AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:41 #41 Del Skrevet søndag kl 23:41 Helt enig. Hos oss selger vi Doruller og tørkerull for 480k for 42 og 24 ruller per sekk, jeg får Ikke solgt noe, folk mener det er for dyrt, forstår jo det selv også, jeg har lite råd selv og er ikke alltid jeg får kjøpt det to ganger i året. Men de klager over at vi må faktisk bidra og kjøpe. det er så synd at vi må bidra med sånne dugnader, vi betaler jo for medlemskap selv om det ikke er mye. Men vi må nesten be barnet slutte hvis det ikke blir rimeligere alternativ til dugnad Anonymkode: a560e...826 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet søndag kl 23:47 #42 Del Skrevet søndag kl 23:47 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sokker og dopapir kjøper vi selv, ser på det som en del av kontingenten. Jeg er fotballtrener selv, vi arrangerer bare disse loddsalgene via spond. Da er det alltid noen foreldre som ber om å få vippse rett i lagkassa i steden, det er selvsagt helt i orden. Og så er det noen som selger bare tre lodd, men vi tenker ikke særlig over det heller. Om noen har et bedre alternativ så kom gjerne med det, poenget er at vi skal kunne delta på cup uten at vi må ta penger for det hver gang. Anonymkode: 22a2c...d4c Ja, det er bedre å heller øke kontigenten. AnonymBruker skrev (1 time siden): Alternativet er økt kontigent, så du kan jo anse det som det, og kjøpe kvota selv. Case closed. Anonymkode: 3ccbe...dbb men da blir kontigenten 50 % dyrere enn den ville vært uten at disse mafia-bedriftene skulle tjene penger. Hvis bestemor ig tante og naboen gjerne vil hjelpe ungen din med å få gå på håndball kan de jo heller bare vippse seg halvparten av beløpet de ellers bruker på lodd og ræl. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 00:21 #43 Del Skrevet mandag kl 00:21 Jeg personlig syntes det er mye bedre å betale høyere kontingent fremfor slike dugnader. Dog så vet vi jo at mange ikke har råd, som igjen går utover den uskyldige part, som er barna som ikke får deltatt. Med tanke på hvor viktig idretten er så syntes jeg egentlig det er skikkelig dårlig at ikke idrett for barn er gratis. At foreldre betaler for utstyret til sine egne barn er innafor, men trenere og annet som trengs burde vært lønnet og statfinansiert. Anonymkode: fb1fa...bca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 00:48 #44 Del Skrevet mandag kl 00:48 velociraptor skrev (3 timer siden): Som betyr at dine venner og familie må sponse mafia-firmaet dere bruker med 50 % av hva de gir, det er jo helt sykt! Jeg vil heller gi 50 kr direkte til naboen enn å betale 100 kr for noe ræl der kun 50 kr går til naboungens idrettz Men man vil jo ikke bli en sånn alle på jobben hater og snakker bak ryggen på fordi man tigger og maser. For 99 % av folk synes det er masete og ubehagelig og kjøper kun fordi de føler seg presset. Null stress, vil man ikke kjøpe sier man nei Anonymkode: 6fe63...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 03:46 #45 Del Skrevet mandag kl 03:46 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Et tips når det gjelder loddsalg. Barnet mitt hadde på seg klubbdrakta og solgte lodd utenfor en lokal matbutikk. Alle lodd ble solgt. Ellers så skjønner jeg deg godt. En uting å måtte selge sokker, dopapir, kaker osv. Anonymkode: b4cc9...aa6 Takk for tips men dette er nettbaserte skrapelodd. Anonymkode: 35f01...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 03:49 #46 Del Skrevet mandag kl 03:49 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skjønner godt at foreldre hater det. Jeg er frivillig barnløs og jeg får automatisk motforestilling mot å kjøpe noe når foreldre "tigger". Fordi de sier alltid at de gjør det fordi deres sønn/datter er med i et eller annet sportslag. Hvorfor er det da ikke deres sønn/datter som gjør jobben? Jeg hadde gjerne kjøpt fra et barn som faktisk gjorde jobben og solgte disse. Jeg kjøper aldri fra foreldre som tigger på FB slik at barna deres slipper. Anonymkode: 00b26...392 Fordi det er ikke tilrettelagt for at man skal ha dør-til-dør-aksjoner eller stille seg opp utenfor den lokale matbutikken. Alt er nettbasert. Barna mine har ikke egne telefoner en gang enda.. Anonymkode: 35f01...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet mandag kl 03:50 #47 Del Skrevet mandag kl 03:50 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tips er å ta med info, loddbøker ol på jobb. Anonymkode: 03c2f...25d Det er jo enda verre! Man blir mast på o tide og utide over alt. De digitale loddene er i det minste enklere å takke nei til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 03:55 #48 Del Skrevet mandag kl 03:55 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Trodde det var meningen at man skulle gå rundt i nabolaget å selge, ikke prakke det på uskyldige folk på Facebook... Anonymkode: 126cb...2ec Det er nettbasert. Nå gjentar meg meg selv her men jeg skulle vel ha opplyst om det i startinnlegget. Man må gå inn på en link og skrape loddene. Og det er vel kanskje til det beste synes jeg da..Det er jo bedre å bare scrolle forbi disse tiggeinnleggene enn å reise seg fra godstolen, bryte opp fra middagen eller hva man nå holde på med for å åpne døren når noen ringer på. Men det er vel smak og behag. Ts. Anonymkode: 35f01...187 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:00 #49 Del Skrevet mandag kl 04:00 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor står dere ikke opp om dette sammen da? At dere ikke ønsker å selge! Blir for dumt å klage på det om dere ikke protesterer. Anonymkode: cd8db...9bd Ja du kan så si..Jeg visste ikke at det var så mange som var så negativt innstillt. Forventet å bli slaktet her inne jeg da jeg postet innlegget 🙈 Jeg aner ikke hva de andre foreldrene mener..Men det jeg vet er at de jeg snakker mest med er alle engasjert i styret og sosialkomiteen som er tilknyttet idrettslagene så da innbiller jeg meg at det sier litt. Mulig jeg tar feil. Man ønsker jo ikke å være de foreldrene som sier imot heller, jeg er ikke tøff nok til det iallefall når jeg ser hvor sterkt samhold det er mellom folk i gruppa. Føler at vi er sikkert i mindretall også. Vi har særdeles lite familie f.eks og lite nettverk, derfor blir salgene våre deretter. Anonymkode: 35f01...187 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:05 #50 Del Skrevet mandag kl 04:05 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sokker og dopapir kjøper vi selv, ser på det som en del av kontingenten. Jeg er fotballtrener selv, vi arrangerer bare disse loddsalgene via spond. Da er det alltid noen foreldre som ber om å få vippse rett i lagkassa i steden, det er selvsagt helt i orden. Og så er det noen som selger bare tre lodd, men vi tenker ikke særlig over det heller. Om noen har et bedre alternativ så kom gjerne med det, poenget er at vi skal kunne delta på cup uten at vi må ta penger for det hver gang. Anonymkode: 22a2c...d4c Hei! Kan du sette opp et fiktivt men realistisk regnestykke for deltakelse i cup? Jeg spør fordi jeg rett og slett ikke har peiling! Er oppriktig nysgjerrig på hva som koster og hvor mye 🙂 Anonymkode: 35f01...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:53 #51 Del Skrevet mandag kl 04:53 velociraptor skrev (6 timer siden): Men man vil jo ikke bli en sånn alle på jobben hater og snakker bak ryggen på fordi man tigger og maser. For 99 % av folk synes det er masete og ubehagelig og kjøper kun fordi de føler seg presset. Er ikke så mye press å legge katalog eller loddbok på et bord. Spesielt ikke om flere gjør det. Anonymkode: 03c2f...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:54 #52 Del Skrevet mandag kl 04:54 Kålrota skrev (1 time siden): Det er jo enda verre! Man blir mast på o tide og utide over alt. De digitale loddene er i det minste enklere å takke nei til. Synes det er omvendt. De digitale loddene er der 24/7. Anonymkode: 03c2f...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:59 #53 Del Skrevet mandag kl 04:59 Nå er mine unger voksne, men jeg kjøper gjerne både lodd, dopapir og sokker som går til inntekt for barns idrett😀 Anonymkode: 75b6b...4a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:31 #54 Del Skrevet mandag kl 07:31 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvilket firma bruker dere hvor idrettslaget sitter igjen med bare 25% eller en 50 lapp av 1600kr? Firmaet vi bruker gir oss en fortjeneste på 50%. Anonymkode: 02257...4f4 Det er laget til barna som får 50 kr, klubben får mer. Det går til A-laget. Min gutter skal altså dekke at noen voksne damer spiller håndball, for herrelaget ble lagt ned. Jeg synes dette er såpass ille at jeg har gått i streik. Gidder ikke sponse hverken voksnes fritidsaktiviteter eller dorullselskapene. I tillegg har klubben vår dobbelt kontingent av alle andre klubber rundt her. Trenerne våre er frivillige og får ikke lønn, og hallen er eid av kommunen. Så prisen er helt off. Anonymkode: aa65f...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:33 #55 Del Skrevet mandag kl 07:33 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er mine unger voksne, men jeg kjøper gjerne både lodd, dopapir og sokker som går til inntekt for barns idrett😀 Anonymkode: 75b6b...4a4 Det går til voksnes idrett. lkke barna, eller, en veldig veldig veldig liten del går til barna. Med mindre det er lagets dugnad da, da får de hele potten. Klubbdugnad er det bare å drite i - det støtter A-laget som består av voksne mennesker som får lønn for en jobb som ingen sponsor tydeligvis gidder betale for. Anonymkode: aa65f...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:35 #56 Del Skrevet mandag kl 07:35 Forrige helg gikk jeg en tur i finværet og da så jeg to jenter som hadde satt opp en liten "kiosk" hvor de solgte saft, kaffe og vafler. Jeg kjøpte en kopp kaffe av dem. Ikke fordi jeg egentlig hadde så veldig lyst på, men fordi jeg ville støtte disse smilende og høflige jentene som faktisk gjorde en jobb en lørdags formiddag. De fortjente hver krone de fikk. Anonymkode: 00b26...392 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet mandag kl 07:38 #57 Del Skrevet mandag kl 07:38 Alternativet til dugnad, er å betale mer. Da løser dere jo den floka ved å kjøpe loddene selv. Det høres egentlig ut som dere klager på at barna deres ikke får gratis fritidsaktiviteter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:40 #58 Del Skrevet mandag kl 07:40 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er laget til barna som får 50 kr, klubben får mer. Det går til A-laget. Min gutter skal altså dekke at noen voksne damer spiller håndball, for herrelaget ble lagt ned. Jeg synes dette er såpass ille at jeg har gått i streik. Gidder ikke sponse hverken voksnes fritidsaktiviteter eller dorullselskapene. I tillegg har klubben vår dobbelt kontingent av alle andre klubber rundt her. Trenerne våre er frivillige og får ikke lønn, og hallen er eid av kommunen. Så prisen er helt off. Anonymkode: aa65f...f43 Da misforsto jeg bare Men ja, skjønner at det føles urettferdig at dine gutter skal sponse A-laget på denne måten. Pengene som kommer inn hos oss blir brukt på sånne ting som kommer alle til gode. Enten de er knøtter eller mer eller mindre proffe. Der er idrettslaget supergode til å disponere pengene slik at alle føler at de får noe igjen. Anonymkode: 02257...4f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet mandag kl 07:44 #59 Del Skrevet mandag kl 07:44 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er laget til barna som får 50 kr, klubben får mer. Det går til A-laget. Min gutter skal altså dekke at noen voksne damer spiller håndball, for herrelaget ble lagt ned. Jeg synes dette er såpass ille at jeg har gått i streik. Gidder ikke sponse hverken voksnes fritidsaktiviteter eller dorullselskapene. I tillegg har klubben vår dobbelt kontingent av alle andre klubber rundt her. Trenerne våre er frivillige og får ikke lønn, og hallen er eid av kommunen. Så prisen er helt off. Anonymkode: aa65f...f43 Dette er grunnen til at man møter opp på generalforsamling. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:55 #60 Del Skrevet mandag kl 07:55 Når jeg var barn var det vi som gikk på dørene, ringte til kjente og solgte lodd. Det tok jo noen timer, men det var en aktivitet vi gjorde sammen med andre barn som også solgte lodd. Foreldrene må kanskje tilrettelegge, men det er ikke farlig å la barna ta litt ansvar også. Anonymkode: 509ff...672 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå