AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:49 #1 Del Skrevet søndag kl 11:49 Vi skal renovere kjøkkenet, og vurderer å droppe kjøkkenbord til fordel for mer oppbevaringsplass. Jeg liker å spise frokost ved kjøkkenbordet, men tror jeg kunne klart meg uten. Vi har spisestue også. Hvilken løsning har du? Om du ikke har kjøkkenbord, savner du det? Ville du hatt mer oppbevaring eller spisekrok? Anonymkode: 1d3e1...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet søndag kl 11:54 #2 Del Skrevet søndag kl 11:54 (endret) Vi har en benk på kjøkkenet med barstoler til, men spisestua noen få meter unna åpen kjøkkenløsning. Spiser alltid på spisestua. Hadde nok ikke savnet de krakkene på kjøkkenet noe voldsomt om vi tok dem bort! Endret søndag kl 11:55 av Anononyma 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:55 #3 Del Skrevet søndag kl 11:55 Jeg har plass til 8 stoler og spisebord på kjøkkenet, men ser ikke poenget. Vi spiser i spisestua så har droppa og ha spisebord på kjøkkenet, har heler en diger fryseboks der 😂 men føler noe form for spiseplass må jeg ha, takler ikke å spise frokost i sofaen Anonymkode: 05ac9...f67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:56 #4 Del Skrevet søndag kl 11:56 Vi har droppet kjøkkenbord, og har heller ei stor kjøkkenøy. Spisebord nesten rett ved siden av, og det syns vi holder i massevis 🙂🙂 Anonymkode: af110...f5e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:59 #5 Del Skrevet søndag kl 11:59 Kjem an på kor nær kjøkkenet spisebordet er. Anonymkode: 6ac4e...4fc 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:01 #6 Del Skrevet søndag kl 12:01 Kasta ut kjøkkebordet - spiste aldri der - bare et par meter til spisebordet i stua. Bedre med mer plass på kjøkkenet. Bor dog alene - om man er flere kan det kanskje være en fordel hvis noen vil spise i fred... Anonymkode: 26489...052 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet søndag kl 12:02 #7 Del Skrevet søndag kl 12:02 Hvis spisebordet blir i samme rom i åpen løsning eller i naborommet så hadde jeg droppet det. Har du en ca planløsning av kjøkken/spisestue? Da er det lettere å svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:44 #8 Del Skrevet søndag kl 12:44 Blåttvann skrev (36 minutter siden): Hvis spisebordet blir i samme rom i åpen løsning eller i naborommet så hadde jeg droppet det. Har du en ca planløsning av kjøkken/spisestue? Da er det lettere å svare på. Kjøkkenet er ca 3,5x5 meter. Vi har i dag kjøkkenbord til 6 personer i ene enden, og kjøkkeninnredning i andre enden. Utenfor kjøkkenet ligger spisestue og stue på ca 40kvm. Det er ca 10 skritt fra kjøkkenbord til spisestuen 😅 Vi har ikke åpen løsning, men en døråpning uten dør, ca 1 meter bred. Anonymkode: 1d3e1...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:50 #9 Del Skrevet søndag kl 12:50 Kjøkkenet var før delt i kjøkken + plass til spisebord. Vi bygde stor øy i stedet, kombinert med flere høyskap. Har barkrakker der. Men de blir brukt mer for det sosiale når man lager mat, og slikt. Setter oss som regel i spisestua når vi spiser. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjøkkenet er ca 3,5x5 meter. Vi har i dag kjøkkenbord til 6 personer i ene enden, og kjøkkeninnredning i andre enden. Utenfor kjøkkenet ligger spisestue og stue på ca 40kvm. Det er ca 10 skritt fra kjøkkenbord til spisestuen 😅 Vi har ikke åpen løsning, men en døråpning uten dør, ca 1 meter bred. Anonymkode: 1d3e1...444 Høres omtrent ut som vårt kjøkken + spisestue da vi pusset opp. Det var to spisebord, ca 10 skritt fra hverandre. Har ikke angret et sekund på at vi doblet kjøkkenets størrelse. Åpnet også er mot spisestue, slik at det ble en naturlig flyt mellom rommene. Kjøkkenet vårt var større. Så med kun 3,5*5 hadde jeg ikke vært i tvil om hva jeg hadde gjort en gang. Anonymkode: dec9c...7bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet søndag kl 12:50 #10 Del Skrevet søndag kl 12:50 Jeg tror du vil savne å kunne sitte ved bordet på kjøkkenet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:50 #11 Del Skrevet søndag kl 12:50 Vi lurte på det samme og "avviklet" kjøkkenbordet for en periode. Vi fant ut at vi ikke trenger det. Hyggeligere å spise ved spisebordet i stua (som er rett ved kjøkkenet). Der har vi bedre plass, både når vi er oss fire og ikke minst når vi har besøk. Anonymkode: 9cfce...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraDorothea Skrevet søndag kl 12:53 #12 Del Skrevet søndag kl 12:53 Vi liker å spise på kjøkkenet. Både enkel frokost alene, og familiemiddager med bare kjernefamilien. Men vi måtte velge bort kjøkkenbord pga str på rommet. Gikk for en løsning med diger kjøkkenøy med sitteplasser til 4-6 personer, og er veldig fornøyd med det! Det beste er faktisk at man har mulighet til å trekke seg tilbake for å få privatliv. Kjøkkenet er eget rom med dør, resten er åpen løsning. Ungdommene lukker ofte døra hvis de har venner eller kjærester med seg på kjøkkenet, og jeg elsker å kunne lukke meg inne der med en venninne og drikke kaffe/vin uten at de andre hører hva vi snakker om😄 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:57 #13 Del Skrevet søndag kl 12:57 Jeg ender alltid opp med å sitte ved samme bord og plass uansett, så slikt har alltid vært overflødig hos meg. Jeg bor nå et sted uten, og jeg spiser kun ved spisebordet. Jeg droppet det til fordel fordi det var en kjøkkenkrok som var veldig fin til arbeidsområde med skrivebord, så jeg prioriterte dét. Jeg tror det er litt gammeldags å skulle ha slike uline spisesoner? Anonymkode: cfde5...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:59 #14 Del Skrevet søndag kl 12:59 Jeg synes spiseplass gjør kjøkkenet koseligere. Uten spiseplass blir kjøkkenet liksom bare en arbeidsplass. Anonymkode: 8a69e...2b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:03 #15 Del Skrevet søndag kl 13:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal renovere kjøkkenet, og vurderer å droppe kjøkkenbord til fordel for mer oppbevaringsplass. Jeg liker å spise frokost ved kjøkkenbordet, men tror jeg kunne klart meg uten. Vi har spisestue også. Hvilken løsning har du? Om du ikke har kjøkkenbord, savner du det? Ville du hatt mer oppbevaring eller spisekrok? Anonymkode: 1d3e1...444 Det kommer jo an på hvordan ting fungerer ellers og hvor nær kjøkkenet man har spisestua. Vi har både egen spisestue og spiseplass på kjøkkenet. Disse rommene er i hver sin ende av huset. Spiseplassen på kjøkkenet er den som brukes til alle hverdagsmåltider. Praktisk med kort vei fra der maten lages og til der maten skal serveres. Kjøkkenet brukes også mye som oppholdrom. Jeg sitter ved kjøkkenbordet nå og skriver. Min datter har nettopp sittet her med skolearbeid og kona sitter også ofte med arbeids-PC-en ved kjøkkenbordet. Det er et samlingspunkt. Spisestua brukes nesten bare når vi har gjester. Det vanligste da er at vi bruker spisebordet på kjøkkenet til buffetbord hvor all maten settes ut og gjestene kan gå dit og hente. Vi har plass til 8 på kjøkkenet og 14-16 personer i spisestua. Anonymkode: fd759...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:13 #16 Del Skrevet søndag kl 13:13 Det kommer jo veldig an på plass, antall personer i husstanden, hvor ofte man trenger å kunne dele av kjøkkenet, og om det er åpen løsning eller ikker. Jeg bor alene med åpen løsning, har kun et spisebord, men savner muligheten for spiseplass på kjøkkenet. Ofte er bordet okkupert av puslespill, håndarbeid eller jobbgreier, og da må det ryddes. Hadde spisebord på kjøkkenet i gamle boligen min, og likte det veldig godt, selv om det bare var plass til to. Bord på kjøkkenet er også yoperlig ekstra plass for heving ab boller, og diverse når man langer mye mat. Anonymkode: 1e08c...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:14 #17 Del Skrevet søndag kl 13:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal renovere kjøkkenet, og vurderer å droppe kjøkkenbord til fordel for mer oppbevaringsplass. Jeg liker å spise frokost ved kjøkkenbordet, men tror jeg kunne klart meg uten. Vi har spisestue også. Hvilken løsning har du? Om du ikke har kjøkkenbord, savner du det? Ville du hatt mer oppbevaring eller spisekrok? Anonymkode: 1d3e1...444 Legger du inn en gammeldags uttrekkbar skjærefjøl i et av underskapene så kan du faktisk trekke ut den og bruke til frokostbord, om dere er bare en eller to som spiser samtidig. Anonymkode: 7eada...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:23 #18 Del Skrevet søndag kl 13:23 Så lenge det ikke ender opp med at alle tar måltidene med i sofaen,er det greit. Syns måltider bør inntas ved et spisebord. Men jeg er kanskje gammeldags. Anonymkode: df687...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:57 #19 Del Skrevet søndag kl 20:57 Takk for alle innspill! Jeg er enig med både for- og motargumenter her. Med ny løsning kommer vi til å ha mye benkeplass, så heving av boller eller servering av buffet vil ikke bli noe problem hehe. Vi har også mulighet til å åpne opp mellom spisestue og kjøkken, og kan da ha en halvøy med plass til et par barstoler. Ønsker helst å ha det semilukket som i dag, men ser også fordelene med å åpne opp (slipper roping, eller å bli usosial. Ingen sitter ved kjøkkenbordet mens den andre lager mat uansett). Anonymkode: 1d3e1...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:15 #20 Del Skrevet søndag kl 22:15 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjøkkenet er ca 3,5x5 meter. Vi har i dag kjøkkenbord til 6 personer i ene enden, og kjøkkeninnredning i andre enden. Utenfor kjøkkenet ligger spisestue og stue på ca 40kvm. Det er ca 10 skritt fra kjøkkenbord til spisestuen 😅 Vi har ikke åpen løsning, men en døråpning uten dør, ca 1 meter bred. Anonymkode: 1d3e1...444 Jeg synes 10 skritt høres mye ut. Jeg foretrekker at det er så kort vei som mulig fra komfyr, kjøleskap, matskap, bestikkskuff, skap med tallerkener og glass + oppvask til/fra spisebord. Det blir endel å bære på mellom disse stedene, og flere ganger om dagen. Anonymkode: fadf7...885 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå