Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvordan kan man takle menn som dette 

- De er følsomme men klarer ikke snakke om følelsene sine.

- Når de blir spurt direkte så har de ikke noe godt svar på hvorfor de f.eks har dårlige dager eller er nedfor.

- De kan holde på ting sykt lenge uten å ventilere ut en gang i mellom så et lite problem rekker å vokse seg stort. 

- Problemer ligger under overflaten og gnager slik at man ikke får rettet opp i det før det eskalerer for vedkommende.

Hjelp, hvorfor er noen menn sånn?

Anonymkode: bd249...d60

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fortell eller gjett hva de føler. Fortell hva du føler.  

Anonymkode: 16e28...294

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke fortell eller gjett hva de føler. Fortell hva du føler.  

Når man er et følelsesmenneske så gjøres det titt og ofte. Unnvikende menn slik jeg ser det har problemer med å håndtere større eller sterkere følelser. Ofte blir det bagatellisert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan kan man takle menn som dette 

- De er følsomme men klarer ikke snakke om følelsene sine.

- Når de blir spurt direkte så har de ikke noe godt svar på hvorfor de f.eks har dårlige dager eller er nedfor.

- De kan holde på ting sykt lenge uten å ventilere ut en gang i mellom så et lite problem rekker å vokse seg stort. 

- Problemer ligger under overflaten og gnager slik at man ikke får rettet opp i det før det eskalerer for vedkommende.

Hjelp, hvorfor er noen menn sånn?

Snu ryggen til og gå videre. 

Anonymkode: cadc3...059

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Unngå dem.

Anonymkode: 058f9...8a8

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snu ryggen til og gå videre. 

Hva mener du? At problemer ikke kan forsøkes løses først? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du? At problemer ikke kan forsøkes løses først? 

Tror du at du skal fikse det og endre de når

1. De ikke ser problemet og søker hjelp selv

2. Ingen annen partner før har kommet gjennom?

Du kommer ingen vei hvis de selv ikke ser et problem med dette og vil endre seg. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du at du skal fikse det og endre de når

1. De ikke ser problemet og søker hjelp selv

2. Ingen annen partner før har kommet gjennom?

Du kommer ingen vei hvis de selv ikke ser et problem med dette og vil endre seg. 

Takk for konstruktivt svar. Mener ikke man kan endre menn. Lurer bare på hvorfor når det er tydelig at de har mye følelser under overflaten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for konstruktivt svar. Mener ikke man kan endre menn. Lurer bare på hvorfor når det er tydelig at de har mye følelser under overflaten.

Det kan være mye, det med at menn skal være menn, og ikke ha følelser, det kan være at de aldri lærte å regulere følelser, ikke sette ord på, osv. Du vet, store gutter gråter ikke osv. Det kan gjøre det vanskellg å sette ord på vanskelige følelser senere. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Her var det lite konstruktivt. 🙄

Jada. Unngå ditt og unngå datt. Er det noe bitre damer liker så er det å være negative og anbefale alle å "gå videre" og dumpe folk. For guds skyld, ikke prøv å få et forhold til å fungere. 

Såkalte unnvikende menn er unnvikende av en grunn. Ofte på grunn av oppveksten og tidligere traumer. Dersom de blir bevisst på dette kan de være villige til å jobbe med saken. 

En annen ting er tillitt. Dette kan du (kanskje) gjøre noe med. Hvordan møter du ham når ham uttrykker følelser eller hva han mener? 

Mange (damer) er av den oppfatning at man skal være åpne og kommunikative om følelser, så lenge det er snakk om deres egne følelser. Men de er avvisende eller direkte konfronterende når partneren uttrykker sine. 

Det du kan bidra med er å ha en dialog om dette. Snakke om det å snakke. Skape en enighet om hvordan man skal håndtere hverandres følelser og skape en forståelse for at man uttrykker seg ulikt. Du kan ikke si at din måte er riktig og han sin er feil. 

Anonymkode: 160df...409

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Lurer bare på hvorfor når det er tydelig at de har mye følelser under overflaten.

Det har med måten de har blitt møtt i oppveksten når deres egne følelser og behov. 

Anonymkode: 160df...409

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en sånn mann og man kan gjøre ditt og datt for å trygge de osv, men hvis de ikke vil endre seg så er det lite man får gjort.

Jeg endte med å gå fra han. Det er svært utfordrende å skulle kommunisere og skape tillitt til noen som ikke ønsker å skaffe seg hjelp og som hadde så store problemer at det var umulig å få et godt forhold. Selv om man har problemer så må man ønske endring selv og kommunikasjon er svært viktig i et forhold.

Kommuniserer man ikke så får man heller ikke gitt uttrykk for hvilke behov man har.

Anonymkode: 81641...058

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en unnvikende i 20 år. Jeg har lest meg opp på tema, og hadde ALDRI valgt en unnvikende mann igjen om jeg hadde visst det jeg nå gjør. Disse menneskene endrer seg sjelden, fordi de er ute av stand til å se seg selv og ta tak. 

Det handler om tilknytning og ikke kjønn, bare så det er sagt. De er like verdifulle og verdt å elske som alle andre. Men vi som har de til partnere fortjener også kjærlighet og trygghet. Så jeg hadde ikke gått inn i noe med en unnvikende noen sinne igjen. 

Anonymkode: 08f4c...49d

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De beskytter seg selv ofte, for de er livredde for å stole på noen. Redde for å bli såret. 

Det kan handle om at de har blitt sviktet på det groveste tidligere. 

Dette kan bli så vondt for dem at det kan bli et mønster som bare gjentar seg. Spesielt om de lever med følelser som skyld, fornektelse og skam. 

Det gjør at dem blir emosjonelt utilgjengelige så de har ofte en jobb å gjøre med seg selv, før de kan fungere i et forhold. Det er det ikke alle menn som vil/kan/evner å innse. 

Anonymkode: de400...e6c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når man er et følelsesmenneske så gjøres det titt og ofte. Unnvikende menn slik jeg ser det har problemer med å håndtere større eller sterkere følelser. Ofte blir det bagatellisert.

Problemet med mange av dere, følelsesmennesker er å dere ignorerer andre sine følelser fullstendig. Dette er dog noe dere gjør ubevisst men dere er egentlig ute etter å den dere er sammen med skal ta vare på dere som dere er babyer som ikke kan snakke og mange av dere er ikke engang kapable å uttrykke egne følelser uten å uttrykke sekunder følelser som sinne eller klaging på noe som har ingen relevans med det dere egentlig prøver å formidle. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her var det lite konstruktivt. 🙄

Jada. Unngå ditt og unngå datt. Er det noe bitre damer liker så er det å være negative og anbefale alle å "gå videre" og dumpe folk. For guds skyld, ikke prøv å få et forhold til å fungere. 

Høres ikke ut som du selv har vært i forhold med noen som er utilgjengelig på denne måten, ellers hadde du aldri omtalt folk på denne måten. Jeg er ikke bitter, jeg var naiv og kasta vekk 10 år på en sånn, kunne sette verden på hodet og få en steins varme tilbake. Uansett. 

Vil de selv ikke ha hjelp, så får de ikke endret noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en unnvikende i 20 år. Jeg har lest meg opp på tema, og hadde ALDRI valgt en unnvikende mann igjen om jeg hadde visst det jeg nå gjør. Disse menneskene endrer seg sjelden, fordi de er ute av stand til å se seg selv og ta tak. 

Det handler om tilknytning og ikke kjønn, bare så det er sagt. De er like verdifulle og verdt å elske som alle andre. Men vi som har de til partnere fortjener også kjærlighet og trygghet. Så jeg hadde ikke gått inn i noe med en unnvikende noen sinne igjen. 

Samme her! Seks år inn i et slikt forhold og jeg har virkelig blitt dratt gjennom helvete flere ganger.

Det er en vond reise. Jeg unner det ikke min verste fiende engang. Ironisk nok, så er det kun ved at man setter klare og tydelige grenser for seg selv ved å dra ved respektløs oppførsel, at den unnvikende får muligheten til å bli utfordres i sine problemer. Da er det 50/50 sjanse for at de enten begynner å ta tak i problemene sine, ellers går de motsatt vei og blir mer unnvikende.

Det eneste som er helt garantert, er at de ikke blir utfordret til å måtte gjøre den indre jobben så lenge man blir i forholdet. Dessverre.

Anonymkode: 32410...565

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her! Seks år inn i et slikt forhold og jeg har virkelig blitt dratt gjennom helvete flere ganger.

Det er en vond reise. Jeg unner det ikke min verste fiende engang. Ironisk nok, så er det kun ved at man setter klare og tydelige grenser for seg selv ved å dra ved respektløs oppførsel, at den unnvikende får muligheten til å bli utfordres i sine problemer. Da er det 50/50 sjanse for at de enten begynner å ta tak i problemene sine, ellers går de motsatt vei og blir mer unnvikende.

Det eneste som er helt garantert, er at de ikke blir utfordret til å måtte gjøre den indre jobben så lenge man blir i forholdet. Dessverre.

Anonymkode: 32410...565

Leit at du også har det slik❤️

Ja, det blir så viktig med grensesetting for sin egen del. Den unnvikende blir trigget og mer unnvikende om vi trekker oss unna, og dersom de kommer unna med det er de også unnvikende, fordi det er det mest behagelige for dem. Nærhet skremmer livskiten ut av dem, unntatt i startfasen. Det er jo ingen løsning i sikte da.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...