AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:01 #1 Del Skrevet søndag kl 18:01 Jeg vet veldig godt hvorfor man har disse salgsdugnadene. Jo, jeg ønsker at barna mine skal ha fritidsaktiviter de kan delta på, ja jeg forstår at det ikke kommer av seg selv. Ja jeg er takknemlig for alle de som stiller opp som trenere og frivillige forøvrig. Jo jeg stiller opp selv når jeg har mulighet. Men, disse salgsdugnadene, de misliker jeg altså så sterkt! Hvorfor? Fordi vi svært sjeldent får solgt noe! Vi har knapt noe familie. Vi deler på Facebook. Sist gang vi solgte strømper så var vi (foreldrene) de eneste som kjøpte. Og nå er det loddsalg. Og foreløpig har vi ikke solgt noen. Jeg er ikke den type person som sender melding til venner eller legger frem salgsplakat på jobben for å få solgt. Det føles som tigging og jeg hater det. Da får det bli med de 5 loddene som jeg og pappaen kjøper selv. Og så blir jeg litt lei meg også fordi vi strekker så lite til på det området. Skammer meg. Ser for meg at de som er ansvarlige sitter å fnyser av hvor dårlig vi alltid selger. Dagens utblåsning. Igjen; jeg forstår godt formålet med salgsdugnadene, og jeg stiller opp på dugnader ellers. ✌️ Anonymkode: 35f01...187 24 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:07 #2 Del Skrevet søndag kl 18:07 Helt enig! Er så drittlei av å tigge på facebook og til familie. Har også lite familie/venner, og jeg får meg ikke til å tigge igjen og igjen. Her har jeg snakket med lagleder og fortalt hvordan det står til. At vi deltar, kjøper ett par lodd selv, men får ikke solgt lassevis. Det er jo rent pinlig å legge ut mas på facebook nå. Ene laget hadde spondlotteri før jul, halloween, vinter og nå påske.. Også har du søsken som har pantedugnad, eggsalg, salg av kort, sokker og kjeks.. Anonymkode: 4bf2b...30b 15 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:13 #3 Del Skrevet søndag kl 18:13 Helt enig jeg også - og jeg jobber i et idrettslag 😅 Hater hvert eneste år hvor vi skal selge dugnads varer, men disse pengene kommer så ufattelig godt med og er et viktig bidrag for å holde både prisen nede og for å kunne gi barna et så godt tilbud som overhodet mulig. Sist år fikk vi inn penger nok til å oppgradere en god del av utstyret vi bruker noe som har kommet barna ekstremt godt til gode. Så ja, jeg hater å selge, men jeg er veldig glad for at vi pusher oss selv til å gjøre det. Likevel har jeg full forståelse for at det er vanskelig for mange og hos oss tvinger vi ingen. Så dere har min fulle forståelse….. Anonymkode: 02257...4f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:22 #4 Del Skrevet søndag kl 18:22 Se det på som et slags kontigent Betaler 600 mnd for idretten til barnet her. Da er det heller ikke loddsalg og diverse Anonymkode: 6ed9c...3b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:03 #5 Del Skrevet søndag kl 19:03 Jeg synes det er grusomt, ble nesten lettet da det ikke lenger er lov med skoletur. Det burde i det minste være greit å kjøpe seg ut av det. Da datteren min solgte kaker for russegruppa satt de igjen med 25% av inntektene. Et par venner av meg sendte heller bare penger tilsvarende 10 bokser. Hvem har lyst til å gi 75% til et firma som tjener på gratisarbeid fra ungdom. Det er bare bytte av penger mellom foreldre og slekt, kunne heller bare betalt det inn til idrettslaget etc. direkte, og fortsatt spart penger. Anonymkode: 2c11e...3ed 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:07 #6 Del Skrevet søndag kl 19:07 Forstår deg godt, ts. Det teiteste med dette er de som får såå mye skryt av å ha solgt mye, når det eneste de har gjort er å legge ut et innlegg på Facebook, samme som jeg har gjort, men de har flere der som kjøper.. 🙄 kjempeinnsats det 😅 Ikke bry deg om det. Jeg legger ut et innlegg og så kjøper jeg og far noe. På jobben min får jeg ikke solgt noe, bortsett fra en kollega. Anonymkode: f61f6...dca 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:12 #7 Del Skrevet søndag kl 19:12 Jeg er ikke med på flere salgsdugnader. Jeg har ikke familie/venner som kjøper. Jeg ender opp med alt selv. De siste årene har jeg sagt nei takk og vipset 1000 kr som min del av overskuddet. Anonymkode: e8a11...60b 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:32 #8 Del Skrevet søndag kl 19:32 Enig. Har hatt gutter som har spilt fotball i 17 år. Vi får nesten ikke solgt noe Anonymkode: 4bd25...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:36 #9 Del Skrevet søndag kl 19:36 Et tips når det gjelder loddsalg. Barnet mitt hadde på seg klubbdrakta og solgte lodd utenfor en lokal matbutikk. Alle lodd ble solgt. Ellers så skjønner jeg deg godt. En uting å måtte selge sokker, dopapir, kaker osv. Anonymkode: b4cc9...aa6 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:39 #10 Del Skrevet søndag kl 19:39 Ungene burde plukke mer søppel eller gjøre andre dugnads jobber for å komme på disse turene. Anonymkode: bbeb8...21d 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:41 #11 Del Skrevet søndag kl 19:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ungene burde plukke mer søppel eller gjøre andre dugnads jobber for å komme på disse turene. Anonymkode: bbeb8...21d Merkelig nok så er det mange foreldre som takker nei til dette. Gjerne de som selger mye lodd. Så da er man like langt da Anonymkode: 4bf2b...30b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:43 #12 Del Skrevet søndag kl 19:43 Jeg er så enig! Og det verste er jo at om man selger doruller for 1600 kr går bare 50 kr til laget. Da må man ha mer dugnader. Vi har tre barn, og håndballen til to av de er forferdelig mtp dugnader. Doruller x4 = 6000+, lodd, panteflasker, kakebokser, sokker, spleis - det er noe KONSTANT! Pluss kioskvakter, høye kontingenter, inngangspenger til hver kamp, masse kjøring, cuper for mange tusen osv. Det er helt vilt! Du får melde barna dine inn i korpset i stedet. Loppemarked to ganger i året og de tjener MASSE! Mange hundretusen. På to helger. Man selger det folk gjerne vil bli kvitt og bidrar med et par kaker og å være med. Det er så verdt det og så sjeldent det skjer sammenlignet med håndballen. Hyggelig er det også 🥰 Og en siste ting: husk at dugnad er nettopp det - frivillig. Særlig salgsmas der det er noen selskaper/bakmenn som tjener grusomt mye penger! Anonymkode: aa65f...f43 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:54 #13 Del Skrevet søndag kl 19:54 Hater det også. Vet om folk som tar kontakt med idrettslaget og spør hvor mye de får av salget og betaler den summen heller. Ble faktisk sjokkert da jeg handlet kjeks eller noe fra en kollega for 200 kr og det kom opp på skjermen et ynkelig lite tall som gikk til idrettslaget. Anonymkode: 03b81...30e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:10 #14 Del Skrevet søndag kl 20:10 Jeg skjønner godt at foreldre hater det. Jeg er frivillig barnløs og jeg får automatisk motforestilling mot å kjøpe noe når foreldre "tigger". Fordi de sier alltid at de gjør det fordi deres sønn/datter er med i et eller annet sportslag. Hvorfor er det da ikke deres sønn/datter som gjør jobben? Jeg hadde gjerne kjøpt fra et barn som faktisk gjorde jobben og solgte disse. Jeg kjøper aldri fra foreldre som tigger på FB slik at barna deres slipper. Anonymkode: 00b26...392 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:19 #15 Del Skrevet søndag kl 20:19 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skjønner godt at foreldre hater det. Jeg er frivillig barnløs og jeg får automatisk motforestilling mot å kjøpe noe når foreldre "tigger". Fordi de sier alltid at de gjør det fordi deres sønn/datter er med i et eller annet sportslag. Hvorfor er det da ikke deres sønn/datter som gjør jobben? Jeg hadde gjerne kjøpt fra et barn som faktisk gjorde jobben og solgte disse. Jeg kjøper aldri fra foreldre som tigger på FB slik at barna deres slipper. Anonymkode: 00b26...392 Samme her Anonymkode: f8de2...636 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:21 #16 Del Skrevet søndag kl 20:21 Trinnet til sønnen min sparer til klassetur i sjuende. Et skikkelig mas og stikk fra klassekontakt til de som ikke bidrar nok i dugnad. Nei, de kan vippse til klassens konto. Men så ble det også sagt i et foreldremøte at man ikke skal be andre om å sette inn penger. Det skal være frivillig. De går høyt ut med å velge sted for klasse turen, tre netter med overnatting og actionfylt så klart. Akkurat som om det passer alle 🙄 Håper at det blir slutt med disse innsamlingene til klassetur blir slutt når datter begynner på skolen til høsten. Men blir vel mer tanken. 🙈 Anonymkode: c6321...138 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:25 #17 Del Skrevet søndag kl 20:25 Vi har heller ikke masse familie/venner å selge til. Får meg ikke til å tigge på fb. Ender med å kjøpe så mye selv av overprisede og mer eller mindre unyttige produkter at vi like gjerne kunne gitt det som ekstra kontingent. Egentlig burde man boikotte kaker, doruller, bambussokker etc. som 'noen' (ikke barna) tjener rått på. Heller bare donere penger direkte til laget. Når så lite går tilbake til barna, og så mye i lomma på mellommenn, så blir det nesten uetisk. Anonymkode: 92270...07d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:29 #18 Del Skrevet søndag kl 20:29 Tips er å ta med info, loddbøker ol på jobb. Anonymkode: 03c2f...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:32 #19 Del Skrevet søndag kl 20:32 Hvilket firma bruker dere hvor idrettslaget sitter igjen med bare 25% eller en 50 lapp av 1600kr? Firmaet vi bruker gir oss en fortjeneste på 50%. Anonymkode: 02257...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:39 #20 Del Skrevet søndag kl 20:39 Herregud, folk har ingen verdighet. Kommer ALDRI til å selge dopapir eller sokker for ungene mine. Og alle jeg ser på SoMe som driver slikt tull blir avvennet avslått i feeden min. Det er rimelig lett å peile ungene inn mot aktiviteter som ikke innebærer slikt tull, i alle fall i større byer. Anonymkode: 274c6...0cc 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå