Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva med disse guttene som jentene hadde sex med? De skulle ikke vært oppdratt bedre, eller? For jentene ble neppe gravide med den hellige ånd? 

Anonymkode: 70291...3cc

Det har skjedd.. en gang.. ifølge bibelen..😅

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (Akkurat nå):

la oss snakke om den hellige spermen.. Siden hver eneste sperm kan muligvis bli et nytt liv, jeg syns det skulle være ulovlig for menn å runke.

For et tullete utsagn. Dette har ingenting med religion å gjøre men sunn fornuft.

Anonymkode: 9d409...762

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For et tullete utsagn. Dette har ingenting med religion å gjøre men sunn fornuft.

prøver du å fortelle meg at alle anti abort her er ikke kristne ? at de er ikke troende, atheister ?

sunn fornuft hadde vært å la være å ha barn, vi er for mange allerede

Endret av NatNat
  • Liker 1
Skrevet
NatNat skrev (15 minutter siden):

prøver du å fortelle meg at alle anti abort her er ikke kristne ? at de er ikke troende, atheister ?

Man trenger ikke være religiøs for å mene at abort er galt. Faktisk mener 99,99% av alle mennesker at abort er galt, de er bare ikke enige om NÅR det er galt. For eksempel vil de aller fleste mene at abort er galt i uke 30.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (21 minutter siden):

Hold deg saklig. Du drar jo inn temaer som ikke er relevant. Du snakker om helt andre ting enn det som er relevant for abort debatten i dag. 
det er som å skrive med en unge som kverulerer for å kverulere.

Skrevet
linsejesus skrev (8 minutter siden):

Man trenger ikke være religiøs for å mene at abort er galt. Faktisk mener 99,99% av alle mennesker at abort er galt, de er bare ikke enige om NÅR det er galt. For eksempel vil de aller fleste mene at abort er galt i uke 30.

etter uke 30, det er ikke en abort men en fødsel. Lovene i de fleste land har en tidsgrense for abort.

• Liker 1
Skrevet
NatNat skrev (1 time siden):

foster, ikke menneske. Menneske kan puste utenfor morens kropp. På tidspunkt de blir abortert, et foster har nul sjanse å overleve utenfor vertskropp.

Så hvilken art en tilhører er avhengig av om en kan puste? Så du vil gjøre dette til en teknologi spørsmål? Siden vi flytter grensen for hva som er mulig hele tiden.

Forresten hvilken art er et foster i uke 18 om det ikke er et menneske?   

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hold deg saklig. Du drar jo inn temaer som ikke er relevant. Du snakker om helt andre ting enn det som er relevant for abort debatten i dag. 
det er som å skrive med en unge som kverulerer for å kverulere.

jeg holder meg saklig siden tema om religion er høyst relevant ! Er det en måte å unngå å svare på spørsmålet mitt ? :)

Skrevet
Gregarious skrev (1 minutt siden):

Så hvilken art en tilhører er avhengig av om en kan puste? Så du vil gjøre dette til en teknologi spørsmål? Siden vi flytter grensen for hva som er mulig hele tiden.

ingenting med art å gjøre. Det heter en foster for en god grunn. Leger snakker ikke om "menneske"  når de ser på en ekografi f.eks.

• Liker 1
Skrevet
Gregarious skrev (3 minutter siden):

snakk om teknologi og flytte grensen, jeg håper virkelig at noen finner ut om hvordan lage barn uten at en kvinne må bære det i 9 måneder. Det hadde vært løsningen på mange problemer.

Skrevet
NatNat skrev (8 minutter siden):

etter uke 30, det er ikke en abort men en fødsel. Lovene i de fleste land har en tidsgrense for abort.

Hva er det som gjør det til en fødsel heller enn en abort?

I Canada har man ingen øvre grense for abort.

Skrevet
NatNat skrev (Akkurat nå):

snakk om teknologi og flytte grensen, jeg håper virkelig at noen finner ut om hvordan lage barn uten at en kvinne må bære det i 9 måneder. Det hadde vært løsningen på mange problemer.

Men du unngår spørsmålet. Du sier det ikke kan puste selv derfor er det ikke menneske, så om det kan puste med hjelp av en innretning er det da et menneske? 
Det virker nemlig slik at årsaken til hvorfor et individ ikke skal bli kalt for et mennesker tilpasses hele tiden. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

edit: overflødig

Endret av linsejesus
Skrevet

Er ikke fan av abort som prevensjon. 
Og ikke abort etter uke 12. vil selvfølgelig at det skal bli mindre abort. Men totalforbud tror jeg er lite hensiktsmessig. De kunne f.eks tilby sterilisering når noen damer er en gjenganger på klinikken. 

• Nyttig 1
Skrevet
NatNat skrev (8 minutter siden):

ingenting med art å gjøre. Det heter en foster for en god grunn. Leger snakker ikke om "menneske"  når de ser på en ekografi f.eks.

Et foster er ikke et menneske? Hva eksakt er det da som gjør det til et menneske senere, og når skjer det?

• Liker 1
Skrevet
Gregarious skrev (1 minutt siden):

Men du unngår spørsmålet. Du sier det ikke kan puste selv derfor er det ikke menneske, så om det kan puste med hjelp av en innretning er det da et menneske? 
Det virker nemlig slik at årsaken til hvorfor et individ ikke skal bli kalt for et mennesker tilpasses hele tiden. 

Et foster er uferdig. Hva mener du med innretning ?? 
og hva med kvinner ? er de mennesker ??? fordi jeg starter å lure

Skrevet (endret)
linsejesus skrev (4 minutter siden):

Hva er det som gjør det til en fødsel heller enn en abort?

I Canada har man ingen øvre grense for abort.

I Canada ? det må være spesielle grunner ?  jeg sier ikke at det skal ikke være grenser. Det er en fødsel fordi da barna kan overleve utenfor moren kropp.

Endret av NatNat
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at alle som er imot også er imot IVF? Og at de selvsagt mener at selv en 13 år gammel jente som er voldtatt av sin egen far og så blitt gravid, ikke kan ta abort. Et befruktet egg er et befruktet egg uansett, og mord er mord. 

Anonymkode: 774f7...baf

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Regner med at alle som er imot også er imot IVF? Og at de selvsagt mener at selv en 13 år gammel jente som er voldtatt av sin egen far og så blitt gravid, ikke kan ta abort. Et befruktet egg er et befruktet egg uansett, og mord er mord. 

Anonymkode: 774f7...baf

de gjør meg kvalm.. som å havne i The Handmaid's Tale...

Skrevet
NatNat skrev (1 minutt siden):

Et foster er uferdig. Hva mener du med innretning ?? 
og hva med kvinner ? er de mennesker ??? fordi jeg starter å lure

Ett spebarn er også uferdig, det er fullstendig avhengig av noen til absolutt alt.  
Jeg mener om det finnes maskiner som kan holde et barn i uke18 i livet, er det da et menneske?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...