Gå til innhold

Statisk arbeid og senebetennelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,jeg har tidligere gitt meg i et yrke pga senebetennelse i armen. Nå har jeg startet i samme yrke igjen, etter nærmere 20 år, og lurer på hvordan jeg skal unngå at det samme skjer igjen. Har gått til to kiropraktorer og fått øvelser og beskjed om at dette kommer til å gå fint. Men har jobbet i et par uker nå og har allerede vondt i armene. Hvordan vet jeg om dette er senebetennelse eller bare støl? 

Noen som har hatt tilsvarende arbeid? Hvordan gikk det med deg?

Anonymkode: 988fa...c73

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei,jeg har tidligere gitt meg i et yrke pga senebetennelse i armen. Nå har jeg startet i samme yrke igjen, etter nærmere 20 år, og lurer på hvordan jeg skal unngå at det samme skjer igjen. Har gått til to kiropraktorer og fått øvelser og beskjed om at dette kommer til å gå fint. Men har jobbet i et par uker nå og har allerede vondt i armene. Hvordan vet jeg om dette er senebetennelse eller bare støl? 

Gjør du øvelsene da? 

Anonymkode: 88b7f...fde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjør du øvelsene da? 

Anonymkode: 88b7f...fde

Ja har vært flink med øvelser denne gangen. Men armene er nok utrent i denne type arbeid, så tror jeg er litt støl også. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Stølhet varer jo gjerne ikke så lenge, da. Når man blir støl av å trene så er det gjerne bare de første treningsøktene, så går det over når man blir vant til trening igjen. Ville sagt at dersom dette ikke gir seg kan du begynne å tenke på senebetennelse.

Anonymkode: 7827a...3a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stølhet varer jo gjerne ikke så lenge, da. Når man blir støl av å trene så er det gjerne bare de første treningsøktene, så går det over når man blir vant til trening igjen. Ville sagt at dersom dette ikke gir seg kan du begynne å tenke på senebetennelse.

Anonymkode: 7827a...3a1

Jeg har påskeferie nå, så får se hvordan det går fremover 😊 Er bedre i dag, men kjenner det litt fortsatt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er ikke fysioterapeuter bedre på dette området, da? 
Har du en svakhet og nå begynner å trigge denne svakheten igjen, så er ikke eg overbevist om at dette vil gå bra i lengden.

Anonymkode: 2f6bb...d80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke fysioterapeuter bedre på dette området, da? 
Har du en svakhet og nå begynner å trigge denne svakheten igjen, så er ikke eg overbevist om at dette vil gå bra i lengden.

Anonymkode: 2f6bb...d80

Jeg skal ta kontakt med fysioterapeut også 😃

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva jobber du med? 

Jeg begynte å få senebetennelse i begge armene, jobber med pc. Sa i fra til arb.giver og det ble ordnet med et firma som kom og så på arbeidsstillingen min, ga meg veiledning der, samt det ble bestilt inn forskjellige ting som avlaster og forebygger slitasje. Ingen problem etter dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...