Faytastic Skrevet 15. april #101 Skrevet 15. april Jeg kjøper ALDRI når foreldrene legger ut på facebook ol for å selge noe for barna. Men gjør dermed barna en insats, så kjøper jeg gjerne. Mine barn må selv gjøre en insats, ikke være bortskjemte unger som får alt servert av foreldrene. Send dem ut å gå fra dør til dør! Verre er det faktisk ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #102 Skrevet 15. april Har 3 barn men nekter å pushe dasspapir. Betaler heller ekstra kontingent, eller kjøper alt selv. Finansierer det heller med å jobbe litt ekstra overtid. Det er uverdig med disse foreldrene som pusher alt fra lodd, kaker og sokker på Facebook. Enten må barna selge selv, eller så betaler en seg ut av det. Anonymkode: c1849...07f 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #103 Skrevet 15. april Spør om det går an å kjøpe seg ut av dugnaden, mot en gitt sum. Anonymkode: 44cdf...024
AnonymBruker Skrevet 15. april #104 Skrevet 15. april Faytastic skrev (29 minutter siden): Jeg kjøper ALDRI når foreldrene legger ut på facebook ol for å selge noe for barna. Men gjør dermed barna en insats, så kjøper jeg gjerne. Mine barn må selv gjøre en insats, ikke være bortskjemte unger som får alt servert av foreldrene. Send dem ut å gå fra dør til dør! Verre er det faktisk ikke. Den første dugnaden vi måtte delta på var sokkrdugnad for turn, da var barnet mitt 4 år, på hvilken måte skulle han gjøre en innsats med sokkesalg tenker du? Så var det spond-lodd da han starta på fotball som 5-åring, litt tidlig å sende ham rundt på dørene til folk tenker jeg. Jeg skjønner at folk synes dette er suboptimalt, men så lenge man ikke betaler for dette over skatteseddelen må det finansieres på en annen måte. Nå er denne tråden seks sider lang, og det er ikke egentlig kommet opp noen gode alternativer. Anonymkode: 22a2c...d4c
AnonymBruker Skrevet 15. april #105 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 10.44): Men de som ikke har råd har heller ikke råd å betale både ekstra kontigent, penger til bakmennene og kanskje til et satsingslag i tillegg til for sitt eget barn, og ikke alle har venner og familie å snylte på, eller ønsker å gjøre det. Kanskje null stress for deg, mange andre synes det er ubehagelig. Man må betale mye mer om man skal dekke inn utgiftene til klubben OG sponse bakmennene, enn om man kun skulle dekke utgiftene til klubben. Å gå rundt på dørene til folk å tigge, vekke babyer som endelig har sovnet, få gamle mennesker som er dårlige til beins til å måtte kreke seg til døra etc for at dere skal tigge og prakke på dolk lodd og ræl, er ikke dugnad eller å ta ansvar. Heng opp lapper der idrettslaget tilbyr seg å måke snø, klippe gress, luke, rake, mate katter i sommerferien, lufte hunder, male gjerder etc. Gjør noe nyttig. Da er det dugnad. Men for de som ikke vil utnytte venner og familie, eller ikke har noen, fører disse såkalt dugnadene bare til dobbelt så høy pris da de må kjøpe alt selv. Hvorfor ikke heller ha faktiske dugnader, der dere utfører en jobb i stedet for å pushe unyttig ræl? Anonymkode: 0557d...5f5 Herlighet hvor negativ kan man være… Anonymkode: 6fe63...c5d
AnonymBruker Skrevet 21. april #106 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 20.01): Jeg vet veldig godt hvorfor man har disse salgsdugnadene. Jo, jeg ønsker at barna mine skal ha fritidsaktiviter de kan delta på, ja jeg forstår at det ikke kommer av seg selv. Ja jeg er takknemlig for alle de som stiller opp som trenere og frivillige forøvrig. Jo jeg stiller opp selv når jeg har mulighet. Men, disse salgsdugnadene, de misliker jeg altså så sterkt! Hvorfor? Fordi vi svært sjeldent får solgt noe! Vi har knapt noe familie. Vi deler på Facebook. Sist gang vi solgte strømper så var vi (foreldrene) de eneste som kjøpte. Og nå er det loddsalg. Og foreløpig har vi ikke solgt noen. Jeg er ikke den type person som sender melding til venner eller legger frem salgsplakat på jobben for å få solgt. Det føles som tigging og jeg hater det. Da får det bli med de 5 loddene som jeg og pappaen kjøper selv. Og så blir jeg litt lei meg også fordi vi strekker så lite til på det området. Skammer meg. Ser for meg at de som er ansvarlige sitter å fnyser av hvor dårlig vi alltid selger. Dagens utblåsning. Igjen; jeg forstår godt formålet med salgsdugnadene, og jeg stiller opp på dugnader ellers. ✌️ Anonymkode: 35f01...187 da får barna sltte på idretten også tenker jeg, dette vet man om før man begynner Anonymkode: 4eb49...bf4
Goodtimes Skrevet 23. april #107 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 10.20): Problemet er at ikke alle har råd til å kjøpe dårlige, overprisede produkter selv, mange har lite familie. Dere må ha et alternativ der man kan overføre klubbens fortjeneste etter at det selskapet skal ha, er trukket fra. Det er ikke lov å tvinge folk å være gratis salgsagenter, uten arbeidskontrakt, lønn eller forsikring. Jeg skjønner jo det. I vårt lag tvinger vi ingen til å delta på dugnad, men man får ned kostnader om flere deltar slik at man får mer inn til klubbkassa. Vi fikk en avtale med en lokal bonde om å rydde langs en vei samt rydde en åker etter skoghogst osv. Her trengte man ikke å selge noe, kun delta ved å rydde. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #108 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 21.36): Et tips når det gjelder loddsalg. Barnet mitt hadde på seg klubbdrakta og solgte lodd utenfor en lokal matbutikk. Alle lodd ble solgt. Ellers så skjønner jeg deg godt. En uting å måtte selge sokker, dopapir, kaker osv. Anonymkode: b4cc9...aa6 Vii barna måtte også selge lodd/kalendere etc selv - om det så var å gå fra dør til dør eller stå utenfor bitikken f.eks. Hvorfor gjør man ikke det i dag?? Anonymkode: c6a2e...5aa
AnonymBruker Skrevet 26. april #109 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vii barna måtte også selge lodd/kalendere etc selv - om det så var å gå fra dør til dør eller stå utenfor bitikken f.eks. Hvorfor gjør man ikke det i dag?? Anonymkode: c6a2e...5aa Fordi curlingforeldre vil ikke at deres sarte små prinser og prinsesser skal måtte gjøre noe som kan være potensielt ubehagelig. Så da tigger de på Facebook eller kjøper alt selv i stedet for. Anonymkode: 00b26...392
AnonymBruker Skrevet 26. april #110 Skrevet 26. april Oppfordre til mer lodd, annet ræl er umulig å få solgt. Jeg kjøper gjerne noen lodd hos en kollega (hvis de koster fra 1-20 kroner) men kjøper ikke sokker, tannkrem, dopapir til flere hundre kroner. Anonymkode: 4185c...1b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå