AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:06 #1 Del Skrevet søndag kl 17:06 8-åringen fikk vært med ei klassevenninne til Sverige nå i helgen. Hun kom hjem helt forelsket i svensk pizza, med ost og skinke og lurte på om vi ikke kunne ha det til middag i påsken. Selvfølgelig kan vi ha pizza med ost og skinke til middag, men hvordan skal jeg få den nærmest mulig svensk pizzeria uten å dra til Sverige? Anonymkode: fffb9...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:21 #2 Del Skrevet søndag kl 19:21 De bruker finstrimlet skinke på pizzaen i Sverige. Ikke store skiver/biter som vi bruker. Også har de ganske mye skinke på. Anonymkode: 69e20...24d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet mandag kl 10:39 #3 Del Skrevet mandag kl 10:39 Jeg tror det er en greie med karri og banan (i tillegg til skinke) i fyllet. Og kålsalat ved siden av (google det). Kanskje det er dette hun har fått? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet mandag kl 12:48 #4 Del Skrevet mandag kl 12:48 Det er vel den sure kålsalaten som gjør svensk pizza, svensk....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:05 #5 Del Skrevet mandag kl 13:05 Ofte slik pizza vi får på kebabsjapper/gatekjøkken her hjemme, altså ganske tynn, men myk bunn med en del krydder på. Anonymkode: cb34c...306 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:57 #6 Del Skrevet mandag kl 13:57 Du får google: recept på pizza med ost och skinka. Da får du mange forslag, både på deigen og toppingen. Anonymkode: 00ab8...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:02 #7 Del Skrevet mandag kl 14:02 Kanskje osten er i bunnen? Anonymkode: 88b14...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:14 #8 Del Skrevet mandag kl 14:14 Svensk pizza fra kebabsjapper eller pizzeria har som regel veldig tynn bunn og god skorpe. Ofte strimlet skinke, ja. Den "pizzasalaten" som nevnes over her, er bare ment å ha ved siden av. Gjennom mange år i Sverige spiste jeg aldri den, ikke god synes jeg. Også er det vanlig med mindre størrelser, slik at hver person velger sin egen pizza. Anonymkode: 6362f...648 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå