AnonymBruker Skrevet 13. april #1 Skrevet 13. april Ser på bruktbiler, og har funnet en som matcher de fleste kriteriene mine. Men, den er hvit… Fargen på bilen er egentlig ikke så nøye, men jeg ser for meg at hvite biler fort ser mer møkkete ut en f.eks grå (som jeg har nå). Jeg har ikke mulighet til å vaske bil hjemme, og er ikke den som er hyppigst innom bilvask for å si det sånn. Er det styrete med hvit bil, føler man at den må vaskes oftere? Eller er det ikke noe å bry seg om? Anonymkode: 2ee9a...f48
AnonymBruker Skrevet 13. april #2 Skrevet 13. april Hvit bil er ganske snill med tanke på hvordan møkka syns, ofte ser du faktisk ikke hvor møkkete den er før du begynner å vaske... Så hvit sammen med (sølv)grå er nok av de fargene møkka syns minst på. Anonymkode: 84b03...841 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april #3 Skrevet 13. april De som legger merke til om andres biler er møkkete legger merke til det uansett hvilken farge bilen har, egentlig. Anonymkode: e5599...e99
Mardina Skrevet 13. april #4 Skrevet 13. april Jeg har hvit bil og ja, man ser fort hvor skitten den er 😄 Men heller hvit bil, enn rød. Som fuglene skiter på 😝
AnonymBruker Skrevet 13. april #5 Skrevet 13. april Byttet min hvite i en svart og holder på å vaske meg i hjel… Anonymkode: 517e8...924
AnonymBruker Skrevet 13. april #6 Skrevet 13. april Bedre med hvit bil enn sort, de ser veldig fort møkkete ut. Min erfaring . Grå hadde jeg , men var sløvere med å vaske den. Pga at den så ok ut . Biler trengs jo vaskes pga salt og skit på lakken 😊 Anonymkode: 8c9d6...ee3
Gentleman59 Skrevet 13. april #7 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser på bruktbiler, og har funnet en som matcher de fleste kriteriene mine. Men, den er hvit… Fargen på bilen er egentlig ikke så nøye, men jeg ser for meg at hvite biler fort ser mer møkkete ut en f.eks grå (som jeg har nå). Jeg har ikke mulighet til å vaske bil hjemme, og er ikke den som er hyppigst innom bilvask for å si det sånn. Er det styrete med hvit bil, føler man at den må vaskes oftere? Eller er det ikke noe å bry seg om? Anonymkode: 2ee9a...f48 M65: Hvite biler blir ikke mer skitne enn biler i andre farver. Bil vaskes uten børster, med spyling og for hånd. Minst en gang i uken.
AnonymBruker Skrevet 13. april #8 Skrevet 13. april Ikke kjøp bil med mørk farge i alle fall. Alle slags metallicvarianter av lyseblå, sølv, lysebrun, til gullfarget funker bra. Anonymkode: c4295...a6e
AnonymBruker Skrevet 13. april #9 Skrevet 13. april Hvit bil var supert, så nesten aldri møkkete ut. Når har jeg mørk grå, den er stikk motsatt og ser omtrent aldri ren ut. Anonymkode: 30e78...fa6
AnonymBruker Skrevet 13. april #10 Skrevet 13. april Gentleman59 skrev (33 minutter siden): M65: Hvite biler blir ikke mer skitne enn biler i andre farver. Bil vaskes uten børster, med spyling og for hånd. Minst en gang i uken. Jøss, da har du mye fritid, hvis du har tid til å drive med det… Anonymkode: da9e3...653
Gentleman59 Skrevet 13. april #11 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jøss, da har du mye fritid, hvis du har tid til å drive med det… Anonymkode: da9e3...653 M65: Nei, og jeg har heller ikke råd til å la kjøretøyene mine forfalle.
AnonymBruker Skrevet 13. april #12 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ser på bruktbiler, og har funnet en som matcher de fleste kriteriene mine. Men, den er hvit… Fargen på bilen er egentlig ikke så nøye, men jeg ser for meg at hvite biler fort ser mer møkkete ut en f.eks grå (som jeg har nå). Jeg har ikke mulighet til å vaske bil hjemme, og er ikke den som er hyppigst innom bilvask for å si det sånn. Er det styrete med hvit bil, føler man at den må vaskes oftere? Eller er det ikke noe å bry seg om? Anonymkode: 2ee9a...f48 hvit bil er nydelig, nå på sommeren syns det ikke så godt med mindre du drar er finger over eller skal vaske den. kjøpe hvit bil Anonymkode: 379bd...719
AnonymBruker Skrevet 13. april #13 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jøss, da har du mye fritid, hvis du har tid til å drive med det… Anonymkode: da9e3...653 vanlig og vaske en dag i uka.....om ikke to Anonymkode: 379bd...719
AnonymBruker Skrevet 13. april #14 Skrevet 13. april Hadde hvit bil en stund og den var alltid skitten - også fem minutter etter siste vask. Veldig kjedelig. Men...det er opp til deg å ignorere det. Alternativt kan man foliere bil noenlunde rimelig, 15-20k, tror jeg, i Norge. Under halv pris på ferie i Polen. Anonymkode: c248e...b9c
AnonymBruker Skrevet 13. april #15 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): De som legger merke til om andres biler er møkkete legger merke til det uansett hvilken farge bilen har, egentlig. Anonymkode: e5599...e99 Mørk bil = ser fort skitten ut Anonymkode: fd4c4...3e2
AnonymBruker Skrevet 13. april #16 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ser på bruktbiler, og har funnet en som matcher de fleste kriteriene mine. Men, den er hvit… Fargen på bilen er egentlig ikke så nøye, men jeg ser for meg at hvite biler fort ser mer møkkete ut en f.eks grå (som jeg har nå). Jeg har ikke mulighet til å vaske bil hjemme, og er ikke den som er hyppigst innom bilvask for å si det sånn. Er det styrete med hvit bil, føler man at den må vaskes oftere? Eller er det ikke noe å bry seg om? Anonymkode: 2ee9a...f48 Hvit og svart bil, møkkete før de kommer ut av bilvaskemaskinen. Men det samme gjelder de fleste biler og farger. Anonymkode: 74b34...7f2
makkapakka Skrevet 14. april #17 Skrevet 14. april Sort viser alt av støv og dritt og riper og u name it, hadde og mørkegrå før det, den var fantastisk farge som skjulte hvor skitten den egentlig var, rød var full fugledritt hele forbanna tiden. Har sett mye på hvite biler, men syns de klarer seg greit mht støv.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #18 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 1.12): Mørk bil = ser fort skitten ut Anonymkode: fd4c4...3e2 Men det kommer an på øyet som ser. Noen mennesker går jo så i svime at de ikke legger merke til om en bombe slår ned hos dem, mens andre oppdager riper på naboens bil før dem selv. Poenget mitt var at om TS er opptatt av om bilen SER skitten ut (ikke OM den er det, for vi er vel alle enige om at bilens farge ikke avgjør om den trekker til seg støv, salt etc), så vil de som legger merke til bilens skittenhetsgrad gjøre det uavhengig om bilen er hvit, rød eller sort. Anonymkode: e5599...e99
AnonymBruker Skrevet 15. april #19 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 19.24): Ser på bruktbiler, og har funnet en som matcher de fleste kriteriene mine. Men, den er hvit… Fargen på bilen er egentlig ikke så nøye, men jeg ser for meg at hvite biler fort ser mer møkkete ut en f.eks grå (som jeg har nå). Jeg har ikke mulighet til å vaske bil hjemme, og er ikke den som er hyppigst innom bilvask for å si det sånn. Er det styrete med hvit bil, føler man at den må vaskes oftere? Eller er det ikke noe å bry seg om? Anonymkode: 2ee9a...f48 Rød og svart er verst, og jeg har begge. Du vet alle de små ripene som går litt ned i hvit grunning, som alle biler får bare en hekk ser på den? Synes aldri på hvit. Anonymkode: 4f700...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #20 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 19.24): Er det styrete med hvit bil, føler man at den må vaskes oftere? Eller er det ikke noe å bry seg om? Hvit og sølvgrå er de beste fargene med tanke på at skitten syns på bilen. Mørke biler er verst, de ser alltid skitne ut. Anonymkode: c329f...3df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå