Gå til innhold

Anette Thaulow

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser at hun poster serien om "hvordan jeg traff hun som nå er kjæresten min, da jeg var gift med en mann" i reprise for nå er det et helt år siden de var på sin første date 😅😅 Det er flott med kjærlighet altså, men hun tar litt kaka på å hause det opp. Nå er hun på episode 4, mener å huske at det totalt var omkring 7?? Og når hun har posta det kommer det sikker en serie som heter "første året med kjæresten min" eller "første året som lesbisk". 😁😁

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg følger buisness-kontoen hennes, og det er mye rart der. Blant annet språket. Alt er "Master". For eksempel får man av og til en smakebit av det hun holder på med i form av en liten times kurs (babling), og dette kalles "Masterclass". I mitt hode er master noe man tar etter bachelor, og de kunne like gjerne kalt det "Webinar" eller "Gratis introduksjonskurs". På masternivå er det definitivt ikke - såvidt jeg vet har ikke Anette utdannelse i hverken salg, salgspsykologi eller noe som har med buisness å gjøre i det hele tatt. Det er også en masse andre likelydende ord de bruker, som sier lite, og som oftest er på engelsk, for å få det til å høres bedre ut. 

Hun skryter også av å ha fått inn 2 millioner på å selge kurs de siste fire årene. Når vi likevel vet det er hennes eneste jobb, blir jo ikke det å voldsomt mye. Delt på fire år er det en årslønn på 500 000, og så må hun vel betale for konstnader til plattformer å publisere det på, utstyr, programvare etc, og så trekkes det skatt. Kanskje hun tjener 400 000 i året da? Det er i så fall ikke akkurat en høy inntekt.

Hun forteller heller ikke alltid sannheten. For eksempel må du melde deg på kurs innen en gitt tid, ellers blir kurset dyrere. Men det blir det jo ikke, hun annonserer videre til samme pris. 

Endret av Lillibetha
  • Liker 5
Skrevet

Jeg skygger unna denne typen "businesscoacher" når forretningsideen bare er å selge kurs via bittelitt gratis innsalg. Jeg ser i hvert fall ikke mer enn 1 times prating og fjas snodig nok kallt masterclass der hensikten er å sluse inn alle deltakerne til å kjøpe det egentlige kurset der de skal bytte ut sitt gamle tankesett - eller mindset som det heter på SoMe, ved å kjøpe et entusiastisk nytt tankesett for å selge noe selv. Det er så mange av dem!

Og den der "skriv ditt og datt i kommentarfeltet for lenke" for å øke engasjement og rekkevidde som alle driver med nå, når lenken ligger i bio'n🙄

Nei, ble lei av å følge businesskontoen og avfulgte, mens venninnen har tatt kurs etter kurs uten å komme noen vei. Er det noen som gjør det?

• Liker 1
  • Nyttig 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Nå skal Anette og kjæresten faste i en hel uke, de skal kun drikke vann og ta elektrolytter. Jeg er glad i periodisk faste selv, men å gå rett på en syv dagers faste er ganske intenst... Tror de burde startet med 24 timer, så 48, osv. Lurer på om begge gjennomfører!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kristina skrev (12 timer siden):

Nå skal Anette og kjæresten faste i en hel uke, de skal kun drikke vann og ta elektrolytter. Jeg er glad i periodisk faste selv, men å gå rett på en syv dagers faste er ganske intenst... Tror de burde startet med 24 timer, så 48, osv. Lurer på om begge gjennomfører!

Ja det gikk vist ikke så bra ser jeg på Insta. Anette har allerede måttet avbryte fasten fordi hun ble så dårlig. Nervesystemet tålte det vist ikke.  Jeg kan ikke noe særlig om det, men høres veldig fornuftig ut å ikke gå rett på en ukes faste dersom kroppen ikke er vant til konseptet, men heller starte som du foreslår.

Det er kanskje litt slemt, men det er nesten litt komisk hvordan de to damene sitter i ei seng delvis under dyna med sovesveis og ser slitne og medtatte ut mens de legger ut om hvor dårlig A ble og hvilke helsegevinster de hadde tenkt å oppnå ved å faste ei uke.  😅

Endret av finn.jajo
  • Liker 3
Skrevet

De virker jo begge ganske psykisk ustabile fra før, spesielt Anette. Det er litt som om hun elsker å lage livet vanskelig for seg selv. Jeg tror man blir litt sprø av å hele tiden rydde "i de indre greiene sine", både privat og som en jobb. Hun burde ta en pause fra det og fokusere mer utover. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
finn.jajo skrev (3 timer siden):

Ja det gikk vist ikke så bra ser jeg på Insta. Anette har allerede måttet avbryte fasten fordi hun ble så dårlig. Nervesystemet tålte det vist ikke.  Jeg kan ikke noe særlig om det, men høres veldig fornuftig ut å ikke gå rett på en ukes faste dersom kroppen ikke er vant til konseptet, men heller starte som du foreslår.

Det er kanskje litt slemt, men det er nesten litt komisk hvordan de to damene sitter i ei seng delvis under dyna med sovesveis og ser slitne og medtatte ut mens de legger ut om hvor dårlig A ble og hvilke helsegevinster de hadde tenkt å oppnå ved å faste ei uke.  😅

Wow, det ble et døgn, ja! Tittet nå og det var jo en voldsom reaksjon, stakkars... Og ja, helt enig, skal litt til for å oppnå disse helsegevinstene da :D Pluss at kjæresten uttaler seg litt vel bastant om stamcelleregenerasjon osv. - det er fortsatt mye man ikke vet om autofagi og forskningen viser noen positive effekter, men det blir altfor enkelt å si at man plutselig skaper nye stamceller selv etter 72 timer...

Ser hun også sier at hun ikke vil ha råd om faste, at hun har mye kunnskap om det, men det er jo ikke så rart at folk kommenterer når hun har hatt en SÅ voldsom reaksjon!! Og sosiale medier er jo litt sånn, folk blir veldig "invested" og vil dele ting  med de de følger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...