AnonymBruker Skrevet 13. april #21 Del Skrevet 13. april Det har jeg opplevd også, vanlig Earl grey te, drakk en kopp på tom mage og nesten umiddelbart ble jeg kvalm og måtte spy etterhvert. Hatt tendenser med te flere ganger så drikker det ikke lenger. Anonymkode: 024fc...d13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. april Forfatter #22 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du drikker mye pepsi max så er det uheldig for tarmbalansen, så det kan også påvirke at du blir mer sensitiv. Anonymkode: 3bc47...88e Hvis Pepsi Max kun gjør meg "sensitiv" overfor bare te, så kan jeg leve fint med det. Det er ingenting annet jeg kaster opp av, kun te. Men det ser ut til av trådens svar her at jeg ikke er helt alene om å bli kvalm og kaste opp av te på tom mage. Det er nok noe i teen som gjør en kvalm og kaster opp. Tanniner, nevnte noen? Uansett har jeg nå lært, og jeg kommer neppe til å drikke te igjen med det første, da denne opplevelsen sitter i hukommelsen og ikke gjør det så fristende. Nå går jeg tilbake til pute og dyne og et par Paracet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #23 Del Skrevet 13. april Million skrev (9 minutter siden): Hvis Pepsi Max kun gjør meg "sensitiv" overfor bare te, så kan jeg leve fint med det. Det er ingenting annet jeg kaster opp av, kun te. Men det ser ut til av trådens svar her at jeg ikke er helt alene om å bli kvalm og kaste opp av te på tom mage. Det er nok noe i teen som gjør en kvalm og kaster opp. Tanniner, nevnte noen? Uansett har jeg nå lært, og jeg kommer neppe til å drikke te igjen med det første, da denne opplevelsen sitter i hukommelsen og ikke gjør det så fristende. Nå går jeg tilbake til pute og dyne og et par Paracet. Jeg nevnte tanniner ja. Tips er å lage din egen te. Alt du trenger er kopp med varmt vann og skvise en halv sitron i. Supert for forkjølelser/lindre hals. Anonymkode: 3bc47...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #24 Del Skrevet 13. april Jeg spyr også av å drikke te på tom mage. Må ha et knekkebrød eller noe ved siden av, da går det bra. Anonymkode: a108f...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #25 Del Skrevet 13. april Jeg blir også kvalm av te på tom mage, men ante ikke at dette var en greie! KG altså 😍 Jeg drikker ikke kaffe, men drikker te hver dag, så trodde det var at jeg ikke tålte koffein på tom mage, men da er det altså ikke det. Så rart! Anonymkode: 96a40...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet 13. april #26 Del Skrevet 13. april Jeg kjenner meg igjen. Kan fint drikke svart kaffe på tom mage, men svart te går virkelig ikke. Blir kvalm og uggen. Får jeg i meg en frukt, yoghurt, knekkebrød eller liknende, så går det helt fint. Elsker en kopp EBT om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet 13. april #27 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg nevnte tanniner ja. Tips er å lage din egen te. Alt du trenger er kopp med varmt vann og skvise en halv sitron i. Supert for forkjølelser/lindre hals. Anonymkode: 3bc47...88e Varmt vann med sitron er da vitterlig ikke «te». Er jo ingen teblader involvert… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #28 Del Skrevet 13. april Grønnastar skrev (43 minutter siden): Varmt vann med sitron er da vitterlig ikke «te». Er jo ingen teblader involvert… TS ville drikke te for å lindre pga sykdom. Lite om slår en c vitamin-dose i varmt vann, og gir samme lindrende effekt. Mer terapeutisk enn earl grey sånn sett. Anonymkode: 3bc47...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #29 Del Skrevet 13. april Million skrev (7 timer siden): En type fra Twinings som heter Eple, Kanel og Rosin som jeg hadde i skapet nå. Har imidlertid kastet opp av andre typer te før i tiden. Denne er veldig god! Jeg har det likt, og akkurat denne teen er faktisk en versting for meg! Den kan jeg kun drikke i små mengder. Sort te generelt er ganske kvalmefremkallende her. Grønn te er der som gir minst kvalme hos meg. Forrest fruit/bær-te er også ganske ok. Mint-te uten lakris/fennel er også greit for magen min. Anonymkode: bcef9...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #30 Del Skrevet 13. april Million skrev (8 timer siden): Jeg er forkjølet og har feber, og i tillegg veldig sår hals. Tenkte derfor jeg skulle ta meg en kopp te eller to, for det lindrer jo godt når man er syk. Drakk en og en halv kopp te før jeg kjente at kvalmen plutselig kom i bølger, og magen begynte å kjennes urovekkende ut. Rakk å hente en bøtte før jeg kastet opp all drikke jeg hadde i magen (ikke noe mat i dag). Når jeg tenker meg om så husker jeg at jeg spydde av te for noen år tilbake også, det kan ha vært på tom mage da også. I dag har jeg ikke spist noe fordi jeg er syk og ikke er sulten og har ikke matlyst. Er det flere som kan kaste opp av å drikke te på tom mage? Og hvorfor skjer det? Garvesyren i teen som gjør det muligens? Er det te med koffein i? Grønn svart te eller noe? I såfall skjer det meg også og enda verre når jeg er syk Da drikker jeg bare te uten koffein. . Anonymkode: e1a64...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 13. april #31 Del Skrevet 13. april Million skrev (10 timer siden): Jeg er forkjølet og har feber, og i tillegg veldig sår hals. Tenkte derfor jeg skulle ta meg en kopp te eller to, for det lindrer jo godt når man er syk. Drakk en og en halv kopp te før jeg kjente at kvalmen plutselig kom i bølger, og magen begynte å kjennes urovekkende ut. Rakk å hente en bøtte før jeg kastet opp all drikke jeg hadde i magen (ikke noe mat i dag). Når jeg tenker meg om så husker jeg at jeg spydde av te for noen år tilbake også, det kan ha vært på tom mage da også. I dag har jeg ikke spist noe fordi jeg er syk og ikke er sulten og har ikke matlyst. Er det flere som kan kaste opp av å drikke te på tom mage? Og hvorfor skjer det? Garvesyren i teen som gjør det muligens? Ja, te på tom mage og hvis jeg drikker fort, får meg til å brekke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #32 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg spyr også av å drikke te på tom mage. Må ha et knekkebrød eller noe ved siden av, da går det bra. Anonymkode: a108f...3e6 Samme her, det trenger ikke være store greiene, noen kjeks eller et tørt knekkebrød holder. Men svart te på tom mage = megakvalm. Samme med piller på tom mage (Paracet feks) og rødvin på "tom" mage. Drikker jo aldri rødvin first thing in the morning da, men de gangene jeg tok et glass etter kveldsarbeid på restaurant når det var lenge siden middag, ble jeg umiddelbart kvalm. Anonymkode: 1b4c9...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 13. april #33 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kommer nok an på hva slags te du drikker? Har aldri opplevd det selv, men vet at grønn te inneholder mye tanniner som kan gi slik reaksjon. Anonymkode: 3bc47...88e Har ikke noe å si for min del. Men det skjer bare på ganske tom mage og hvis jeg drikker fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #34 Del Skrevet 13. april Blir supersvimmel, uggen og kvalm hvis jeg drikker te på tom mage. Visste ikke at det var en greie. Anonymkode: 2db31...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 13. april #35 Del Skrevet 13. april 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maria_ Skrevet 14. april #36 Del Skrevet 14. april Blir kvalm av Lipton Yellow Label på tom mage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #37 Del Skrevet 14. april Det er tanninene i teen. Det er kvalmeutløsende. Grønn te er verre enn svart te. Gå for urte-/frukt-te, altså "te", ikke skikkelig te. Anonymkode: f9aaf...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_ems Skrevet 16. april #38 Del Skrevet 16. april Jeg kaster opp om jeg drikker svart te på tom mage. I følge chatgpt er det ganske vanlig, grunnet tanniner og koffein. Hvit te, grønn te og koffeinfri går fint for min del 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #39 Del Skrevet 17. april Million skrev (På 13.4.2025 den 12.40): Jeg er forkjølet og har feber, og i tillegg veldig sår hals. Tenkte derfor jeg skulle ta meg en kopp te eller to, for det lindrer jo godt når man er syk. Drakk en og en halv kopp te før jeg kjente at kvalmen plutselig kom i bølger, og magen begynte å kjennes urovekkende ut. Rakk å hente en bøtte før jeg kastet opp all drikke jeg hadde i magen (ikke noe mat i dag). Når jeg tenker meg om så husker jeg at jeg spydde av te for noen år tilbake også, det kan ha vært på tom mage da også. I dag har jeg ikke spist noe fordi jeg er syk og ikke er sulten og har ikke matlyst. Er det flere som kan kaste opp av å drikke te på tom mage? Og hvorfor skjer det? Garvesyren i teen som gjør det muligens? Har ei venninne som ikke kan drikke te eller kaffe på tom mage (eks om morgenen), da spyr hun. Så ja, det kan nok skje. Kanskje syren ja..iaf tydelig at kroppen din ikke liker det, så greit å la være. Anonymkode: 19ce8...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå