Gå til innhold

Hadde det vært kroken på døren for ekteskapet ditt hvis sexlivet hadde "død ut"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er fullt klar over at alle forhold er forskjellige og alle ønsker forskjellige ting fra et ekteskap. Men jeg er nysgjerrige på om andre hadde valgt vår løsning. Så ta utgangspunkt i ditt eget ekteskap og svar meg følgende: Hadde det vært kroken på døren for ekteskapet ditt hvis sexlivet hadde "død ut"? Vår situasjon: Vi har vært gift i 10-år, 2 små barn, hus, bil og hele pakka. Veldig fornøyde og samarbeider bra om AS familie. Men sexlivet er helt krise, og har vært det de siste 6 årene etter vi fikk første barn. Begge er lei av sex med hverandre og vi får lite ut av det. Vi har null lidenskap og seksuell atmosfære i ekteskapet. Har sex 4-5 ganger i året. Vi har UTALLIGE ganger forsøkt å fikse det men er rett og slett drittlei av å forsøke. Så vi har begge blitt enige om at vi får leve uten sex fordi alt annet fungerer så bra. Og før noen spør, nei åpent forhold eller utroskap er ikke aktuelt. Ingrn av oss ønsker det. Da har vi en avtale om at den som ønsker noe sånt må initiere en skilsmisse. Har veldig god kommunikasjon rundt sånt. 

Anonymkode: aae2c...4a9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. 

Sexlivet er en av de enkleste tingene å reparere. Det er også vanlig at småbarnslivet dreper sexlivet. Men det kan man gjøre noe med når livet gir litt mer rom for det. 

Litt rart at dere har prøvd så mye og ikke fått det til.. Men det er umulig for noen på nettet å vite deres spesifikke situasjon. 

Anonymkode: be0c2...148

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null sexliv = dødt parforhold 

Det hadde vært kroken på døra her. Man kan være gode foreldre hver for seg, og samtidig finne lykken på nytt.

Alternativet er å jobbe med seg selv, og parforholdet, for å prøve og få det på skinner igjen. Det er mulig, men da må begge være villig til å legge ned innsatsen som kreves ellers går det ikke. 

Anonymkode: 4e915...c0a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. 

Sexlivet er en av de enkleste tingene å reparere. Det er også vanlig at småbarnslivet dreper sexlivet. Men det kan man gjøre noe med når livet gir litt mer rom for det. 

Litt rart at dere har prøvd så mye og ikke fått det til.. Men det er umulig for noen på nettet å vite deres spesifikke situasjon. 

Anonymkode: be0c2...148

Hei TS her, mulig jeg formulerte meg dårlig. Men ønsker ikke hjelp til å reparere vårt sexliv. Vi har forsonet oss med at vi ikke skal ha et sexliv og er fornøyd med dette. Ønsker innspill på om andre hadde kunne levd med lignende løsning

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Livet går opp og ned. Jeg elsker mannen min uansett. 

Anonymkode: 9a257...635

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke orket å leve uten sex på ubestemt tid nei. Vi har hatt perioder i vårt ekteskap der det har vært lite, men det har vært forbigående årsaker til det. Så hadde ikke vært aktuelt å droppe det i sin helhet nei.

Anonymkode: 93c71...abd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei TS her, mulig jeg formulerte meg dårlig. Men ønsker ikke hjelp til å reparere vårt sexliv. Vi har forsonet oss med at vi ikke skal ha et sexliv og er fornøyd med dette. Ønsker innspill på om andre hadde kunne levd med lignende løsning

Livet er for kort til å ikke kunne ha sex, om man har muligheten til det, ved å etablere et nytt forhold.

Anonymkode: 4e915...c0a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg lever bare en gang, og føler jeg kaster bort livet med å velge bort sex i siste halvdel.

Anonymkode: ecc39...323

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hadde ikke vært kroken på døra nei. Men no har vi vært gift i 25 år. Og skal si at det var ikke mye sexliv når ungene var små altså. Hektisk hverdag ga oss ikke tanker på det. Men når ungene flyttet ut?!?  Wow. Da våkna vi begge to. Sex hver dag. Flere ganger om dagen. Ble slik vi var når vi møttes. Ikke like my no som da. Men sex ofte da har vi. 

Anonymkode: 7d1a0...af9

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og er du helt sikker på at dere begge to er like enige i denne avgjørelsen?

Det er sjeldent begge to deler samme realitet rundt dette. Den ene føyer seg oftest etter den andre, fordi man selvsagt ikke kan kreve sex fra noen som ikke ønsker. Men, jeg synes ikke riktige er å forbli sammen i slike tilstander.

For meg hadde det ikke fungert som langsiktig løsning, absolutt ikke.

Anonymkode: 5f89e...210

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere begge fornøyd med det, da er det ikke noe problem 🤷‍♂️

Anonymkode: af742...40f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig ikke! Vi er så mye mere enn sex. 

Det kommer selvsagt an på alder, for ti år siden så sa jeg at sex var nødvendig eller gadd jeg ikke. Man forandrer seg. 

Anonymkode: 104c1...b04

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei. Jeg er fullt klar over at alle forhold er forskjellige og alle ønsker forskjellige ting fra et ekteskap. Men jeg er nysgjerrige på om andre hadde valgt vår løsning. Så ta utgangspunkt i ditt eget ekteskap og svar meg følgende: Hadde det vært kroken på døren for ekteskapet ditt hvis sexlivet hadde "død ut"? Vår situasjon: Vi har vært gift i 10-år, 2 små barn, hus, bil og hele pakka. Veldig fornøyde og samarbeider bra om AS familie. Men sexlivet er helt krise, og har vært det de siste 6 årene etter vi fikk første barn. Begge er lei av sex med hverandre og vi får lite ut av det. Vi har null lidenskap og seksuell atmosfære i ekteskapet. Har sex 4-5 ganger i året. Vi har UTALLIGE ganger forsøkt å fikse det men er rett og slett drittlei av å forsøke. Så vi har begge blitt enige om at vi får leve uten sex fordi alt annet fungerer så bra. Og før noen spør, nei åpent forhold eller utroskap er ikke aktuelt. Ingrn av oss ønsker det. Da har vi en avtale om at den som ønsker noe sånt må initiere en skilsmisse. Har veldig god kommunikasjon rundt sånt. 

Hvorfor tenker dere at sex med andre er «uaktuelt»? Er dere begge kanskje egentlig mer aseksuelle og i skapet enn «lei av hverandre»? 

Å få barn sammen og oppdra dem er et valg som uansett bør gjøres uavhengig av parforholdet, og dermed uavhengig av sex. Å ha «veldig bra sex» er jo ikke på noe vis kvalifiserende for å bli en god forelder. Før man velger å få felles barn gjør man derfor selvsagt en vurdering av seg selv og hverandre som foreldre. Sammen. Og hver for seg. Og man gjør seg konkrete planer om hvordan man - sammen - tenker oppdra felles barn etter at sex&sånt tar slutt. For den del er det mer rasjonelt å få barn med en god venn som ER en god forelder enn med en partner som er en dårlig forelder. Men dere har jo ikke bare valgt å være foreldre sammen. Dere har valgt et aseksuelt samliv. Og må ha en motivasjon med det.

Anonymkode: e4e08...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sexlivet var sånn passe bra før dere fikk barn og årene gikk så er det muligens ikke rart at en blir lei av sex. 
Hvis det er kjedelig sex og lite forandring , og en i tillegg har et komplisert forhold til egen kropp og stengsler for å prøve noe nytt , ja da må en jo bare bli lei da. 
Med tiden så kommer overgangsalderen og evt potensproblemer, og det kan også bli en utfordring en må løse på et vis , HVIS en bryr seg nok .
Men å leve uten et sexliv så lenge følelser og helsa holder hadde jeg aldri taklet hvis det var ren egoisme og vrangvilje bak 

Anonymkode: e9554...651

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, forholdet til mannen er basert på mye mer enn sex. 

Anonymkode: e776e...40d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt sex med min kjære etter hans verste stund i livet. Hvorfor skulle han plutselig bli utent på meg og motsatt? Da hadde det vært fordi all kjærlighet var død. Da hadde ingen av oss blitt igjen for å spille skuespill. Nei, sex og samtaler er blant de få tingene i livet som bare må stemme. Hvis vi ikke kan føle oss fri hos hverandre, kan det være det samme med hele forholdet. 

Anonymkode: 8d830...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Vi er begge aseksuelle og har vært sammen i 21 år.

Anonymkode: 74d91...902

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde etter 11 år at jeg ville kunne leve i et forhold hvor interessen for sex hadde dødd ut, og var fornøyd med det. Har oppdaget det siste halve året at det ikke er interessen for sex som er problemet, men det er interessen for sex med min samboer som dessverre er det. Vi har hatt et helt greit sexliv, men aldri helt topp av flere grunner jeg ikke vil gå inn på. Så er det flere ting i forholdet som er litt vanskelig, og det har toppa seg det siste året. Derfor har interessen min for å være intim med samboer dalt veldig, men hans interesse tror jeg er lik som før. 

For min del skjønte jeg det da jeg ble forelsket i en annen, og forstod da hvor problemet i forholdet og sexlivet mitt lå. Mine følelser for samboer. Så jeg har vel egentlig funnet ut at nei, jeg kan ikke leve i et forhold uten sex. Jeg må derfor nå ta valget om å enten gå ut av forholdet, eller prøve å få tilbake følelsene for samboer og da et form for sexliv. 

Anonymkode: 28ebc...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på alder nå sexlivet dør ut.

Jeg klarte meg fint uten sex når jeg var på mitt mest hormonelle og kåtest. Jeg hadde ikke sjansen på damer da. Det gikk bra da, og det går sikkert bra når man blir eldre og mindre kåt.

Anonymkode: b00dd...d28

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...