Gå til innhold

Jeg HATER salgsdugnadene!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

M65: Stryk "salgs" og jeg er enig. Deltar ikke på dugnader av noe slag, aldri gjort det. Men; jeg har betalt der jeg mener jeg har noe med saken å gjøre eller ønsker å ha noe med saken å gjøre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er grusomt, ble nesten lettet da det ikke lenger er lov med skoletur. Det burde i det minste være greit å kjøpe seg ut av det. Da datteren min solgte kaker for russegruppa satt de igjen med 25% av inntektene. Et par venner av meg sendte heller bare penger tilsvarende 10 bokser.    

Hvem har lyst til å gi 75% til et firma som tjener på gratisarbeid fra ungdom. Det er bare bytte av penger mellom foreldre og slekt, kunne heller bare betalt det inn til idrettslaget etc. direkte, og fortsatt spart penger.

Anonymkode: 2c11e...3ed

Dette! Disse firmaene har funnet en genial forretningsidé som i bunn og grunn kun handler om én ting: Null ansvar og ekstremt billig arbeidskraft for firmaet. Alle burde boikotte slike firma umiddelbart. 

Anonymkode: 49150...098

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Se det på som et slags kontigent

Betaler 600 mnd for idretten til barnet her. Da er det heller ikke loddsalg og diverse 

Anonymkode: 6ed9c...3b5

Men det hadde vært mye bedre å betale mer kontigent, da går jo alle pengene til idrettslaget. Så får heller de som ikke har råd be om en epleis så venner og familie kan sponse aktiviteten til barnet direkte, uten at store deler av pengene de sponser med går i lomma på diverse mafia-aktører som tjener seg rike på å prakke på folk ekle kjeks og kaker, dopapir, sokker og annet ræl man hverken trenger eller vil ha.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvilket firma bruker dere hvor idrettslaget sitter igjen med bare 25% eller en 50 lapp av 1600kr? Firmaet vi bruker gir oss en fortjeneste på 50%.

Anonymkode: 02257...4f4

Som betyr at dine venner og familie må sponse mafia-firmaet dere bruker med 50 % av hva de gir, det er jo helt sykt! Jeg vil heller gi 50 kr direkte til naboen enn å betale 100 kr for noe ræl der kun 50 kr går til naboungens idrettz

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tips er å ta med info, loddbøker ol på jobb. 

Anonymkode: 03c2f...25d

Men man vil jo ikke bli en sånn alle på jobben hater og snakker bak ryggen på fordi man tigger og maser.

For 99 % av folk synes det er masete og ubehagelig og kjøper kun fordi de føler seg presset.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker og dopapir kjøper vi selv, ser på det som en del av kontingenten. Jeg er fotballtrener selv, vi arrangerer bare disse loddsalgene via spond. Da er det alltid noen foreldre som ber om å få vippse rett i lagkassa i steden, det er selvsagt helt i orden. Og så er det noen som selger bare tre lodd, men vi tenker ikke særlig over det heller. Om noen har et bedre alternativ så kom gjerne med det, poenget er at vi skal kunne delta på cup uten at vi må ta penger for det hver gang. 

Anonymkode: 22a2c...d4c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde det var meningen at man skulle gå rundt i nabolaget å selge, ikke prakke det på uskyldige folk på Facebook...

Anonymkode: 126cb...2ec

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trodde det var meningen at man skulle gå rundt i nabolaget å selge, ikke prakke det på uskyldige folk på Facebook...

Anonymkode: 126cb...2ec

Det er vel mer invaderende å få folk på døra enn å få noe opp i feeden på facebook?

Anonymkode: 22a2c...d4c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilket firma bruker dere hvor idrettslaget sitter igjen med bare 25% eller en 50 lapp av 1600kr? Firmaet vi bruker gir oss en fortjeneste på 50%.

Anonymkode: 02257...4f4

Jeg var ikke klar over at dette var en greie. Hvorfor bruker man firma for å arrangere dugnad? 

Anonymkode: 97f78...b56

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor står dere ikke opp om dette sammen da? At dere ikke ønsker å selge! Blir for dumt å klage på det om dere ikke protesterer. 

Anonymkode: cd8db...9bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er økt kontigent, så du kan jo anse det som det, og kjøpe kvota selv. Case closed. 

Anonymkode: 3ccbe...dbb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender ungene på dørene der vi bor, slik som i gamle dager. De selger ganske så bra da👌🏻

Anonymkode: 319a4...fac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg var ikke klar over at dette var en greie. Hvorfor bruker man firma for å arrangere dugnad? 

Hvem tror du man kjøper dugnadsproduktene av?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går gutta rundt og selger selv. Lodd, syltetøy og kakebokser til jul er ganske lettomsettelig, men det ble litt mye av det gode når det kom 3 salgsdugnader på rappen i høst, fordi både laget og klubben arrangerte hver sine ting. 

Anonymkode: 0fea4...210

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig pinlig. Bare hittil i år har det vært salg av Norkak på 6. trinn, skrapelodd på 2. trinn og sokker på håndballen. Og vi er bare i April.. Jeg har liten familie og vennene mine har nok med sine egne barns dugnader..

Skal begynne med å sette inn en sum på konto bare. Orker ikke tigge mer. Er så flaut. 

Anonymkode: 33912...836

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem tror du man kjøper dugnadsproduktene av?

Fra et unødvendig mellomledd?

Neste gang du skal selge dopapir eller kaker kontakter dere kjøpmann på din lokale Rema 1000. De vil garantert bidra med ekstra innkjøp og god rabatt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fra et unødvendig mellomledd?

Neste gang du skal selge dopapir eller kaker kontakter dere kjøpmann på din lokale Rema 1000. De vil garantert bidra med ekstra innkjøp og god rabatt. 

Tror du overvurderer Rema`n her. De kan til nød gi en fruktkurv.

Mellomleddet er kjekt for idrettslagene, da man kan returnere/bestille eksakt antall, og de tar seg av betalingen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet veldig godt hvorfor man har disse salgsdugnadene. Jo, jeg ønsker at barna mine skal ha fritidsaktiviter de kan delta på, ja jeg forstår at det ikke kommer av seg selv. Ja jeg er takknemlig for alle de som stiller opp som trenere og frivillige forøvrig. Jo jeg stiller opp selv når jeg har mulighet.

Men, disse salgsdugnadene, de misliker jeg altså så sterkt!

Hvorfor? Fordi vi svært sjeldent får solgt noe! Vi har knapt noe familie. Vi deler på Facebook. Sist gang vi solgte strømper så var vi (foreldrene) de eneste som kjøpte. Og nå er det loddsalg. Og foreløpig har vi ikke solgt noen. Jeg er ikke den type person som sender melding til venner eller legger frem salgsplakat på jobben for å få solgt. Det føles som tigging og jeg hater det. Da får det bli med de 5 loddene som jeg og pappaen kjøper selv. 

Og så blir jeg litt lei meg også fordi vi strekker så lite til på det området. Skammer meg. Ser for meg at de som er ansvarlige sitter å fnyser av hvor dårlig vi alltid selger.

Dagens utblåsning.

Igjen; jeg forstår godt formålet med salgsdugnadene, og jeg stiller opp på dugnader ellers. ✌️

Anonymkode: 35f01...187

Vi må gi barna mer av styringen og ansvaret. Kun hjelpe de litt med den praktiske gjennomføringen. 

Kan jo alltids spørre den lokale butikken om å få ha et lite salgsbord med skilt der barna sitter, utenfor butikken. Da får barna styre på og vokse på dette ansvaret selv. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen kollegaer som spammer Facebook med sånne salgsdugnader… en ting er når det er på egen vegg, men når de legger ut x antall innlegg på jobbens fb gruppe OG legger meg til i chat - DA blir jeg irritert altså. Ofte er det også online konkurranser hvor man kan stemme på idrettslaget, og da kommer det selvfølgelig daglige påminnere 🤯

Heldigvis er det bare et par stykker som er så korka, tenk om alle skulle holdt på sånn! 

Skjønner godt at det er mega irriterende for foreldre med barn i disse idrettene - håpløst konsept.

Anonymkode: 58084...e29

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tror du overvurderer Rema`n her. De kan til nød gi en fruktkurv.

Mellomleddet er kjekt for idrettslagene, da man kan returnere/bestille eksakt antall, og de tar seg av betalingen.

Jeg tror du misforsto hva jeg sa.

Bruk kjøpmannen på Rema som mellomledd istedenfor disse dugnadhaiene med Temu-produkter. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...