Gå til innhold

Hvor mange kalorier spiser du om dagen ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvor mange kalorier spiser du som skal ned i vekt om dagen ? Og til hvert måltid ?

Hva veier du og hvor høy er du og hva er målet ditt ? eventuelt trener du eller ikke ? 

Hva er din favoritt "slankemat"?

Anonymkode: 6f389...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1350 cal

1.73 høy. 97 kg

Riskjeks med cottage cheese og sukkerfritt syltetøy 

Anonymkode: 0714c...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å diskutere skadelig og lavt kcal- inntak her på kg. Altså under 1200 kcal per dag. Det finnes likevel risiko for at noen vil si at de spiser mindre enn dette når det kommer en tråd som denne. Et inntak på under 1200 kcal daglig er skadelig for kroppen fordi det ikke er mulig å få i seg alt den trenger på det nivået. Hvis man føler at man må under 1200 kcal for vektnedgang, så er det bedre å øke aktiviteten i stedet. 

Når det er sagt, jeg ligger mellom 1300- 1400 kcal i snitt. Trener ikke og sitter i ro for det meste gjennom dagen da jeg er student. 

Jeg er 168/94 kg og går ned ca 0.5 kg i uka i snitt. 

Min favorittmat er egg og kylling. Det holder meg mett lenge. Men, jeg spiser alt. Passer på at godteri, chips og is får plass i kalori- budsjettet mitt. 

Anonymkode: d013c...798

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei!

Hvor mange kalorier spiser du som skal ned i vekt om dagen ? Og til hvert måltid ?

Hva veier du og hvor høy er du og hva er målet ditt ? eventuelt trener du eller ikke ? 

Hva er din favoritt "slankemat"?

1700. Sånn i snitt. hvor mye hvert måltid eller hver dag inneholder er jo irrelevant - det viktige er snitt over tid, som en uke eller måned.

Jeg er 160, har en kontorjobb (ellers ville jo 1700 vært direkte latterlig) og opprettholder på grunn av diverse helserelaterte ting kun så vidt anbefalte «normalt sunn livsstil», derfor er tallet såpass lavt (igjen, for en aktiv person er 1700 latterlig lavt).

I snitt forbrenner jeg type 2000-2200 kcal per dag. Hadde jeg forbrent mindre ville jeg ha tatt grep. Jeg tenker at det hjelper lite med fokus på å være normalvektig om man ikke samtidig tenker man har som mål (gjerne sammen med en lege, å være syk er en ting) å opprettholde eller re-etablere «normalt sunn livsstil». For all del - å oppnå «normalt sunn» kan ta år med opptrening. Men det er et arbeid verdt innsatsen.

Min favoritt slankemat er lapskaus eller kyllingsuppe. Har helt absurd få kalorier per porsjon. Kan lages i gigantiske kvanta og varmes opp enkelt. Spiser du 3 porsjoner lapskaus på en dag er du både mett og har du fått i deg type 1050 kcal. (Og kan spise godteri mens du slanker deg, om du det vil.)

Og med tiden du sparer inn på å lage en stor porsjon og så varme opp kan du ta en ekstra tur på fjellet den uka.

Anonymkode: 84e35...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ligge på 1400 i snitt for å holde idealvekten.

Aldri gått på slankekost, spiser vanlig, sunn mat, men dropper generelt kaloribombene utenom helt vanlige middager. 

Anonymkode: 07a9e...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 1300. Ca 200 til frokost, 200 x 2 ila arbeidsdagen, 200 når jeg kommer hjem  og 500 til middag/kveldsmat. Eventuelt dropper jeg det siste måltidet før middag, hvis jeg går får en mer kaloririk middag. 

Anonymkode: 17e50...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1600 daglig. Av og til mindre, av og til mer i helgene. Er 174 og veier 77 kg. Har spist samme mengde kalorier siden jeg veide 85, så jeg tenker jeg skal redusere litt snart. Har begynt å trene mer da, så skal se det litt an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :D dere som spiser 1300 og mer, føler dere at dere går ned i vekt ? 

Jeg er ikke veldig aktiv og trener ikke, men har en aktiv jobb i barnehage, går når jeg kan og tar trappene der jeg kan, har også begynt med lettere trening hjemme (dansing). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar :D dere som spiser 1300 og mer, føler dere at dere går ned i vekt ? 

Jeg er ikke veldig aktiv og trener ikke, men har en aktiv jobb i barnehage, går når jeg kan og tar trappene der jeg kan, har også begynt med lettere trening hjemme (dansing). 

Jeg har gått ned 8,4 kg siden januar, ved å spise 1600(av og til mindre). Men så er jeg jo ganske høy også. Nedgangen har stoppet litt nå, så jeg må nok minke litt. Anbefaler å prøve en kalorikalkulator, og se hva den anbefaler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 2-3500 kalorier daglig. Ligger jeg for lavt går jeg ikke ned fordi forbrenningen går ned betraktelig.

Har gått ned 130 kg siden 2014, så det fungerer åpenbart. 90 kg kun ved telling, resten ved Wegovy for å gi meg selv litt pause (jeg har ikke metthetsfølelse, og det er slitsomt å konstant gå sulten). Jeg har gått opp bittelitt igjen nå, men det er normalt i min tilstand.

Skal sies at jeg har en meget aktiv jobb, og forbrenner rundt 4000 kalorier om dagen. Jeg ligger på et underskudd mellom 500-1000 om dagen. 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Jeg har gått i fellen å tro at jeg bare spiser under 1500 kcal per dag fordi det er det jeg spiser de fleste ukedager. Men regner jeg på absolutt alt ila en måned så er dagsgjennomsnittet rundt 1800. Trener 3-4 ganger i uken. Ned 30 kg. 

Anonymkode: cf9bc...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke lov å diskutere skadelig og lavt kcal- inntak her på kg. Altså under 1200 kcal per dag. Det finnes likevel risiko for at noen vil si at de spiser mindre enn dette når det kommer en tråd som denne. Et inntak på under 1200 kcal daglig er skadelig for kroppen fordi det ikke er mulig å få i seg alt den trenger på det nivået. Hvis man føler at man må under 1200 kcal for vektnedgang, så er det bedre å øke aktiviteten i stedet. 

Når det er sagt, jeg ligger mellom 1300- 1400 kcal i snitt. Trener ikke og sitter i ro for det meste gjennom dagen da jeg er student. 

Jeg er 168/94 kg og går ned ca 0.5 kg i uka i snitt. 

Min favorittmat er egg og kylling. Det holder meg mett lenge. Men, jeg spiser alt. Passer på at godteri, chips og is får plass i kalori- budsjettet mitt. 

Anonymkode: d013c...798

Hvorfor får mange Wegovy da? Det jeg kjenner som går på det spiser veldig lite 

Anonymkode: 2d85d...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er vanskelig å snakke om vekt her inne fordi i følge den kalori kalkulatoren så må jeg under det kg reglementet ser på som akseptabelt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er man interessert i hva de som holder på å gå ned i vekt gjør? Det er irrelevant, de fleste mislykkes jo. Denne tråden kunne jeg sikker gitt fem ulike svar i, hvorav ingen lyktes før jeg til slutt knakk koden. 

Det er jo mer relevant å høre hva de som gikk ned, og har holdt seg nede, gjorde. 

Anonymkode: c5ce7...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minst og som regel 1600, men kan bevege meg opp mot 1800. Spiser tre måltider fordelt på 8 timer (ettermiddag/kveld), hvert av de på 500-600 kcal. 

Er 171 høy, veier 163,5 kg. Trener ikke på grunn av sykdom. 

Målet mitt er å ned til 120 sånn i første omgang. Så får vi se etter det. 

Anonymkode: 47418...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg teller ikke kalorier, men spiser første måltid til middag og da spiser jeg en normal porsjon. Spiser et par rundstykker el.l til kvelds og eventuelt et eple eller en yoghurt. Spiser ikke godteri. Går ned jevnt og trutt og er sjelden sulten. En annen fordel er at jeg ikke craver snop og at jeg ikke er så opphengt i mat. 

Tidligere når jeg har telt kalorier har jeg vært helt opphengt i mat; når kan jeg spise, hvor mye kan jeg spise og hvor mye «usunt» kan jeg presse inn i dagens kalorikvote. Det er ganske fint å ha et mer avslappet forhold til mat og la kroppen regulere seg selv.

Jeg er 170 høy og veier i dag 69kg. Går ned 0,5 kg i uken sånn ca.

Anonymkode: 44c80...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1800-2000 kcal pr dag. Gått ned ca 4 kg i år. Er 163cm og 57 kg. Ønsker gå ned til 55kg. Løper mye, og trener en del styrke.

Hva jeg spiser til hvert måltid varierer veldig. Spiser hovedsakelig middag, men justerer måltider og inntak etter treningsmengde.

Anonymkode: 2b953...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser den mest biotilgjengelige og næringstette maten som finnes. Ligger på 1350 kcal hver dag, er fysisk aktiv og masse energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stort sett 1700 kalorier. Men sliter med overspising en gang eller to i måneden. Så jeg vil tro gjennomsnittet blir rundt 2300 med overspisingen.

Anonymkode: a8c17...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...