Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er litt rådvill. Jeg har hatt en kollega i noen år og det har vært fin tone mellom oss… i fjor før jul ble vi satt på vakter sammen og tonen ble vennskapelig, før den nå har eskalert for andre parten…

Følelser har blitt innrømmet flere ganger, og samtidig et ønske om å holde på vennskapet. Noe som er vanskelig, men jeg har vært redd for å såre vedkommende og har svart nøytralt på alt for å ikke gi forhåpninger… 

Jeg har også dessverre en alt for «intens» måte og spøke på, og i en kort svakt sekund spøkte jeg litt upassende på en alt for flørtende melding som jeg så inderlig skulle ha gått tilbake og fått fjernet. Jeg var vel egentlig stygg med vedkommende, skrev flere ganger unnskyld og at den på ingen måte var passende, men gjort er gjort…. Jeg spøker dessverre alltid litt «seksuelt» med venner, noe venner og samboer er klar over, men glemte meg her… jeg jobber også med saken, da den plager meg

Jeg innså jo etter denne hendelsen at dette ikke er greit for vedkommende og meg, og har nå gitt beskjed om at alle flørtende meldinger osv må slutte… Problemet er at vi jobber sammen…

jeg har sagt til min samboer at jeg mistenker at det kanskje er noe mer fra kollegaen min, og fått beskjed om at han da ikke vil involveres og jeg kan få håndtere situasjonen selv (fordi han stoler på meg, det er min kollega han ikke har kjennskap til. Ikke fordi han ikke bryr seg) 

Men jeg har dårlig samvittighet for alle parter og er en smule kvalm for hvordan jeg skal videre håndtere dette, for jeg er smertelig klar over at jeg har vært forferdelig på flere plan her

Endret av Thjelp
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kollegaen din veit at du har sambuar?

Anonymkode: d4008...2e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kollegaen din veit at du har sambuar?

Anonymkode: d4008...2e7

Ja, alltid vært 100% åpent om det… kollega har også samboer

AnonymBruker
Skrevet

Forferdelighet?

Anonymkode: f9d2c...0a6

• Liker 2
Skrevet
Thjelp skrev (På 13.4.2025 den 13.15):

Følelser har blitt innrømmet flere ganger, og samtidig et ønske om å holde på vennskapet. Noe som er vanskelig, men jeg har vært redd for å såre vedkommende og har svart nøytralt på alt for å ikke gi forhåpninger… 

Jeg har egentlig ikke så altfor mye å komme med, annet enn en kommentar til dette, som jeg håper du tar med deg som lærdom i fremtiden:

Når du opptrer nøytralt, så gir det fort forhåpninger når du vet at den andre parten har følelser for deg. Du må være tydelig. 

Skrevet

Du har bedt om unnskyldning. Og gjort er gjort.. det får du dessverre ikke gjort noe med nå.

Men heretter må du passe på å være proffesjonell og veldig tydelig. 

Nøytalt er ikke godt nok. Du sårer mer, og kan gi forhåpninger ved å være uklar og ullen i tilbakemeldingene dine.

Og kanskje er det ikke mulig å ha et nært vennskap til din kollega lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...