Gå til innhold

Venninne m stadig nye menn....

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Knøttet_*
Skrevet

Kan noen hjelpe meg med noen gode råd om hva jeg skal si til henne?

Jeg har en veldig god venninne, som jeg vet hater å være singel. Hun er voksen.

Jeg vil nok beskrive henne som en "relasjons-avhengig".

Etter at det ble slutt med samboer for et år siden, har det vært en maraton uten like med stadig nye forelskelser. Helt greit det, men dette overskygger alt annet i livet hennes. Praten dreier seg BARE om den siste stooore forelskelsen/begeistringen, som bare er en hun har truffet på nett/chat (som regel, da). Jeg synes bare synd på henne, som "brenner seg ut" på dette, for henne, store livsprosjektet. Det er kanskje ikke på denne måten hun finner en å bli glad i...? Jeg mener hun hadde hatt det litt bedre med seg selv dersom hun hadde lært seg å trives litt bedre i eget selskap, og kose seg med andre ting også. Så vil "den rette" dukke opp! Jeg merker på henne at hun ikke har det så godt....Skal jeg SI noe konkret?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalileh
Skrevet

Det er faktisk ganske vanlig å omgåes flere forskjellige menn i enkelte perioder.

Spesielt etter at det forhold har tatt slutt f.eks.

Skjønner ikke at dette er din sak.

Det eneste du kan be henne om er å slutte å "ventilere" hos deg, men bortsett i fra det så syntes jeg virkelig ikke du har noe med dette. :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har noe med det, fordi JEG er NØDT til å HØRE ALT hele tiden......Og jeg finner det drit kjedelig. Sorry. Dessuten, hun roter med folk som ikke er helt snille. Og det er jeg som må plukke opp bitene- ALLTID.

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)
Jeg har noe med det, fordi JEG er NØDT til å HØRE ALT hele tiden......Og jeg finner det drit kjedelig. Sorry. Dessuten, hun roter med folk som ikke er helt snille. Og det er jeg som må plukke opp bitene- ALLTID.

Men så be hun om å slutte og "ventilere" til deg som jeg skrev da.

Si at du ikke vil ha noe med det å gjøre eller høre på det mer.

Endret av Seniorita_
Gjest Gjest
Skrevet
Men så be hun om å slutte og "ventilere" til deg som jeg skrev da.

Si at du ikke vil ha noe med det å gjøre eller høre på det mer.

Nei, jeg ber henne ikke om å sånt. En god venninne Skal ikke, etter min mening, be noen om å "holde kjeft". Jeg er ute etter å høre meninger om hva jeg kan si til henne; som hjelp! Noe jeg kan si slik at hun får det bedre, ikke være så redd for å være alene osv! Og- jeg vil gjerne høre andres meninger.

Gjest Jalileh
Skrevet
Nei, jeg ber henne ikke om å sånt. En god venninne Skal ikke, etter min mening, be noen om å "holde kjeft". Jeg er ute etter å høre meninger om hva jeg kan si til henne; som hjelp! Noe jeg kan si slik at hun får det bedre, ikke være så redd for å være alene osv! Og- jeg vil gjerne høre andres meninger.

En god venninne kan godt be en annen slutte å plage en med slike ting. Det ser jeg ingenting galt i. Du må jo ikke si "hold kjeft". :)

Eneste rådet jeg kan gi til deg er å spørre henne hvordan hun har det med seg selv.

Om det er noe du kan hjelpe til med på det psykiske plan hvis hun ikke har det bra som du sier.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg noe særlig, men jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg har ei slik venninne selv og startet for en tid tilbake en frustrasjonstråd om emnet. Selv har jeg ei rolig periode, siden hun har en kjæreste nå. Litt for rolig, får nå har hun kun kjæresten i tankene og tar ikke kontakt. Det varer nok ikke lenge, og så må jeg høre på all sytinga når det tar slutt. Noe som det alltid gjør, siden hun er altfor intensiv. Huff. høres vel ut som ei veldig dårlig venninne nå, men jeg er ganske lei.

VillE bare si at jeg føler med deg!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg noe særlig, men jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg har ei slik venninne selv og startet for en tid tilbake en frustrasjonstråd om emnet. Selv har jeg ei rolig periode, siden hun har en kjæreste nå. Litt for rolig, får nå har hun kun kjæresten i tankene og tar ikke kontakt. Det varer nok ikke lenge, og så må jeg høre på all sytinga når det tar slutt. Noe som det alltid gjør, siden hun er altfor intensiv. Huff. høres vel ut som ei veldig dårlig venninne nå, men jeg er ganske lei.

VillE bare si at jeg føler med deg!

Takk, takk! Ja dette er en klassiker; denne "typen" jenter blir veldig intense når de først blir sammen med noen. Men like greit, det! Bare lurer på hvorfor noen tror at MENN er den eneste saligheten, det virker som om det er umulig å ha det fint alene...Har noen "lang-single" venninner, som har det VELDIG bra med seg selv...Og jeg har en følelse av at de finner noen å dele livet med FØR hun som er helt bananas på sjekke-fronten.......

Skrevet

Det er vel godt mulig at hun bare må rase fra seg litt, så kommer hun mer på bakkenivå igjen. Vet om flere som har hatt det slik en periode når det blir slutt på langvarige forhold. Men de har blitt lei etterhvert...

Hva med å si at du ikke klarer å forholde deg til en ny flamme hver uke, og ikke er interessert i å høre så mye om dem før det blir mer seriøs?

Skrevet

Skriver under på den over her.

Det er mange som raser fra seg etter at et forhold har tatt slutt, men så roer det seg gjen etter en stund. Sånn er det bare. Og er du drittlei av høre om det, så si fra. Det burde en veninne tåle å høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...