AnonymBruker Skrevet 13. april #1 Skrevet 13. april Hei! Det er snakk om 6 åringer og dette er første gang. De har litt ulik døgnrytme i utgangspunktet, men tenker de må legge seg samtidig. Jeg ser for meg at det blir mye tull før de sovner. Pleier dere å lese bok for dem? Hva gjør man dersom den ene ikke sovner? Er forberedt på å kjøre hjem hvis overnatteeren vil hjem. Anonymkode: 39619...158
AnonymBruker Skrevet 13. april #2 Skrevet 13. april Jeg pleier å lese bok, og sitte der til de sovner. Om gjesten vil hjem ringer jeg hjem og ber dem hente, eller kjører dem hjem. Gidder ikke prøve noe mer da, hvis de først har tatt motet til seg og sagt ifra, så vet jeg at det bare går én vei. Og jeg forbereder mitt barn på forhånd at det kan komme til å skje, for skuffelsen blir så stor. Anonymkode: 3721b...4c6
AnonymBruker Skrevet 13. april #3 Skrevet 13. april Lar de spille 20 min på ipad eller mobil, leser for dem og gir de en time der de kan tulle. Legger de også litt tidligere så det passer bedre inn med tullingen. Opplevd barn med brannskrekk, mørkredd, savner mamma osv... Aldri kjørt noen hjem. Men truet med det hvis de ikke roet seg. Nå er de 12 og 14 og har hatt 4 overnatting i måneden siden de var 5 år ca. Noe tull er det, men det går seg til. Første overnattingen er altid den værste etter min mening. Anonymkode: 77a8d...493 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #4 Skrevet 14. april Min erfaring er at de nesten spør om å få legge seg og ta på pysj mye tidligere enn vanlig, fordi det er så stas 🙂 Ta det litt som det kommer. Ville hørt med mor til barnet som skal overnatte, om barnet er vant til å sove borte? Anonymkode: b3a0e...f15
AnonymBruker Skrevet 14. april #5 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Lar de spille 20 min på ipad eller mobil, Dette er tipset før leggetid? Hjelpes... Du prøver altså å aktivere hjernen deres før den skal roes ned. Lurt! Anonymkode: 17db9...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå