selkie Skrevet søndag kl 16:46 #1 Del Skrevet søndag kl 16:46 Hei, er det virkelig nødvendig å ha vann lagret når jeg bor 300 meter fra en elv med rent fjellvann? Skjønner at vannet blir forurenset ved atomulykke/angrep med det tar vel litt mer en 30 minutter før vannet i elven blir forurenset? Er vel også lite sannsynlig at det bare skulle komme et angrep i min nærmeste by helt uten forvarsel om krig? Skjønner at folk som bor steder uten elv bør ha et lite lager, eller ikke har anledning til å få vann på kort tid. Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:53 #2 Del Skrevet søndag kl 16:53 Jeg tenker at når det meldes om ett eller annet og alle bør holde seg inne, så flyr ikke du ut i elva etter vann. Hva er problemet med å ha 60 liter vann i kjellerboden? Anonymkode: e3dc4...8c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selkie Skrevet søndag kl 16:59 Forfatter #3 Del Skrevet søndag kl 16:59 AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 16.53): Jeg tenker at når det meldes om ett eller annet og alle bør holde seg inne, så flyr ikke du ut i elva etter vann. Hva er problemet med å ha 60 liter vann i kjellerboden? Anonymkode: e3dc4...8c7 Ekspander Ser den men 60 liter er mye, det tar plass og det er litt stress å fikse. Tenker bare det veldig urealistisk at den beskjeden plutselig skal komme, at jeg ikke skulle ha mistanker i forveien til å kunne forberede det. Føles bare så dumt å fylle boden med vann når elva er rett ved. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:54 #4 Del Skrevet søndag kl 18:54 Enig, elva er her. Sannsynligheten for at det skjer noe akkurat her er lik 0 Anonymkode: 2dd1b...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:05 #5 Del Skrevet mandag kl 10:05 Hvis jeg hadde hatt en elv rett ved hadde det vært tidenes beredskapslager. Ikke vært bekymret overhodet. I vårflommen hadde jeg kanskje vært litt forsiktig hvis vannet var veldig brunt. Anonymkode: 828f1...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:17 #6 Del Skrevet mandag kl 10:17 Tenker det handler om beredskap til mer og annet enn krig og sånt. Hva om det er midtvinters og en 3 dagers storm slår ut ett eller annet slik at du ikke får vann i springen. Skal du i en sånn situasjon kave 300 meter for å finne vann? Hva om dere er alle er så og si sengeliggende med influensa? Det er ikke lett å bære mange liter vann da. Hva med en mellomting? Ha for eksempel 20 liter vann i kjelleren? Da har du et par dager. Forøvrig så er ikke 6stk 10 liters kanner så mye, eller 4stk 20 litere. Anonymkode: 457f9...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå