikke sjekket i forbindelse med det, men med andre ting). Skjønner ikke helt at det kan være angst, men man skjønner kanskje ikke sånt umiddelbart selv? Det har kommet til og fra i noen år, uten at jeg som sagt klarer å se noen sammenheng på når.... Har snakket med ei venninne som har angst, og hun sier det ligner veldig på hvordan hun har det.... Anonymkode: c3daf...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #13 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Noen kan få sånne reaksjoner en liten stund etter måltider, generelt stress kan også gi hjertebank her og der, hormoner i ulage feks begynnelsen av overgangsalder. Hjerteflimmer som en nevnte. Anonymkode: 65868...74f AnonymBruker skrev (9 timer siden): For meg var det overgangsalder/ perimenopause som gav rask puls og ubehag akkurat som du beskriver. Men du sier ikke noe om alder eller kjønn 🙃 Anonymkode: 0701b...f31 Jeg er 51, hunkjønn, så det kan så klart være overgangsalder, men jeg har ingen andre symptomer på det som jeg skjønner at er det, i så fall (har uansett ikke mensen lenger fordi ting der er fjernet). Ingen hetetokter eller andre ting. Det har vart noen år da, husker ikke når jeg merket det første gang. Kommer ikke så veldig ofte, burde kanskje begynne å notere ned når det kommer. Anonymkode: c3daf...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #14 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, men det skyldes nok PTSD for min del. Kommer ofte når jeg faktisk skal slappe av. Blir stresset av å skulle ta det med ro. Kan være følelser du ikke ønsker å kjenne på, som skaper en fight or flight mode uten at du tenker over at tankene er på vei. Anonymkode: 3a262...bdd AnonymBruker skrev (9 timer siden): Angst eller stress. Anonymkode: 5a176...1a4 Takk. Tenker overhodet ikke på det før jeg kjenner at det hamrer og "stresser", så det må være nervesystemet eller underbevisstheten som står for det i så fall. Anonymkode: c3daf...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #15 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du må slutte å kjenne etter og å tenke på dette hele tiden, eller kan dette ta helt overhånd. Anonymkode: cb9a1...d44 Hvem sier at jeg kjenner etter og tenker på det hele tiden? Tvert i mot. Jeg blir like overrasket hver gang det skjer. Ikke aner jeg hvor ofte det skjer heller egentlig, så jeg vil si jeg tenker minimalt på det bortsett fra når det plutselig kommer. Hadde en runde i går da jeg skrev innlegget, for da kom jeg på at jeg av og til får sånne runder. Anonymkode: c3daf...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #16 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Av og til, uten at jeg skjønner sammenheng i forhold til når det skjer, så får jeg en sånn stresset følelse, kjennes som hjertet slår fortere, jeg føler meg "urolig", akkurat som om jeg gruer meg til noe, tenker fælt for å få til noe jeg stresser for å ikke få til, har kranglet med noen og går med klump i magen osv... Vanskelig å forklare, for jeg klarer ikke helt sette ord på det selv - men disse følelsene kommer altså uten at det faktisk har skjedd noen av disse tingene. Noen som har det på samme måte? Kan komme mens jeg bare sitter og slapper av, ser på tv osv, uten at jeg skjønner hvorfor det dukker opp.... Blodtrykk og alt sånt er generelt fint, men har ikke målt de gangene dette dukker opp da. Anonymkode: c3daf...baf For min del er det som oftest blodsukkeret som er på bærtur når jeg har det slik. Enten er det høyt, eller det har vært høyt men faller raskt. Anonymkode: 6881c...d3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #17 Del Skrevet 14. april Isola_2 skrev (8 timer siden): Hadde også disse symptomene bl.a, og det var høyt stoffskifte. Fikk betablokkere for å roe ned pulsen, i tillegg til medisin for stoffskiftet. Men, som andre skriver, det kan også være stress eller angst. Eller rytmeforstyrrelse. Eller sikkert hundre andre ting. Snakk med fastlegen! Jeg tror jeg må begynne å notere meg når det skjer, sånn at jeg vet hvor ofte det faktisk er. Eller hvor sjelden, da - det er normalt ikke veldig ofte. Sånn at jeg har noe konkret rundt det. Føler ikke at det skal være verken stress eller angst, men jeg aner jo ikke hvordan det føles å ha angst ihvertfall... Stress vet jeg jo hvordan er, men at det skal dukke opp når jeg tenker på helt andre ting og driver med noe som absolutt ikke er stressende, det skjønner jeg heller ikke helt. Takk! Anonymkode: c3daf...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #18 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For min del er det som oftest blodsukkeret som er på bærtur når jeg har det slik. Enten er det høyt, eller det har vært høyt men faller raskt. Anonymkode: 6881c...d3e Takk for svar. Du har helt rett, da kan det faktisk komme en sånn type følelse - men det er en følelse jeg kjenner igjen, og den er ikke helt lik det som kommer i disse tilfellene jeg snakker om her. Men takk for innspill, absolutt ikke dumt! Anonymkode: c3daf...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #19 Del Skrevet 14. april Kan være insulinresistens eller dropp i hormonnivået. Anonymkode: 5bf4b...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #20 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du må slutte å kjenne etter og å tenke på dette hele tiden, eller kan dette ta helt overhånd. Anonymkode: cb9a1...d44 En kjenner det gjerne lettere også når en sitter rolig og "ikke gjør noesomhelst"... høres ut som stress Anonymkode: c640a...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå