Gå til innhold

Svensk pizza

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8-åringen fikk vært med ei klassevenninne til Sverige nå i helgen. Hun kom hjem helt forelsket i svensk pizza, med ost og skinke og lurte på om vi ikke kunne ha det til middag i påsken. Selvfølgelig kan vi ha pizza med ost og skinke til middag, men hvordan skal jeg få den nærmest mulig svensk pizzeria uten å dra til Sverige? 

Anonymkode: fffb9...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De bruker finstrimlet skinke på pizzaen i Sverige. Ikke store skiver/biter som vi bruker. Også har de ganske mye skinke på. 

Anonymkode: 69e20...24d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en greie med karri og banan (i tillegg til skinke) i fyllet. Og kålsalat ved siden av (google det). Kanskje det er dette hun har fått?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte slik pizza vi får på kebabsjapper/gatekjøkken her hjemme, altså ganske tynn, men myk bunn med en del krydder på. 

Anonymkode: cb34c...306

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får google: recept på pizza med ost och skinka. Da får du mange forslag, både på deigen og toppingen.

Anonymkode: 00ab8...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svensk pizza fra kebabsjapper eller pizzeria har som regel veldig tynn bunn og god skorpe. 
Ofte strimlet skinke, ja. 
Den "pizzasalaten" som nevnes over her, er bare ment å ha ved siden av. Gjennom mange år i Sverige spiste jeg aldri den, ikke god synes jeg. 
Også er det vanlig med mindre størrelser, slik at hver person velger sin egen pizza.

Anonymkode: 6362f...648

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...