Pinnsvine Skrevet 8. september #61 Skrevet 8. september Disse bli rik på nett-damene har en ting til felles alle sammen og det er at de selger en fantasi om at det er så lett å bare rive seg ut av 8-4 og få herlig uforutsigbare og frie liv hvis de bare tar nok kurs. Og da er det jo veldig viktig at fasaden opprettholdes, og at livene deres virker som noe man kunne ønske seg. Derfor stoler jeg nøyaktig 0% på det de deler fra livene sine. Det er en del av markedsføringen. Det sprekker jo opp innimellom, men også hun har gått fra verdens beste liv med mann og barn i Spania til verdens beste liv med sin nye coach-kjæreste osv. Man skal liksom alltid bare løpe etter sin nye dille, og hver greie er verdens beste. 4 2
Kristina Skrevet 12. september #62 Skrevet 12. september Det er litt guilty pleasure for meg å følge denne profilen; det er så mye rart! Tror jeg først gjorde et dypdykk da de hadde vært i Spania en stund, antakelig rundt den tiden mannen var på TV2 og fortalte om masteroppgavene han skriver for andre (for veldig mye penger!) Han virker jo helt konspi! Og som andre har nevnt her, hele den greia med Spania og unschooling og strandskole og hva det nå var virket veldig påtatt og krampaktig. Og de flyttet jo SÅ mange ganger mens de var i Spania! Det var stadig det neste stedet de skulle finne "folka sine", "their tribe", bla bla. Stakkars barna. Nå er det jo veldig tydelig at begge barna har det strålende i et helt vanlig norsk A4-liv, med kommunal barnehage og nærskolen. For å si noe pent også: Jeg digger den rosa strikkekoften som moren hennes har strikket til henne, den er så fin! 4
finn.jajo Skrevet 13. september #63 Skrevet 13. september Jeg måtte le litt i dag da hun hadde en post om en stekepanne i stål fra Claes Ohlson som hun er så glad i. Hun skrøt av den på en post hvor hun laga middag, og så hadde hun fått flere meldinger fra folk som ba henne om å poste en lenke til stekepanna på instagram. Men det viste hun ikke hvordan hun skulle gjøre. 😅😅 Hun driver en online bedrift hvor hun lærer andre som ønsker å tilsvarende bedrifter, om hvordan de skal markedsføre seg med mer. Har hun forresten noen utdanning innenfor markedsføring? Trodde hun var utdanna musikkpedagog. Men å poste en lenke til et produkt på insta får hun ikke til, det skurrer litt for meg altså. Jeg liker også strikkekofta som mora har strikka! 3 1
Kristina Skrevet 14. september #64 Skrevet 14. september finn.jajo skrev (9 timer siden): Jeg måtte le litt i dag da hun hadde en post om en stekepanne i stål fra Claes Ohlson som hun er så glad i. Hun skrøt av den på en post hvor hun laga middag, og så hadde hun fått flere meldinger fra folk som ba henne om å poste en lenke til stekepanna på instagram. Men det viste hun ikke hvordan hun skulle gjøre. 😅😅 Hun driver en online bedrift hvor hun lærer andre som ønsker å tilsvarende bedrifter, om hvordan de skal markedsføre seg med mer. Har hun forresten noen utdanning innenfor markedsføring? Trodde hun var utdanna musikkpedagog. Men å poste en lenke til et produkt på insta får hun ikke til, det skurrer litt for meg altså. Jeg liker også strikkekofta som mora har strikka! Nei, er det sant? 😂 Det burde da være ganske basic knowledge... Lurer veldig på hva hun har i inntekt i året, kan ikke se for meg at hun kan tjene en vanlig norsk årslønn på dette? Og at eks-mannen kan leve 100% av å skrive oppgaver for andre? Husker at han tok seg godt betalt, men likevel...
finn.jajo Skrevet 14. september #65 Skrevet 14. september Aranciata skrev (39 minutter siden): Nei, er det sant? 😂 Det burde da være ganske basic knowledge... Lurer veldig på hva hun har i inntekt i året, kan ikke se for meg at hun kan tjene en vanlig norsk årslønn på dette? Og at eks-mannen kan leve 100% av å skrive oppgaver for andre? Husker at han tok seg godt betalt, men likevel... Aner ikke hva årsinntekt er. Men virker jo som hun lever greit på den inntekten hun har. Jeg mener hun sa på en eller annen post da de bodde i Spania at de tjente bra, men at de ikke var særlig flinke på sparing. Hun/de hadde tatt et aktivt valg om å ikke eie noe særlig, slik at hun har for eksempel ikke huslån som skal betjenes. Mener hun har snakket noe om at inntekten kan være varierende fra måned til måned. Når man skal leve ene og alene av å selge kurs og annet på internett så må man sikkert kjøre jevnlige kampanjer på diverse opplegg for å sikre seg en jevn strøm med penger inn. Men nå når hun skal flytte ut fra huset hun og eksmannen leier sammen, så får det sikkert konsekvensen for økonomien. Tønsberg/Færder er ikke det billigste området å bo i mtp priser. 1
Kristina Skrevet 14. september #66 Skrevet 14. september finn.jajo skrev (28 minutter siden): Aner ikke hva årsinntekt er. Men virker jo som hun lever greit på den inntekten hun har. Jeg mener hun sa på en eller annen post da de bodde i Spania at de tjente bra, men at de ikke var særlig flinke på sparing. Hun/de hadde tatt et aktivt valg om å ikke eie noe særlig, slik at hun har for eksempel ikke huslån som skal betjenes. Mener hun har snakket noe om at inntekten kan være varierende fra måned til måned. Når man skal leve ene og alene av å selge kurs og annet på internett så må man sikkert kjøre jevnlige kampanjer på diverse opplegg for å sikre seg en jevn strøm med penger inn. Men nå når hun skal flytte ut fra huset hun og eksmannen leier sammen, så får det sikkert konsekvensen for økonomien. Tønsberg/Færder er ikke det billigste området å bo i mtp priser. Godt poeng! Jeg husker jeg syntes det var rart da jeg forsto at de hadde solgt/kvittet seg med ABSOLUTT ALT før de dro til Spania, der må de jo ha tapt en del penger (sjelden man tjener så veldig godt på å selge ting på Finn, og siden de gjorde mye i siste liten ble det jo en del gi bort). Og selv om de har fått veldig mye møbler gratis på Finn i sin nåværende bolig, så er det jo mange utgifter ved å starte opp igjen, og en del ting man nesten må kjøpe nytt (til bad og delvis kjøkken, for eksempel, det er grenser for hva som kan være brukt.) Og vinterklær til fire mennesker... Og ja, kan tenke meg at det ikke er et billig område! 1
plomman Skrevet 14. september #67 Skrevet 14. september Aranciata skrev (2 timer siden): Godt poeng! Jeg husker jeg syntes det var rart da jeg forsto at de hadde solgt/kvittet seg med ABSOLUTT ALT før de dro til Spania, der må de jo ha tapt en del penger (sjelden man tjener så veldig godt på å selge ting på Finn, og siden de gjorde mye i siste liten ble det jo en del gi bort). Og selv om de har fått veldig mye møbler gratis på Finn i sin nåværende bolig, så er det jo mange utgifter ved å starte opp igjen, og en del ting man nesten må kjøpe nytt (til bad og delvis kjøkken, for eksempel, det er grenser for hva som kan være brukt.) Og vinterklær til fire mennesker... Og ja, kan tenke meg at det ikke er et billig område! Jeg reagerte på det samme. Jeg har selv flytta til utlandet for ett år med mann og barn, og vi solgte ingenting før vi reiste. Nå eier vi hus da, og valgte å leie ut det mens vi var borte. Men om så vi hadde leid så hadde jeg satt tingene våre på et lager, ikke solgt rubbel og bit for så kort tid borte. Virker velger uansvarlig og uøkonomisk. 3
Teflonhjernen Skrevet 14. september #68 Skrevet 14. september Hun ser så mye mer lykkelig og glad ut når hun er hos kjæresten enn når hun er hjemme med barna, og det er ganske trist syntes jeg. 4
finn.jajo Skrevet 15. september #69 Skrevet 15. september Teflonhjernen skrev (21 timer siden): Hun ser så mye mer lykkelig og glad ut når hun er hos kjæresten enn når hun er hjemme med barna, og det er ganske trist syntes jeg. Ja har merket det jeg også. Hun sier på en av postene hennes at hun sliter med å leve et delt liv mellom kjæreste ene uka og unger den neste. Og det er alltid savnet etter kjæresten i ukene med barna som hun legger vekt på. Nå blir det forøvrig snart ny leiebolig på henne for nå har hun og kjæresten skrevet en bestilling på ny bolig til universet, så da ordner det seg snart. 😅😅 1
Kristina Skrevet 15. september #70 Skrevet 15. september finn.jajo skrev (1 time siden): Nå blir det forøvrig snart ny leiebolig på henne for nå har hun og kjæresten skrevet en bestilling på ny bolig til universet, så da ordner det seg snart. 😅😅 Jeg kom hit for å kommentere dette hahaha! 😆 Dagbok med bestilling + litt manifestering = nå skjer det! Jeg lo høyt på kontoret da jeg så den storyen. Veldig spent på hvor lang tid universet bruker på å levere... 1
Maskopi Skrevet 15. september #71 Skrevet 15. september Dævver av kjæresten som bruker pendel fremfor google til å «bestille en gullramme til under 500kr med målene 50x70cm» 😆 4 1
Kristina Skrevet 15. september #72 Skrevet 15. september Maskopi skrev (11 minutter siden): Dævver av kjæresten som bruker pendel fremfor google til å «bestille en gullramme til under 500kr med målene 50x70cm» 😆 Hvor ser du dette? Det er helt fantastisk! 😂 1
finn.jajo Skrevet 16. september #73 Skrevet 16. september Aranciata skrev (På 15.9.2025 den 21.21): Hvor ser du dette? Det er helt fantastisk! 😂 Bare å se på kjæresten sin konto på insta. 😊 Universet har allerede framskaffet gullrammene, så de er på vei i posten! Så når de kommer skal hun dele hele storyen om pendel og universet og hvordan alt ordna seg. 😅 Regner med drømmebolig på Nøtterøy foreligger neste uke også. 1
finn.jajo Skrevet 22. september #74 Skrevet 22. september Hun snakker åpent og ærlig om ting som sikkert mange tenker på, men ikke snakker så høyt om.Det skal hun ha. Men det blir jo også den naturlige følgen av samlivsbrudd og det som kommer med det, noe mange har stått i. Så det som er nå er at hun gruer seg til å flytte. Til å stå på egne bein og være alene om alt voksenansvaret som husleie, økonomi, bil osv. Vi får håpe universet speeder opp hastigheten på ny bolig, i helga hadde hun regaert på sin andre boligannonse på finn så langt (!!). Går ikke kjapt i svingene da. Så hun kan ikke akkurat ha drevet veldig mye søking etter bolig, eller så er hun ekstremt kresen. 2
Livetskjer Skrevet 26. september #75 Skrevet 26. september Og hun er hele tiden asså så sliten… alltid sliten…. Bortsett fra når hun er i Østfold ….. og det som er gøy er når hun sier noe så gjentar hun andre det rett etter eller omvendt 😃 De to der asså🤣 1
Kristina Skrevet 26. september #76 Skrevet 26. september finn.jajo skrev (På 22.9.2025 den 19.15): Vi får håpe universet speeder opp hastigheten på ny bolig, i helga hadde hun regaert på sin andre boligannonse på finn så langt (!!). Går ikke kjapt i svingene da. Så hun kan ikke akkurat ha drevet veldig mye søking etter bolig, eller så er hun ekstremt kresen. Universet har hittil gjort en dårlig jobb Hun var på visning i går og magefølelsen hennes sa nei, så nå må universet step it up altså! Kanskje mannen gjorde alt som hadde med kontrakter, husvære og sånt før, og at det er derfor hun synes dette er så vanskelig? Det er nesten fascinerende at en voksen kvinne med barn er SÅ dårlig på disse tingene. Virker som om hun er god på korttidsgreier, som å finne AirBnB i Spania, men ikke på hverdagslivet og stabile situasjoner. Lurer også på hva budsjettet er, hun sier at hun har en god inntekt fra det hun driver med, men som selvstendig næringsdrivende må hun jo ta inn nærmere enn million brutto for å ha en OK lønn, eller hva? Ble veldig nysgjerrig på skattelistene nå, når er det de kommer? Lurer også på hva mannen tjener på å skrive masteroppgaver for andre... 3
Kristina Skrevet 26. september #77 Skrevet 26. september Livetskjer skrev (52 minutter siden): Og hun er hele tiden asså så sliten… alltid sliten…. Bortsett fra når hun er i Østfold ….. og det som er gøy er når hun sier noe så gjentar hun andre det rett etter eller omvendt 😃 De to der asså🤣 Hehe, veldig sant begge deler! Skjønner at det er slitsomt å være alene med barna men det er jo gaaaanske mange andre som også har det slik, enten pga. samlivsbrudd, eller at de har valgt å være alenemødre, eller at ektefellen jobber borte. Kanskje det blir litt lettere når både hun og mannen får etablert seg i egne boliger, slik at de kan steppe inn for hverandre i hverdagen hvis det trengs (virker heldigvis som om de har et OK forhold så håper de kan ha det sånn). Nå er jo det umulig siden den andre parten alltid reiser bort når den ene har barna.
finn.jajo Skrevet 27. september #78 Skrevet 27. september (endret) Kristina skrev (13 timer siden): Universet har hittil gjort en dårlig jobb Hun var på visning i går og magefølelsen hennes sa nei, så nå må universet step it up altså! Kanskje mannen gjorde alt som hadde med kontrakter, husvære og sånt før, og at det er derfor hun synes dette er så vanskelig? Det er nesten fascinerende at en voksen kvinne med barn er SÅ dårlig på disse tingene. Virker som om hun er god på korttidsgreier, som å finne AirBnB i Spania, men ikke på hverdagslivet og stabile situasjoner. Lurer også på hva budsjettet er, hun sier at hun har en god inntekt fra det hun driver med, men som selvstendig næringsdrivende må hun jo ta inn nærmere enn million brutto for å ha en OK lønn, eller hva? Ble veldig nysgjerrig på skattelistene nå, når er det de kommer? Lurer også på hva mannen tjener på å skrive masteroppgaver for andre... Det er ikke flere hus for leie i Færder enn at det er fort gjort å se hvilket hus hun sannsynligvis har vært på visning i, når hun i tillegg sa det var kortidsutleie, så er det bare et aktuelt leieobjekt. Hvis det er det jeg tror, er det en månedsleie på 18 500 kr, så hun må jo ha et ganske OK boligbudsjett da. Til den prisen hadde jeg heller vurdert å leie noe mindre og billigere og legge av penger til å kjøpe noe, men det er meg da. Jeg tror også at hun er god på kortidsgreier, men dårlig på mer langsiktig planlegging. Hun virker ganske urealistisk. For eksempel er det dumt å velge en bolig som kun leies ut fram til neste vår, da får hun knapt slått seg til ro før hun må ut på ny utkikk etter bolig. Hun skaffer seg selv ekstra stress og arbeid. Universet har definitivt gjort en dårlig jobb med hensyn til bolig, men hun har gjort den absolutt dårligste jobben. Hun har flere ganger snakket om hvor slitsomt det er å ikke ha sitt eget sted, men om hun ikke har vurdert mer enn to annonser på finn som aktuelle, kan hun umulig ha fulgt med veldig lenge. Eller så er hun ekstremt kresen og urealistisk med tanke på hva hun kan få tak i. Hun stråler og virker avslappa de ukene hun er med kjæresten, men snakker mye om hvor sliten hun er når hun er med ungene. De ukene virker hun mer nedtrykt. Er enig i at det er fascinerende å se hvordan en voksen kvinne med barn er dårlig på så mange praktiske ting, når hun også driver egen virksomhet. I tillegg virker det som at den viktigste hverdagen, som tross alt er den med barna, er veldig slitsom og utfordrende. Tilværelsen med kjæresten virker som en flukt fra det livet hun lever med familien. Bare et inntrykk jeg får. Endret 27. september av finn.jajo 2 3
Kristina Skrevet 27. september #79 Skrevet 27. september finn.jajo skrev (28 minutter siden): Universet har definitivt gjort en dårlig jobb med hensyn til bolig, men hun har gjort den absolutt dårligste jobben. Hun har flere ganger snakket om hvor slitsomt det er å ikke ha sitt eget sted, men om hun ikke har vurdert mer enn to annonser på finn som aktuelle, kan hun umulig ha fulgt med veldig lenge. Eller så er hun ekstremt kresen og urealistisk med tanke på hva hun kan få tak i. Hehehe du har helt rett! Hun har gjort den dårligste jobben, det er helt sikkert. Men bra at hun har et OK budsjett da, det gjør jo alt lettere. Du har også rett i at det er dumt å velge korttidsleie, for hvis planen er å fortsette å leie, hvorfor utsette seg for to flytteprosesser? Det er jo SÅ slitsomt! Jeg begynte å følge med på henne (ikke følge henne, bare titte innom) da hun fortsatt var i Spania, men gikk tilbake og så på videoene fra da de pakket seg ut av der de leide før de dro til Spania og det virket både veldig kaotisk og ekstremt slitsomt. 1
finn.jajo Skrevet 27. september #80 Skrevet 27. september (endret) Kristina skrev (6 timer siden): Hehehe du har helt rett! Hun har gjort den dårligste jobben, det er helt sikkert. Men bra at hun har et OK budsjett da, det gjør jo alt lettere. Du har også rett i at det er dumt å velge korttidsleie, for hvis planen er å fortsette å leie, hvorfor utsette seg for to flytteprosesser? Det er jo SÅ slitsomt! Jeg begynte å følge med på henne (ikke følge henne, bare titte innom) da hun fortsatt var i Spania, men gikk tilbake og så på videoene fra da de pakket seg ut av der de leide før de dro til Spania og det virket både veldig kaotisk og ekstremt slitsomt. Hun bør ha et bra budsjett om hun har råd til å leie for nesten 20K alene, og det en bolig hun kun tilbringer halve måneden i. Med en slik sum bør hun jo i alle fall ligge på et inntektsnitt på omkring 30 K i måneden om hun skal ha råd til bil, forsikringer, mat osv osv. Jeg hadde aldri utsatt meg for to flytteprosesser om jeg ikke strengt tatt måtte. Jeg tror det var tiden rundt at de flyttet til Spania at hun dukket opp i feeden min, så begynte jeg å følge henne fordi jeg syntes det var litt artig å følge noen som tok litt utradisjonelle valg. Men har etterhvert endt opp med å finne det hele rimelig kaotisk og impulsivt, og ofte lite gjennomtenkt. Ser eksmannen nå er ute og mener at for å få fødselstallene opp igjen så bør kvinner gå ut av arbeidslivet. Reversere trenden med at begge jobber og gi tilbake privilegiene til kvinner, hvilke privilegier de nå er? Å få ukepenger av mannen sin, for det var slik det oftest fungerte da damer var hjemme og kun mannen jobbet. Han kan ikke leve som han lærer når han var gift med ei som var i jobb og kun har fått to barn selv. Kjekt for datteren å vite at faren synes hun bør gå en framtid i møte hvor hun primært er en fødemaskin. Endret 27. september av finn.jajo 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå