AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:22 #1 Del Skrevet søndag kl 15:22 Jeg startet i ny jobb 1. oktober i fjor. Dette er en 50 prosent stilling. I tillegg til den har jeg en rundt 30 prosent stilling et annet sted fra før. Jeg fikk 4 uker ferie i sommer med den "gamle" jobben. Så jeg tenkte jeg skulle ønske meg ferie i to av de ukene i den nye. Men dette har jeg ikke fått. Det går heilt fint, men jeg lurer bare på hvordan reglene med ferie egentlig er? Har jeg rett på ferie i den nye jobben? Har jo litt fri inn i mellom, men når det ikke blir noe sammenhengende kan jeg jo ikke legge noen planer mtp reising. Anonymkode: 711d0...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:24 #2 Del Skrevet søndag kl 15:24 Ja, du har krav på ferie på lik linje med alle andre. Men arbeidsgiver har styringsrett på når ferien avvikles. Anonymkode: d617c...183 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:24 #3 Del Skrevet søndag kl 15:24 Ja, du har rett på ferie. Ferieloven gjelder for alle og gjør ingen forskjell på om man er ansatt på heltid eller på deltid. Anonymkode: 0b519...4c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:25 #4 Del Skrevet søndag kl 15:25 Du har rett på ferie. På sommeren har du rett på tre uker sammenhengende i perioden 1.6-30.9. Anonymkode: f08c8...710 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:26 #5 Del Skrevet søndag kl 15:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, du har krav på ferie på lik linje med alle andre. Men arbeidsgiver har styringsrett på når ferien avvikles. Anonymkode: d617c...183 Arbeidsgiver må fortsatt forholde seg til §7 i Ferieloven Anonymkode: 0b519...4c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:44 #6 Del Skrevet søndag kl 15:44 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Arbeidsgiver må fortsatt forholde seg til §7 i Ferieloven Anonymkode: 0b519...4c0 Ja, men det virker som om TS har bestilt to konkrete uker for at det skal passe med den andre jobben. Det har hun ikke anledning til. Anonymkode: d617c...183 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:09 #7 Del Skrevet søndag kl 16:09 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, men det virker som om TS har bestilt to konkrete uker for at det skal passe med den andre jobben. Det har hun ikke anledning til. Anonymkode: d617c...183 Det var det jeg ønsket meg, men om det ikke passer så godtarjeg det. Anonymkode: 711d0...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:22 #8 Del Skrevet søndag kl 16:22 Men jeg har jo ikke blitt satt opp på ferie uansett utenom heller. Anonymkode: 711d0...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:26 #9 Del Skrevet søndag kl 16:26 Man har vel rett på full ferie så lenge man startet i jobben sebest 1 ojtober? Anonymkode: 6f780...485 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:23 #10 Del Skrevet søndag kl 17:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg har jo ikke blitt satt opp på ferie uansett utenom heller. Anonymkode: 711d0...292 Men hr du gitt andre ønsker da? Anonymkode: 21a02...5bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:32 #11 Del Skrevet søndag kl 17:32 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hr du gitt andre ønsker da? Anonymkode: 21a02...5bd Nei, jeg har ikke det, men de to ukene jeg ønsket meg var bare to andre som også hadde ønsket seg og de hadde heller ikke fått ferie. Syns det var litt merkelig. Jeg ønsket meg to uker fra 04. august så det er jo ikke midt i fellesferien heller. Om det ikke passer da passer det vertfall ikke midt i fellesferien. Jobber i reisebransjen. Anonymkode: 711d0...292 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:36 #12 Del Skrevet søndag kl 17:36 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg har ikke det, men de to ukene jeg ønsket meg var bare to andre som også hadde ønsket seg og de hadde heller ikke fått ferie. Syns det var litt merkelig. Jeg ønsket meg to uker fra 04. august så det er jo ikke midt i fellesferien heller. Om det ikke passer da passer det vertfall ikke midt i fellesferien. Jobber i reisebransjen. Anonymkode: 711d0...292 Om det er en plass med sommervikarer, så vil de fleste sommervikarene ha fri de 2 siste ukene før skolen begynner. Anonymkode: 763c2...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:59 #13 Del Skrevet søndag kl 17:59 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Om det er en plass med sommervikarer, så vil de fleste sommervikarene ha fri de 2 siste ukene før skolen begynner. Anonymkode: 763c2...914 Nei, vi har ingen sommervikarer. Blir bare veldig usikker på om jeg skal gidde å ta det opp siden det er første sommeren min der. Anonymkode: 711d0...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:00 #14 Del Skrevet i går, 05:00 Har dere alle fått avslag på ønsket om ferie, eller har dere bare ikke fått noe svar? Hvis dere ikke har fått svar ennå, så kan det skyldes at ferieplan ikke er klar ennå. Om dere har fått avslag, så bør det etterfølges av en forklaring på hvorfor, og et forslag til løsning. Anonymkode: f05cb...338 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei, jeg har ikke det, men de to ukene jeg ønsket meg var bare to andre som også hadde ønsket seg og de hadde heller ikke fått ferie. Syns det var litt merkelig. Jeg ønsket meg to uker fra 04. august så det er jo ikke midt i fellesferien heller. Om det ikke passer da passer det vertfall ikke midt i fellesferien. Jobber i reisebransjen. Anonymkode: 711d0...292 Hvis du jobber i reisebransjen er det ikke uvanlig med høyt trykk også etter den norske fellesferien. Mange land har senere sommerferie enn oss, Tyskland har f.eks. juli-september. Det kan være uker de vet det er mye å gjøre og ikke avvikler ferie uansett hvor få det er snakk om. Anonymkode: 722df...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere alle fått avslag på ønsket om ferie, eller har dere bare ikke fått noe svar? Hvis dere ikke har fått svar ennå, så kan det skyldes at ferieplan ikke er klar ennå. Om dere har fått avslag, så bør det etterfølges av en forklaring på hvorfor, og et forslag til løsning. Anonymkode: f05cb...338 Fikk mail om at sommerturnusen var klar, så alle vaktene er lagt ut. Såvidt jeg kan se, så ser det nesten ikke ut som om noen er satt opp på ferie, men det er litt vanskelig å sjekke fordi jeg må klikke meg igjennom hver enkelt dag. Og jeg vil absolutt tro at de som har jobbet der lenger enn meg skal ha sommerferie. Anonymkode: 711d0...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg startet i ny jobb 1. oktober i fjor. Dette er en 50 prosent stilling. I tillegg til den har jeg en rundt 30 prosent stilling et annet sted fra før. Jeg fikk 4 uker ferie i sommer med den "gamle" jobben. Så jeg tenkte jeg skulle ønske meg ferie i to av de ukene i den nye. Men dette har jeg ikke fått. Det går heilt fint, men jeg lurer bare på hvordan reglene med ferie egentlig er? Har jeg rett på ferie i den nye jobben? Har jo litt fri inn i mellom, men når det ikke blir noe sammenhengende kan jeg jo ikke legge noen planer mtp reising. Anonymkode: 711d0...292 Du har rett på feriefri i 3 hele uker i fellesferieukene men ikke fult betalt ferie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, men det virker som om TS har bestilt to konkrete uker for at det skal passe med den andre jobben. Det har hun ikke anledning til. Anonymkode: d617c...183 jo, hvis arbeidsgiver skal nekte må de dokumentere at det har negativ påvirkning på bedriftens operasjon ref at de for eksempel som enkelte barnehager pålegger ferie fordi denne er lukket ett spesielt tidsrom. Normale bedrifter kan ikke vise til slike grunner. Anonymkode: 5f951...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Del Skrevet 15 timer siden Fighter83 skrev (7 timer siden): Du har rett på feriefri i 3 hele uker i fellesferieukene men ikke fult betalt ferie. "Fellesferieukene" tror jeg ikke har noe klar definisjon, men man har rett på tre uker sammenhengende ferie en gang i juni, juli, august eller senest september, om man ønsker det. Der ligger styringsretten. Anonymkode: f4501...83b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå