Goodtimes Skrevet mandag kl 07:57 #61 Del Skrevet mandag kl 07:57 Som trener så skjønner jeg utrolig godt hvorfor dugnader er nødvendig. Vi har sett hvor dyrt det er for treningstider og da spesielt innendørs om vinteren. Selv om vi trenere er fritatt for dugnad, så stiller vi selvfølgelig opp! Dugnader er med på å holde kostander nede og samtidig kan det være en fin ting man kan gjøre MED barna. Gjengen vår tok selv initiativ til å gå rundt for å samle inn pant og tjente store penger på dette! Dette resulterte i lavere kostnader til foreldrene samt at en god del ble satt av til pizzakveld for utøverne. Sosialt og meget givende Ellers har vi salg av toalettpapir, sokker, kjekser osv. Jeg ender opp med å kjøpe alt selv da kjeksene er sykt digge (havreflarn med sjokko) og sokkene er meget behagelige. Toalettpapiret er jo sånn billiggreie, men da slipper jeg i det minste å drasse rundt på en sekk med dasspapir på butikken. En ting er sikkert, det er dyrt å drifte et fotball lag og uten dugnader ville regningen i sin helhet falt på foreldregruppa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:09 #62 Del Skrevet mandag kl 08:09 Slike dugnader gjør kun 1 rik og det er de som tjener på dopapiret, sokkene, kortene og annet ræl. Dette burde vært unngått. Slutt med dugnad! Folk trenger ikke å bruke penger på dette. Det burde holde med kontingent, spons fra banker, strømselskaper og statsstøtte. At foreldrene må selge rælet på internett fordi rike menn skal bli enda rikere er helt feil! Så slutt, bare slutt. Anonymkode: 5db63...2f4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:17 #63 Del Skrevet mandag kl 08:17 Jeg nekter å selge. Finner ut hva klubben sitter igjen med etter salg, og overfører pengene. Jeg har også null familie og liten omgangskrets. Å gå på dørene i flere dager har jeg ikke tid til (vi bor avsides, så da må ungene kjøres, og jeg må sitte i bilen og vente). På Facebook er det ingen som kjøper. Fordi alle idrettslag selger det samme, samtidig. Anonymkode: 9603f...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:20 #64 Del Skrevet mandag kl 08:20 Goodtimes skrev (22 minutter siden): Som trener så skjønner jeg utrolig godt hvorfor dugnader er nødvendig. Vi har sett hvor dyrt det er for treningstider og da spesielt innendørs om vinteren. Selv om vi trenere er fritatt for dugnad, så stiller vi selvfølgelig opp! Dugnader er med på å holde kostander nede og samtidig kan det være en fin ting man kan gjøre MED barna. Gjengen vår tok selv initiativ til å gå rundt for å samle inn pant og tjente store penger på dette! Dette resulterte i lavere kostnader til foreldrene samt at en god del ble satt av til pizzakveld for utøverne. Sosialt og meget givende Ellers har vi salg av toalettpapir, sokker, kjekser osv. Jeg ender opp med å kjøpe alt selv da kjeksene er sykt digge (havreflarn med sjokko) og sokkene er meget behagelige. Toalettpapiret er jo sånn billiggreie, men da slipper jeg i det minste å drasse rundt på en sekk med dasspapir på butikken. En ting er sikkert, det er dyrt å drifte et fotball lag og uten dugnader ville regningen i sin helhet falt på foreldregruppa. Problemet er at ikke alle har råd til å kjøpe dårlige, overprisede produkter selv, mange har lite familie. Dere må ha et alternativ der man kan overføre klubbens fortjeneste etter at det selskapet skal ha, er trukket fra. Det er ikke lov å tvinge folk å være gratis salgsagenter, uten arbeidskontrakt, lønn eller forsikring. Anonymkode: 9603f...319 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:27 #65 Del Skrevet mandag kl 08:27 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg skjønner godt at foreldre hater det. Jeg er frivillig barnløs og jeg får automatisk motforestilling mot å kjøpe noe når foreldre "tigger". Fordi de sier alltid at de gjør det fordi deres sønn/datter er med i et eller annet sportslag. Hvorfor er det da ikke deres sønn/datter som gjør jobben? Jeg hadde gjerne kjøpt fra et barn som faktisk gjorde jobben og solgte disse. Jeg kjøper aldri fra foreldre som tigger på FB slik at barna deres slipper. Anonymkode: 00b26...392 Hadde vi fått loddbøker skulle de fått gjort jobben selv, men hos oss er det elektroniske lodd, og ingen av mine har hverken facebook eller spond. De er for små til det. Jeg er heller ikke noe glad i denne slags dugnader, vanskelig å selge, fordi de kommer så hyppig. Anonymkode: ec6bf...aa4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet mandag kl 08:28 #66 Del Skrevet mandag kl 08:28 Jeg boikotter glatt de der salgsdugnadene. Heldigvis har barna mine blitt så store at da de var med på aktiviteter så var det de selv som solgte lodd, sto på loppemarked eller var med på flaskepantedugnad. Jeg kjøper av prinsipp ALDRI slike dugnadsprodukter, da jeg nekter å bidra til at rike bakmenn blir enda rikere, mens foreldre må gjøre seg upopulære blant venner og kollegaer ved å selge overprisede, dårlige produkter. Det finnes drøssevis av andre muligheter til å tjene penger til laget, men det krever at barna selv (og sikkert noen foreldre også) må ut av huset og faktisk gjøre noe. Vi hadde kjempesuksess med flaskepant. Da reiste vi rundt i kommunen og la lapper i alle postkassene, der vi informerte om at vi noen dager senere ville komme rundt og samle inn panten. Da satt folk bare ut panten sin i poser ved veien, så plukket vi opp og ungene pantet på butikkene her i bygda. Da var det helt frivillig om man ville bidra eller ikke. Mange syns det var deilig å bli kvitt panten sin på denne måten. I løpet av noen få timer en torsdagskveld dro vi inn 26.000,- til klassekassen. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:38 #67 Del Skrevet mandag kl 08:38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er laget til barna som får 50 kr, klubben får mer. Det går til A-laget. Min gutter skal altså dekke at noen voksne damer spiller håndball, for herrelaget ble lagt ned. Jeg synes dette er såpass ille at jeg har gått i streik. Gidder ikke sponse hverken voksnes fritidsaktiviteter eller dorullselskapene. I tillegg har klubben vår dobbelt kontingent av alle andre klubber rundt her. Trenerne våre er frivillige og får ikke lønn, og hallen er eid av kommunen. Så prisen er helt off. Anonymkode: aa65f...f43 Grønnastar skrev (53 minutter siden): Dette er grunnen til at man møter opp på generalforsamling. Dette ble vi så lei av. Så vi fikk skillt ut barnefotballen for et par år siden når vi begynte å spørre hvor alle pengene gikk og hvorfor vi skulle støtte a-laget. Hvorfor skal foreldrene til g7 bake kaker og stille i kiosk på a-lags kamper, stille på dugnader å selge dopapir, lodd, vanlige dugnader, i tillegg til å være trener, lagleder, treninger, kamper, cuper +++ vi betaler jo kontigent også😟 så har man jo gjerne flere barn som går på andre idretter😅 så nå er barnefotballen for seg selv. A-laget er voksne menn som får betalt og har et stort apparat med sponsorer, de klarer seg selv Anonymkode: 9b390...caf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:44 #68 Del Skrevet mandag kl 08:44 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg personlig syntes det er mye bedre å betale høyere kontingent fremfor slike dugnader. Dog så vet vi jo at mange ikke har råd, som igjen går utover den uskyldige part, som er barna som ikke får deltatt. Med tanke på hvor viktig idretten er så syntes jeg egentlig det er skikkelig dårlig at ikke idrett for barn er gratis. At foreldre betaler for utstyret til sine egne barn er innafor, men trenere og annet som trengs burde vært lønnet og statfinansiert. Anonymkode: fb1fa...bca Men de som ikke har råd har heller ikke råd å betale både ekstra kontigent, penger til bakmennene og kanskje til et satsingslag i tillegg til for sitt eget barn, og ikke alle har venner og familie å snylte på, eller ønsker å gjøre det. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Null stress, vil man ikke kjøpe sier man nei Anonymkode: 6fe63...c5d Kanskje null stress for deg, mange andre synes det er ubehagelig. Grønnastar skrev (58 minutter siden): Alternativet til dugnad, er å betale mer. Da løser dere jo den floka ved å kjøpe loddene selv. Det høres egentlig ut som dere klager på at barna deres ikke får gratis fritidsaktiviteter. Man må betale mye mer om man skal dekke inn utgiftene til klubben OG sponse bakmennene, enn om man kun skulle dekke utgiftene til klubben. AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Når jeg var barn var det vi som gikk på dørene, ringte til kjente og solgte lodd. Det tok jo noen timer, men det var en aktivitet vi gjorde sammen med andre barn som også solgte lodd. Foreldrene må kanskje tilrettelegge, men det er ikke farlig å la barna ta litt ansvar også. Anonymkode: 509ff...672 Å gå rundt på dørene til folk å tigge, vekke babyer som endelig har sovnet, få gamle mennesker som er dårlige til beins til å måtte kreke seg til døra etc for at dere skal tigge og prakke på dolk lodd og ræl, er ikke dugnad eller å ta ansvar. Heng opp lapper der idrettslaget tilbyr seg å måke snø, klippe gress, luke, rake, mate katter i sommerferien, lufte hunder, male gjerder etc. Gjør noe nyttig. Da er det dugnad. Goodtimes skrev (39 minutter siden): … En ting er sikkert, det er dyrt å drifte et fotball lag og uten dugnader ville regningen i sin helhet falt på foreldregruppa. Men for de som ikke vil utnytte venner og familie, eller ikke har noen, fører disse såkalt dugnadene bare til dobbelt så høy pris da de må kjøpe alt selv. Hvorfor ikke heller ha faktiske dugnader, der dere utfører en jobb i stedet for å pushe unyttig ræl? Anonymkode: 0557d...5f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:50 #69 Del Skrevet mandag kl 08:50 Det er jo ungene som skal gå fra dør til dør og selge, ikke du. Unntaket er sekker med doruller, for det kan de jo ikke vandre rundt med. Anonymkode: b99b4...6f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet mandag kl 08:53 #70 Del Skrevet mandag kl 08:53 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man må betale mye mer om man skal dekke inn utgiftene til klubben OG sponse bakmennene, enn om man kun skulle dekke utgiftene til klubben. Anonymkode: 0557d...5f5 Da møter møter man opp på generalforsamling og sender inn forslag om direkte alternativ. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:54 #71 Del Skrevet mandag kl 08:54 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo ungene som skal gå fra dør til dør og selge, ikke du. Unntaket er sekker med doruller, for det kan de jo ikke vandre rundt med. Anonymkode: b99b4...6f4 Mange av oss har ikke store nabolag, så vi må kjøre barna. Anonymkode: 9603f...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:11 #72 Del Skrevet mandag kl 09:11 Jeg er dugnadsansvarlig på laget til sønnen min, og jeg er helt enig i at det er noe styr med disse salgsdugnadene. Derfor har jeg hver eneste gang jeg kommuniserer om salgsdugnad lagt til en kommentar hvor jeg ber om innspill til andre måter vi kan tjene inn pengene på, så skal jeg gjerne organisere og stille opp for å få det til å skje. NULL kommentarer. Null forslag. Så med mindre dere som sitter her og er sure på dugnadene samtidig bidrar med gode alternativ, så kan dere ha det så godt. Anonymkode: 52851...da1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:44 #73 Del Skrevet mandag kl 09:44 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg tror du misforsto hva jeg sa. Bruk kjøpmannen på Rema som mellomledd istedenfor disse dugnadhaiene med Temu-produkter. Anonymkode: 97f78...b56 Misforsto ikke. Kjøpmannen er ikke interessert i å donere til laget. Hvis man skal ha samme inntjening som man får av dopapir via mellomleddene, så taper Rema`n. Ellers så må idrettslagene selge mye større kvanta, da steiler foreldrene. Anonymkode: 3ccbe...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet mandag kl 10:23 #74 Del Skrevet mandag kl 10:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er dugnadsansvarlig på laget til sønnen min, og jeg er helt enig i at det er noe styr med disse salgsdugnadene. Derfor har jeg hver eneste gang jeg kommuniserer om salgsdugnad lagt til en kommentar hvor jeg ber om innspill til andre måter vi kan tjene inn pengene på, så skal jeg gjerne organisere og stille opp for å få det til å skje. NULL kommentarer. Null forslag. Så med mindre dere som sitter her og er sure på dugnadene samtidig bidrar med gode alternativ, så kan dere ha det så godt. Anonymkode: 52851...da1 Hear, hear. Det er veldig mange som finner problem, men særdeles få som finner noen realistiske løsninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:38 #75 Del Skrevet mandag kl 10:38 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Alternativet er økt kontigent, så du kan jo anse det som det, og kjøpe kvota selv. Case closed. Anonymkode: 3ccbe...dbb Da er det jo mye billigere å betale økt kontingent enn å kjøpe kvoten selv, hvor 75% går til et firma. Ikke til idrettslaget. Anonymkode: 49150...098 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet mandag kl 10:40 #76 Del Skrevet mandag kl 10:40 I Frankrike er det vanlig at idrettslagene arrangerer eller deltar på ulike eventer, hvor de har stands av ymse slag. De største klubbene holder hele arrangementer selv, med underholdning, konkurranser og salgsboder, de mindre er med på andres arrangementer (markedsdager o.l). Der lager og selger man for eksempel crepes, østers, pommes frites eller hva det måtte være. Idrettslaget forhandler gode priser på råvarene, også bidrar spillere og familie med gjennomføringen. Null salgsdugnader hvor man maser på de samme stakkars slektningene om å kjøpe se samme sokkene hvert år, man selger til folk som har lyst på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:40 #77 Del Skrevet mandag kl 10:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er dugnadsansvarlig på laget til sønnen min, og jeg er helt enig i at det er noe styr med disse salgsdugnadene. Derfor har jeg hver eneste gang jeg kommuniserer om salgsdugnad lagt til en kommentar hvor jeg ber om innspill til andre måter vi kan tjene inn pengene på, så skal jeg gjerne organisere og stille opp for å få det til å skje. NULL kommentarer. Null forslag. Så med mindre dere som sitter her og er sure på dugnadene samtidig bidrar med gode alternativ, så kan dere ha det så godt. Anonymkode: 52851...da1 Kakelotteri, da går en større andel (nesten alt) av inntektene faktisk til idrettslaget. Krever selvsagt mer involvering av foreldrene. Dette er helt vanlig her. Si at de som ikke ønsker å selge dopapir/kjeks/sokker kan betale inn en viss sum i stedet. Da slipper man å betale disse hai-firmaene som tjener seg rike på «barnearbeid». Anonymkode: 49150...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:44 #78 Del Skrevet mandag kl 10:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er dugnadsansvarlig på laget til sønnen min, og jeg er helt enig i at det er noe styr med disse salgsdugnadene. Derfor har jeg hver eneste gang jeg kommuniserer om salgsdugnad lagt til en kommentar hvor jeg ber om innspill til andre måter vi kan tjene inn pengene på, så skal jeg gjerne organisere og stille opp for å få det til å skje. NULL kommentarer. Null forslag. Så med mindre dere som sitter her og er sure på dugnadene samtidig bidrar med gode alternativ, så kan dere ha det så godt. Anonymkode: 52851...da1 Og pizzalotteri, dette er det mye av her også. Regner med de har fått en ok deal med Pizzabakern, med litt rabatt, men uansett er overskuddet stort selv om man betaler fullpris for pizzaen. Lotteriet er mest digitalt, ingen fysiske loddbøker. Anonymkode: 49150...098 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:46 #79 Del Skrevet mandag kl 10:46 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fordi de sier alltid at de gjør det fordi deres sønn/datter er med i et eller annet sportslag. Hvorfor er det da ikke deres sønn/datter som gjør jobben? Jeg hadde gjerne kjøpt fra et barn som faktisk gjorde jobben og solgte disse. Jeg kjøper aldri fra foreldre som tigger på FB slik at barna deres slipper. Anonymkode: 00b26...392 Enig. "Hanna selger ditten og datten..." nei, hun gjør jo ikke det, det er Hannas mamma som tigger. Anonymkode: 516e0...c5a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:56 #80 Del Skrevet mandag kl 10:56 En liten digresjon, men jeg husker vi som barn en gang dro dør til dør og solgte frossenpizzaer 😳😆 selv om vi bodde i tettbygd strøk måtte vi jo kjøres for at vi skulle få med oss pizzaene. Så var det en kamp mot klokka om å få solgt disse pizzaene så fort som mulig før de tinte, også tilbake for å hente et nytt parti. Husker at pappa hata det så innmari 😅 det må ha vært for enten korpset eller taekwondo. Anonymkode: 58084...e29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå