Gå til innhold

Ønsker ikke abortmotstandere færre aborter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Inspirert av tråden " Er abort mord?" Er ikke abortmotstandere interessert i at det skal bli færre aborter? Er det fordi det handler mest om å føle seg moralsk overlegen? Er det viktigere å straffe kvinner som blir uønsket gravide, enn å finne gode alternativer til abort? Jeg spør, fordi det ser ut til å være lite fokus på dette når abortmotstanderne diskuterer her på KG.

Anonymkode: 01c9e...e35

Mitt inntrykk er at abortmotstandere generelt, har tunnelsyn og ikke klarer å forstå andre menneskers situasjon, de mangler empati, de har bare en agenda, nei til abort, punktum. 

Anonymkode: 8c65d...634

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gregarious skrev (Akkurat nå):

Ok.
Men med det menneskesynet er det vel irrelevant for deg om det er mord eller ikke så lenge mest mulig blir tatt livet av. 

Jeg tviler sterk at abort er vondt for en foster eller om den kan forestille seg hva skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

Jeg tviler sterk at abort er vondt for en foster eller om den kan forestille seg hva skjer.

Men om jeg bruker samme argument ovenfor slakting av et dyr så tenker jeg du plutselig blir sterkt uenig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (3 minutter siden):

Men om jeg bruker samme argument ovenfor slakting av et dyr så tenker jeg du plutselig blir sterkt uenig.

ja visst ! Dyr vet hva som kommer til å skje. De er redde. Hvordan tør du å sammenligne en celleklump med en dyr ? har du dyr ? jeg vedder at svaret er nei.
LA OSS TA GRIS f.eks :

Forskning har vist at griser faktisk er smartere enn hunder, rangert som det fjerde smarteste dyret i verden, og deres kognitive evner kan sammenliknes med tre år gamle menneskebarn.

Det eneste som gjør meg glad er at dere får hjerte sykdommer og kreft når dere spiser kjøtt.. kall det karma hvis du vil :)
Endret av NatNat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen er synsk og vet hva et barn får sin veg. 

Anonymkode: 3d104...cac

Ganske mange av oss er mer enn erfarne nok i egne liv til å vite at vi ikke bør få barn. Jeg har aldri behøvd å tenke på abort engang men jeg hadde med hundre prosent sikkerhet tatt abort heller enn å utsette et stakkars uskyldig liv for meg eller mitt genmateriale. Flere burde tenke som meg og abort må forbli en av metodene vi har for å sikre at færrest mulig barn fødes til skjebner de ikke fortjener.

Selv om mitt helt hypotetiske barn skulle blitt adoptert av verdens beste foreldre ville det fortsatt vært den uheldige innehaveren av mine gener med alle de arvelige belastningene det medfører. Det skal det slippe med abort som virkemiddel om det må til.

Anonymkode: 2cc7d...ca5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selv om mitt helt hypotetiske barn skulle blitt adoptert av verdens beste foreldre ville det fortsatt vært den uheldige innehaveren av mine gener med alle de arvelige belastningene det medfører. Det skal det slippe med abort som virkemiddel om det må til.

enig, jeg har ikke så dårlige gener men jeg syns heller ikke at de er så utrolige at jeg må overføre dem. Utrolig hvor høy så mange mennesker ser på seg selv, uansett hvor middelmådige, stygge, ordinære de er, de må bare formere seg... 

Endret av NatNat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NatNat skrev (9 minutter siden):

Det eneste som gjør meg glad er at dere får hjerte sykdommer og kreft når dere spiser kjøtt.. kall det karma hvis du vil :)

Søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (Akkurat nå):

Søtt.

det er meg i et ord :) søtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (2 minutter siden):

det er meg i et ord :) søtt. 

- "Not all that is sweet was meant to nourish, some sugars rot the soul before the body."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 minutt siden):

- "Not all that is sweet was meant to nourish, some sugars rot the soul before the body."

ja, ja Dr House...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Abort er drap. Fra vi er få uker gamle banker hjertet, alt ved oss er satt. Man burde heller ta konsekvensen av graviditeten og fått barnet. Adoptere bort om man ikke vil beholde det. Ansvarlighet er en sjelden vare i dag. Man vil ligge rundt, men ikke ta ansvar for konsekvensene av sex. 

Anonymkode: 098c1...fea

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Abort er drap. Fra vi er få uker gamle banker hjertet, alt ved oss er satt. Man burde heller ta konsekvensen av graviditeten og fått barnet. Adoptere bort om man ikke vil beholde det. Ansvarlighet er en sjelden vare i dag. Man vil ligge rundt, men ikke ta ansvar for konsekvensene av sex. 

Jeg vil absolutt ikke ligge rundt, men jeg vil gjerne ha sex med ektemannen min. Blir jeg gravid tar jeg abort, det er ikke drap. Det er like mye drap som å fjerne en svulst. Et foster føler ikke smerte før flere uker etter abortgrensa, og det har heller ingen forståelse av hva som skjer eller at det i det hele tatt eksisterer. Men siden du mener abort er drap, mener du også at ivf er drap? 

Anonymkode: 774f7...baf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil absolutt ikke ligge rundt, men jeg vil gjerne ha sex med ektemannen min. Blir jeg gravid tar jeg abort, det er ikke drap. Det er like mye drap som å fjerne en svulst. Et foster føler ikke smerte før flere uker etter abortgrensa, og det har heller ingen forståelse av hva som skjer eller at det i det hele tatt eksisterer. Men siden du mener abort er drap, mener du også at ivf er drap? 

Sykt å sidestille ufødt barn med en svulst. Du bør ta mer ansvar enn som så. Prevensjon, eller sterilisering. Ja, så lenge det er en befruktning er det allerede bestemt alt om hvordan dette mennesket. Sykt å ville drepe det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du og mange av meningsfellene dine glemmer at de som må bære konsekvensene ikke er de som har sex men de ufødte barna dere er så opptatt av og de er ikke i stand til å gi sitt samtykke til den straffen det faktisk er å bli født inn i ganske mange liv.

Anonymkode: 2cc7d...ca5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sykt å sidestille ufødt barn med en svulst. Du bør ta mer ansvar enn som så. Prevensjon, eller sterilisering. Ja, så lenge det er en befruktning er det allerede bestemt alt om hvordan dette mennesket. Sykt å ville drepe det. 

Så du mener at ivf bør være ulovlig? At alle de par som faktisk ønsker seg barn men ikke klarer det naturlig, de skal ikke få barn? Mens de som absolutt ikke vil, de skal tvinges til å få barn? Det gir jo mening. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du mener at ivf bør være ulovlig? At alle de par som faktisk ønsker seg barn men ikke klarer det naturlig, de skal ikke få barn? Mens de som absolutt ikke vil, de skal tvinges til å få barn? Det gir jo mening. 

Det er ingen menneskerett å få barn. Ei heller å få drepe dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hjertet banker blod og sier ingenting om hva fosteret føler eller veit. Det er aktivitet i hjernen som forteller oss om det er liv eller ei. En person som har et slående hjerte, men hjernedød, får pårørende lov til å velge om de skal la slippe eller la maskinen holde hjertet gående. I følge din logikk blir også dette drap. Vi mennesker får lov til å ta valget (sammen med helsepersonell) om vi skal la andre slippe å lide. Å ta abort kan spare barn for dårlig levevilkår, samt spare kvinnen for en potensielt dødelig fødsel.

Men selvfølgelig er det kvinner som er langt over overgangsalderen som tror de har noe rett i å bestemme hva andre har lov til å gjøre med sitt liv og sin kropp. 

Jeg syns det er bedre å spare uskyldige barn for unødvendig smerte og utfordringer

Anonymkode: 85e20...d63

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ingen menneskerett å få barn. Ei heller å få drepe dem. 

Men så er heller ikke abort drap. Et foster kan ikke føle smerte, og det har ingen bevissthet. En laks kan føle smerte og har mer bevissthet, og jeg regner med at du synes det er helt greit å drepe dyr? Det er i så fall ekstremt dobbeltmoralsk. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NatNat skrev (4 timer siden):

foster, ikke menneske. Menneske kan puste utenfor morens kropp. På tidspunkt de blir abortert, et foster har nul sjanse å overleve utenfor vertskropp.

"Vertskropp" faktisk😂

Anonymkode: 7a502...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...