Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som ofte sender sms for å høre hva jeg gjør på. Synes faktisk det er ganske irriterende da jeg ikke ser noe behov for at hun skal vite dette til enhver tid.

Hadde dette irritert dere eller hadde dere syntes det det var helt grei å stadig informere henne? 

Anonymkode: 5a356...b27

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spiller jo ingen rolle. Du bestemmer hva du ønsker snakke om med dine venner. Og når. 

Hvem som helst kan når som helst velge å stille deg et spørsmål. Du velger om og hva du ønsker å svare.

I dette tilfellet irriterer det deg. Det er for hyppig, for insisterende eller for vilkårlig for din smak. Så da lar du være å svare. Du kan velge å en gang dere uansett treffes spørre henne (husk å spørre med undring og ikke dømmende, om du ønsker fremstå oppegående) hvorfor hun velger å stadig mase om dette. Kanskje er det hun egentlig ønsker sende melding om noe helt annet, gjerne «tid til en prat?» eller «tid til å treffes?» i så fall: få henne til å spørre om det. Få henne uansett fra å mase hele tiden.

Velger hun å fortsette? Ok. Det er hun fri til. La det gå noen timer før du svarer. Og så en dag. Og så slutter hun nok.

Og jeg minner om: du velger hva du svarer. Det inkluderer å tekste «kjeder du deg?» uten å nevne noe om hvem du gjør. Eller å bare være absurd. «Ute på storhavet og drar hval - om den ikke spiser meg først!» Din telefon - din avgjørelse.

Anonymkode: e1e8c...626

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har en venninne som ofte sender sms for å høre hva jeg gjør på. Synes faktisk det er ganske irriterende da jeg ikke ser noe behov for at hun skal vite dette til enhver tid.

Hadde dette irritert dere eller hadde dere syntes det det var helt grei å stadig informere henne? 

Er ho veldig einsam? 

Anonymkode: 176c0...83e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til det. Veldig stressende. I tillegg drev hun og spurte og gravde om alt mulig som jeg ikke hadde så lyst til å snakke om. Ikke at det var så veldig privat, men det ble så masete. Jeg har slitt med noen ting og nesten hver dag kom det melding om hvordan det gikk med tanke på det. Sikkert gjort av omsorg, men jeg holdt på å klikke av det! I tillegg holdt hun det meste om seg selv helt privat, så det oppleves veldig ensidig og at hun brukte meg som en slags underholdning, bare for å ha noen å snakke med og noe å snakke om. Kanskje du kan begynne å stille masse spørsmål til henne? Så skjønner hun at det er irriterende? 

Anonymkode: 58dc0...450

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er ofte?

Anonymkode: 9b21c...9b8

AnonymBruker
Skrevet

Gjør på hva/hvor?

Anonymkode: 9c818...a7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt at hun var ensom. Hadde nok funnet det irriterende, men om det var en ensom venninne, hadde jeg hadd tålmodighet og omsorg for henne. 

Anonymkode: 9b9e8...42d

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hun lurer jo ikke på hva rent faktisk driver med. Hun kjeder seg bare, og er sikkert litt ensom. Jeg kunne være slik i tenårene og tidlig tyveårene før jeg fikk meg dame. "Skjera?" var en altfor mye brukt melding, som jeg til dels skammer meg over i dag, og som jeg ønsker at jeg hadde håndtert på en mer produktiv måte.

Endret av Grønnastar
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du "på"? :D Ville ikke latt sjansen gå fra meg til å tulle litt med den formuleringen hennes.

Jeg har også ei som er slik, spesielt hvis hun ser meg på snapmat på et sted som ikke er hjemme, spør hun "Hvor er du?" eller "Hva gjør du?" og det er veldig irriterende. Har begynt å bruke snap mindre pga henne, fordi jeg vil ha livet mitt i fred. :) Lar det gå lenge før jeg åpner melding fra henne, slik at hun ikke får svar med en gang.

Anonymkode: b23ce...36e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva gjør du "på"? :D Ville ikke latt sjansen gå fra meg til å tulle litt med den formuleringen hennes.

Jeg har også ei som er slik, spesielt hvis hun ser meg på snapmat på et sted som ikke er hjemme, spør hun "Hvor er du?" eller "Hva gjør du?" og det er veldig irriterende. Har begynt å bruke snap mindre pga henne, fordi jeg vil ha livet mitt i fred. :) Lar det gå lenge før jeg åpner melding fra henne, slik at hun ikke får svar med en gang.

Anonymkode: b23ce...36e

Gjør på er dialekt fra midt til Nord-Norge det 

Anonymkode: 976a3...037

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender ofte slike meldinger, enten hva gjør du på eller har du det bra. Grunnen er at jeg er så jævlig alene og skulle ønske noen av og til sendte en slik melding til meg. Men det skjer ikke. 

Anonymkode: 3fce5...8c9

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sender ofte slike meldinger, enten hva gjør du på eller har du det bra. Grunnen er at jeg er så jævlig alene og skulle ønske noen av og til sendte en slik melding til meg. Men det skjer ikke. 

❤️

Anonymkode: dbc8a...15d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jævlig irriterende. Slutt.

Anonymkode: b05d9...d58

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har en venninne som ofte sender sms for å høre hva jeg gjør på. Synes faktisk det er ganske irriterende

Vet du hva jeg synes er irriterende? Folk som bruker uttrykket «gjør på». Hva med bare gjør, som er brukt i all tid.

Anonymkode: 97cd3...df6

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ingen i Nord-Norge sier det. Er uansett ikke lov å skrive dialekt her.

Anonymkode: 9c818...a7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vent med å svare, og når du svarer skriv intetsigende. Eller skriv mye om noe som ikke er utleverende. Eks: hei, hva gjør du? 

Svar : Hei, hvordan går det? Har uken vært fin? Her går det i det samme, men det er fint. Hadde tenkt til å trene dag, men det ble ikke noe. Har du planer for påsken? Vi skal bare de vanlige greiene, lovet å være barnevakt noen dager og så de obligatoriske familiemiddagene. Gleder meg.

Anonymkode: 687b1...2d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er det ikke møre og romsdal?

Anonymkode: df1e6...c5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger da ikke å svare henne med en gang. Du trenger ikke å åpne meldingen.

Anonymkode: ad69b...112

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er fra Nord-Norge, har aldri hørt noen brukt formuleringen «gjør på».

Anonymkode: 99ff6...00f

AnonymBruker
Skrevet

Men,hva mener ts med ofte.... ? Går ikke å svare før man vet det.

Anonymkode: dcd25...77c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...