Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en vennine, ikke veldig nær, men vi har vært venner flere år. Jeg spør henne når vi reiser om å passe dyra. De bor fem min unna. Vi passer også deres dyr innimellom, og hun pleier alltid kjøpe noe til oss når vi hjelper.Siste gang satt jeg frem en liten stikling, som de fikk. Denne gangen har jeg ikke ordnet noe.

Er det frekt å ikke ordne noe hver eneste gang? For å mate katt, fisker og kaniner en helg?

Anonymkode: d5fae...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er en selvfølge å enten betale eller gi en liten oppmerksomhet. 

• Liker 23
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en vennine, ikke veldig nær, men vi har vært venner flere år. Jeg spør henne når vi reiser om å passe dyra. De bor fem min unna. Vi passer også deres dyr innimellom, og hun pleier alltid kjøpe noe til oss når vi hjelper.Siste gang satt jeg frem en liten stikling, som de fikk. Denne gangen har jeg ikke ordnet noe.

Er det frekt å ikke ordne noe hver eneste gang? For å mate katt, fisker og kaniner en helg?

Anonymkode: d5fae...084

Svaret er: Ja

Anonymkode: 668e5...6bb

• Liker 30
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes definitivt det er på sin plass å gi en takk i form av en vinflaske, en konfekteske eller lignende når noen tar seg av dyrene dine for deg.

Anonymkode: 5426e...944

• Liker 25
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det frekt! 

Kunne du ha reist noe sted dersom ingen hadde giddet å passe dyrene dine? 

Nei? Da bør du være litt takknemlig, bør du ikke? 

Anonymkode: 54ae9...984

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet

Normalt å gi en liten oppmerksomhet, iallefall når du noe hver gang:) 

jeg hadde ikke blitt fornærmet selv over å ikke få noe. Har selv venner hvor vi mater kattene til hverandre når vi er bortreist. Gir en flaske vin/sjokolade/noe lite. Er det barna som mater vippses en liten sum

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Burde gi en takk for hjelpen. En vinflaske, konfekt eller noe.

Hadde selv følt du var utakknemlig for det jeg hadde gjort.

Du hadde ikke fått reist noe sted hvis denne person hadde sett til dyrene, da måtte du betalt til et dyrepensjonat

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er dårlig av deg..

Anonymkode: 41a81...006

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes det er dårlig gjort av deg. 

Det er ikke selve oppmerksomheten som er det viktige her, men det at du ikke anerkjenner jobben nok til å gidde å ordne til. 

Dyr en hel helg gir henne en del begrensninger og føringer, så det er helt på sin plass at du ordner noe.

Anonymkode: ca966...974

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er bra frekk om du mener at du ikke skylder fen som passer dyrene dine noe. Vet ikke om jeg hadde giddet å passe de mer om jeg hadde opplevd at du så på det som en selvfølge og ikke noe du trenger å vise takknemmelighet for. Handler ikke om tingen man får, men at du faktisk viser at du setter pris på at noen gjør deg en sånn tjeneste 

Anonymkode: 18279...e20

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du får noe når du passer hennes, skriver du? 

Neste gang du passer hennes, sier du at du ikke skal ha noe. Også kjøper du noe til henne for pass denne gang. 

Hilsen hun som betalte et familiemedlem 1000 kr for å sove to netter her i stedet for hjemme hos seg selv pga katten… 

Anonymkode: 85af2...7bf

• Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Bare stress med betalinger/gaver når det går begge veier.

Hva med å ikke bare prates om det? 

Anonymkode: b4a7a...78d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart å ha krav om gave/betaling hver gang når dere hjelper hverandre regelmessig.

Om det er over lengre tid eller ekstra krevende så er det naturlig å gi litt, evt gi noe en gang i ny og ne fordi dere setter pris på hverandre men ikke hver gang.

Anonymkode: bf5bf...5e1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper alltid noe når folk passer katten, kjekt å bli litt satt pris på for de som legger tid i det. Da tenker jeg det er større sjanse for for at de passer igjen også:) 

Anonymkode: 47a77...f99

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er rart å ha krav om gave/betaling hver gang når dere hjelper hverandre regelmessig.

Om det er over lengre tid eller ekstra krevende så er det naturlig å gi litt, evt gi noe en gang i ny og ne fordi dere setter pris på hverandre men ikke hver gang.

Anonymkode: bf5bf...5e1

Det er et godt poeng :)

Er slik vi gjør det. Er bare stress/påtatt å gi noe hver eneste gang, når det går begge veier. Men nå til påske satt vi faktisk igjen et påskeegg, med en lapp "kos dere!". Uten at det er rutine at vi gjør det hver påske. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet hvor vanskelig det kan være å finne pass til dyr når man reiser bort, så jeg betaler eller gir noe for jobben.

Når du får noe hver gang så synes jeg at man bør gi noe tilbake.

Anonymkode: d6c9f...4fb

• Liker 3
Skrevet

Tja dersom dere passer hverandres dyr like mye så syntes jeg ikke dere trenger å betale hverandre/gi hverandre en oppmerksomhet. Dersom det går veldig mye i den enes favør så skulle det bare mangle at man ga en liten oppmerksomhet for jobben. Trenger jo ikke være store greiene, men en takk for hjelpen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En stikling er jo også gnient. Jeg hadde kjøpt en vinflaske eller noe slikt. 
Men klart, hvis du ikke har lyst til å ha grisebillig pass til dyrene dine, så kan du bare la være å gi en liten oppmerksomhet. 

Anonymkode: 191c7...67f

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er et godt poeng :)

Er slik vi gjør det. Er bare stress/påtatt å gi noe hver eneste gang, når det går begge veier. Men nå til påske satt vi faktisk igjen et påskeegg, med en lapp "kos dere!". Uten at det er rutine at vi gjør det hver påske. 

Hvor mye stress er det å ta med en sjokoladeplate fra butikken? Det trenger ikke å være all verden. 

Anonymkode: 7eabf...c36

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...