Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 De grønne plantene og orkideen min er så støvete. Tenkte jeg kunne sette en og en inn i dusjen og spraye de der med en sprayflaske fyllt med vann?
Blackjack Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 Det burde vel gå bra? Jeg dusjer ofte plantene mine, og de lever ennå!
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #3 Skrevet 13. mars 2006 Dusjstrålen funker bedre enn en pinglete sprayflaske. Men vær obs; enkelte hårete planter (spes Saint Paulia) tåler ikke vann på bladene HVIS den ikke får tørke i veldig varm innetemperatur (f.eks god varme på badet.)
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. mars 2006 #4 Skrevet 17. mars 2006 Dusj i vei, pass på at ikke jorda blir altfor våt. Bruk lunkent vann. Tørk gjerne av med en myk klut etterpå, hvis det er mye støv på bladene. Ikke dusj hårete blader, som nevnt før. De aller fleste grønnplanter har godt av å bli dusjet/sprayet en gang i blant, særlig om vinteren. Dette pga den tørre innelufta som kommer av vedfyring og elektrisk oppvarming. Har du grønne planter med brune bladspisser, så er det som regel fordi lufta er for tørr. MEN - pass på på dager med sterk sol: Ikke la det ligge vanndråper på bladene. De samler og bryter sollyset på samme måte som et forstørrelsesglass, og kan gi brannskader på bladene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå