Gå til innhold

Hvor mange har en mann som har sterilisert seg? Snipp snapp..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og stoler DU på dette,altså tør du tar sjansen? Altså å ikke bruke prevensjon.  Tenker da på menn som har sterilisert seg og lenge etter også testet seg for at det er 0 svømmere der som lever.

Jeg tok ut min hormonspiral etter 5år. Istedenfor sette inn ny valgte jeg stole på at jeg ikke blir gravid. Kjæresten har sterilisert seg samt testet seg året etter! Altså lenge etter inngrepet ,og 0 svømmere igjen.

Nå har jeg ikke fått mensen. Har full panikk. Jeg er syk og kan ikke ta vare på flere barn. Jeg er over 40 år også. 

Er det virkelig slik at mannlig sterilisering ikke er SAFE da??? Hva er poenget med det da? Hvis folk uansett må bruke kondom osv.

Anonymkode: 694d0...f09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvem som sa at det var 0

Anonymkode: de0d9...e75

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er sterilisert og det stoler jeg selvsagt på. Du er over 40, det er naturlig at mensen blir uregelmessig når du nærmer deg overgangsalder. Og hvis det skulle vise seg at du er gravid er det ikke slik at du må få barnet. Skulle jeg bli gravid nå tar jeg abort. 

Anonymkode: cbbb6...969

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer an på hvem som sa at det var 0

?Legen på klinikken selvfølgelig.  Hva mener du? Hvem ellers 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mannen min er sterilisert og det stoler jeg selvsagt på. Du er over 40, det er naturlig at mensen blir uregelmessig når du nærmer deg overgangsalder. Og hvis det skulle vise seg at du er gravid er det ikke slik at du må få barnet. Skulle jeg bli gravid nå tar jeg abort. 

Anonymkode: cbbb6...969

Jeg er psykisk syk ,mye stress også.  Samt tok ut hormonspiral 4 mnd siden etter 5 år. Men hatt mensen feb og mars..ca 1 hver måned...nå er vi langt over 1 april 😭😭😭 Abort e fælt,ble tvunget til det en gang som ung + har mistet et barn som 19 åring spontanabort.  Orker ikke mer stress,da orker jeg ikke leve.... Har også 3 levende barn. De e store nå!  TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

?Legen på klinikken selvfølgelig.  Hva mener du? Hvem ellers 😅

Da kan det fort være feil ja

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da kan det fort være feil ja

Hvem er det da som sjekker sæd kvaliteten etter en sterilisering da? Kongen? Statsministeren?😅

Skrevet

Ja det stoler jeg 100% på. Vi har vært sammen 19 år, ingen av oss ønsker barn og jeg har ikke brukt prevensjon omtrent like lenge, ville tatt abort om jeg hadde blitt gravid men har selvfølgelig ikke blitt det. Har sett arret og har da virkelig ingen grunn til å ikke stole på han da vi begge vet hva vi mener om å bli forelder, det er noe jeg er 100% sikker på at ingen av oss ønsker.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det da som sjekker sæd kvaliteten etter en sterilisering da? Kongen? Statsministeren?😅

Her jeg bor er det bioingeniører på sykehuset

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det bioingeniører på sykehuset

Ja er det samme her bare privat klinikk/sykehus, da det offentlige sykehuset her i stor by ikke gjør dette lengre. De har ikke kapasitet.  Så de henviste oss til stedet han fikk det sjekket. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja er det samme her bare privat klinikk/sykehus, da det offentlige sykehuset her i stor by ikke gjør dette lengre. De har ikke kapasitet.  Så de henviste oss til stedet han fikk det sjekket. 

Vet flere tilfeller der leger har sagt at det er null, men de har mikroskopert i feil nivå og folk har blitt gravide.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vet flere tilfeller der leger har sagt at det er null, men de har mikroskopert i feil nivå og folk har blitt gravide.

Ja da bør man ikke stole på sterilisering. Hvorfor gjør folk det da? Har og hørt om barn som er født selv om mannen tok snipp snipp. Jeg kommer til å bruke prevensjon igjen uansett. Tror det er kun hormonspiral som er 100% trygt.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja da bør man ikke stole på sterilisering. Hvorfor gjør folk det da? Har og hørt om barn som er født selv om mannen tok snipp snipp. Jeg kommer til å bruke prevensjon igjen uansett. Tror det er kun hormonspiral som er 100% trygt.

TS

Kjenner både en som har fjernet livmorhalsen og en annen fjernet livmor. Har fungert for dem, og de er storfornøyd mtp ferdig med barn og det å slippe mensen, sikker løsning for å unngå graviditet også

Anonymkode: 13561...eeb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

TS

Leger er ikke så gode på mikroskopering

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner både en som har fjernet livmorhalsen og en annen fjernet livmor. Har fungert for dem, og de er storfornøyd mtp ferdig med barn og det å slippe mensen, sikker løsning for å unngå graviditet også

Anonymkode: 13561...eeb

Det skal være mer sikkert enn p piller uansett. Og 1000000vis går på pillen og blir ikke gravide. At the end..ingenting er sikkert her i verden. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, stoler på steriliseringen og bruker ikke annen prevensjon. Skal sies at vi har slitt med å bli gravide. Mange år med aktiv prøving har kun resultert i en naturlig graviditet. Resten av barna kom via IVF. Steriliseringen føles egentlig litt overflødig, men er en ekstra sikkerhet siden vi ikke ønsker flere barn. 

Anonymkode: 70dec...90d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Leger er ikke så gode på mikroskopering

Dette var en embolog eller embrolist (?) på en kjent fertilitetsklinikk i byen som  testet dette. Hvem er mer egnet enn en slik da? Han jobber jo med dette hver dag. Går jo ikke til fastlegen.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er vel ikke legen som sjekker selv om det er legen som gir resultatet.

Anonymkode: fb312...597

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vel ikke legen som sjekker selv om det er legen som gir resultatet.

Anonymkode: fb312...597

Noen ganger er det uheldigvis det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette var en embolog eller embrolist (?) på en kjent fertilitetsklinikk i byen som  testet dette. Hvem er mer egnet enn en slik da? Han jobber jo med dette hver dag. Går jo ikke til fastlegen.

Ts

Bioingeniør 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...