Gå til innhold

Bedredskapslager - vann

selkie

Anbefalte innlegg

Hei, er det virkelig nødvendig å ha vann lagret når jeg bor 300 meter fra en elv med rent fjellvann?  Skjønner at vannet blir forurenset ved atomulykke/angrep med det tar vel litt mer en 30 minutter før vannet i elven blir forurenset? 

Er vel også lite sannsynlig at det bare skulle komme et angrep i min nærmeste by helt uten forvarsel om krig? 

Skjønner at folk som bor steder uten elv bør ha et lite lager, eller ikke har anledning til å få vann på kort tid. 

Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at når det meldes om ett eller annet og alle bør holde seg inne, så flyr ikke du ut i elva etter vann. Hva er problemet med å ha 60 liter vann i kjellerboden?

Anonymkode: e3dc4...8c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 16.53):

Jeg tenker at når det meldes om ett eller annet og alle bør holde seg inne, så flyr ikke du ut i elva etter vann. Hva er problemet med å ha 60 liter vann i kjellerboden?

Anonymkode: e3dc4...8c7

Ekspander  

Ser den men 60 liter er mye, det tar plass og det er litt stress å fikse. Tenker bare det veldig urealistisk at den beskjeden plutselig skal komme, at jeg ikke skulle ha mistanker i forveien til å kunne forberede det. Føles bare så dumt å fylle boden med vann når elva er rett ved. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, elva er her. Sannsynligheten for at det skjer noe akkurat her er lik 0

Anonymkode: 2dd1b...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt en elv rett ved hadde det vært tidenes beredskapslager. Ikke vært bekymret overhodet. I vårflommen hadde jeg kanskje vært litt forsiktig hvis vannet var veldig brunt.

Anonymkode: 828f1...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det handler om beredskap til mer og annet enn krig og sånt.

Hva om det er midtvinters og en 3 dagers storm slår ut ett eller annet slik at du ikke får vann i springen. Skal du i en sånn situasjon kave 300 meter for å finne vann? Hva om dere er alle er så og si sengeliggende med influensa? Det er ikke lett å bære mange liter vann da.

Hva med en mellomting? Ha for eksempel 20 liter vann i kjelleren? Da har du et par dager. Forøvrig så er ikke 6stk 10 liters kanner så mye, eller 4stk 20 litere. 

Anonymkode: 457f9...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...