Gå til innhold

Hva tenker dere er finest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selma og Olivia på 11 og 9 får ei lillesøster. Vi ønsker å kalle henne opp etter familie, og har markert oss disse navnene, alle med i eller y endelse 😅....MEN greier ikke å bestemme oss for hva som føles riktig (?!) Jo mer jeg tygger på de jo mer forvirra blir jeg! Mannen er ikke så fan av Lilly, men han var vel heller ikke fan av Selma før det hadde gått litt tid...

Dagny

Lilly

Anny

Elly

Signy 

Hva føles friskt og fint for dere?

Anonymkode: e15fa...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likte egentlig ingen. Forbinner Dagny og Anny med gamle damer. Hvis jeg må velge er Elly finest. 

Anonymkode: 68210...4f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagny og Signy er ganske «tunge» navn, ikke gamle nok til å ha kommet tilbake på moten enda, så dette forbinder jeg med damer i 60-70åra.

Elly og Anny ser hjemmelaget og feilstavet ut.

Lilly er vel det fineste av dem, men jeg forbinder det bare med Lilly Bendriss

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker kun Lilly skrevet sånn. Dagny og Signy er et soleklart nei. Ellie og Annie er veldig fine navn. Jeg stemmer for Annie, men hvis du skal skrive med y, går min stemme til Lilly

Anonymkode: 86e64...694

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Lilly veldig godt, fint med en annen ending enn a, Dagny også er fint , passet fint med Selma. 

Anonymkode: df97a...887

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av de. Kanskje Lilly. Men de fleste du nevner navnene bør være med -ie ending for å være fine/normale.

Anonymkode: bb190...c76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selma og Olivia på 11 og 9 får ei lillesøster. Vi ønsker å kalle henne opp etter familie, og har markert oss disse navnene, alle med i eller y endelse 😅....MEN greier ikke å bestemme oss for hva som føles riktig (?!) Jo mer jeg tygger på de jo mer forvirra blir jeg! Mannen er ikke så fan av Lilly, men han var vel heller ikke fan av Selma før det hadde gått litt tid...

Dagny

Lilly

Anny

Elly

Signy 

Hva føles friskt og fint for dere?

Hva med Sigrid? Signy hørtes bare rart ut🤭

Anonymkode: 6f8d2...d4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dessverre alle disse navnene er for tunge. De leder tankene hen til damer med rullator, ikke friske og raske jenter.

Sigrid, som foreslått over, er et klassisk navn som står seg like godt i dag. Synes Lilja er et bedre alternativ enn Lilly, og Eline er finere enn Elly.

Hvis det må slutte på y synes jeg Emily høres litt mer fresht ut, og som en bonus fungerer det jo samtidig ypperlig på engelsk. Hvis det kan starte med y synes jeg Ylva er et vakkert navn. Evelyn har også y i seg.

Anonymkode: 145b2...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Synes dessverre alle disse navnene er for tunge. De leder tankene hen til damer med rullator, ikke friske og raske jenter.

Sigrid, som foreslått over, er et klassisk navn som står seg like godt i dag. Synes Lilja er et bedre alternativ enn Lilly, og Eline er finere enn Elly.

Hvis det må slutte på y synes jeg Emily høres litt mer fresht ut, og som en bonus fungerer det jo samtidig ypperlig på engelsk. Hvis det kan starte med y synes jeg Ylva er et vakkert navn. Evelyn har også y i seg.

Anonymkode: 145b2...dd1

Alle navnene TS har foreslått fungerer da bra på engelsk? Hvis du er opptatt av hvordan det fungerer på engelsk, er det merkelig å foreslå Lilja framfor Lilly.

Både Emily og Eline er vel navn som har vært en del brukt i mange år nå, jeg synes det er kult at TS tenker litt nytt. Jeg ville gått for Dagny av disse. Hvis noe lignende er aktuelt, synes jeg Signe er finere enn Signy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Deg igjen…

Anonymkode: cddd3...eeb

Hva betyr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...