Gå til innhold

Pulled pork til middag, ideer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen oppskrifter med pulled pork dere kan anbefale til fire voksne? Har ikke handlet nok til middag så litt begrenset med tilbehør, men har basics som løk, gulerot, selleri, ris, pasta, fløte.

Anonymkode: 71a14...f94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å ha det i tacolefser med grønnsaker og dressing. 

Anonymkode: 48e65...fe4

Skrevet

Jeg synes pulled pork er godt i lefser (som taco), i buns (som burger), i steambuns eller på nachochips.

Kan også funke på pizza.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg å synes det er godt i lefser, men har ikke noe å ha i disse lefser bortsett fra løk og paprika:D

AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å ha det sammen med bakt potet - nam nam 

Anonymkode: 9e15d...9c7

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke potet heller 😂

AnonymBruker
Skrevet

Bbq-saus og sylta rødløk er veldig godt til. Også kan du prøve å lage noe som ligner på coleslaw med grønnsakene du har.

Anonymkode: 90272...361

AnonymBruker
Skrevet

Du mater bare alt du har inn i chat gpt, og spør om forslag. Og diskuterer litt frem og tilbake til du blir fornøyd.

Anonymkode: 198ff...92e

• Liker 1
Skrevet

Løk og paprika stekt sammen med pulled pork, tacokrydder og hakket tomat (om du ikke har salsa) bland i bønner, mais og ost om du har. Fyll lefser og rull sammen og legg i ildfast form. Topp med salsa/hakket tomat og revet ost. Gratinert i ovnen, da har du enchiladas.

Skjær løk, gulrot, selleri smått og fres med hvitløk. Ha i pulled pork,  fløte og parmesan. Superdigg pastasaus til feks tagliatelle. 

• Liker 1
Skrevet

Pleier å lage det av svinenakke.

Noen ganger lager jeg asiatisk variant og bruker bao buns.

Noen ganger lager jeg mer «meksikansk inspirert» og bruker tortilla.

Noen ganger mer barbeque variant og bruker brioche hamburgerbrød.

Hvordan sauser, krydder etc du bruker er jo helt opp til smak, behag og fantasi 😊

Når jeg lager asiatisk inspirert feks, så lager jeg ofte en saus/marinade basert på revet chili, hvitløk og ingefær, oppkok av sitrongress, hoisin, soyasaus, og østers eller fiskesaus. Bruker feks litt vårløk, aromasop og andre grønnsaker jeg kutter i fine strimler. Dynker/marinerer kjøttet med sausen og har i bao buns med vårløken, soppen og grønnsakene.

Skrevet

Har du maisbokser kan du lage maiskrem med fløten. Godt til😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble asiatisk. Hadd oppi hoisin saus og oksebuljong i formen med kjøttet + woket grønnsaker med hvitløk og ingefær. Ble veldig godt med ris til :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det noen oppskrifter med pulled pork dere kan anbefale til fire voksne? Har ikke handlet nok til middag så litt begrenset med tilbehør, men har basics som løk, gulerot, selleri, ris, pasta, fløte.

Vi har det som taco.

Anonymkode: d6359...69e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...