Million Skrevet 13. april #1 Del Skrevet 13. april Jeg er forkjølet og har feber, og i tillegg veldig sår hals. Tenkte derfor jeg skulle ta meg en kopp te eller to, for det lindrer jo godt når man er syk. Drakk en og en halv kopp te før jeg kjente at kvalmen plutselig kom i bølger, og magen begynte å kjennes urovekkende ut. Rakk å hente en bøtte før jeg kastet opp all drikke jeg hadde i magen (ikke noe mat i dag). Når jeg tenker meg om så husker jeg at jeg spydde av te for noen år tilbake også, det kan ha vært på tom mage da også. I dag har jeg ikke spist noe fordi jeg er syk og ikke er sulten og har ikke matlyst. Er det flere som kan kaste opp av å drikke te på tom mage? Og hvorfor skjer det? Garvesyren i teen som gjør det muligens? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #2 Del Skrevet 13. april Kommer nok an på hva slags te du drikker? Har aldri opplevd det selv, men vet at grønn te inneholder mye tanniner som kan gi slik reaksjon. Anonymkode: 3bc47...88e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #3 Del Skrevet 13. april Har aldri kastet opp, men kan bli kvalm og uggen i magen av å drikke te på tom mage. Så derfor gjør jeg aldri det, hehe. Anonymkode: b809c...f82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #4 Del Skrevet 13. april Jeg har aldri opplevd det og jeg drikker en del te på tom mage, morgenrutinen min er først kaffe, så en ganske stor kopp med te, så litt formiddagsmat. Har aldri opplevd verken kvalme eller oppkast. Anonymkode: 5bea7...39a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #5 Del Skrevet 13. april Jeg aner ikke om det er vanlig, men jeg har også gjort det. Uten å være syk eller noenting, det bare fungerer ikke med te på helt tom mage for meg. Anonymkode: 1f9f9...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #6 Del Skrevet 13. april Det er vanlig med kvalme og oppkast i forbindelse med influensa. Anonymkode: e9c7e...725 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. april Forfatter #7 Del Skrevet 13. april (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er vanlig med kvalme og oppkast i forbindelse med influensa. Anonymkode: e9c7e...725 Ja, tenkte det jeg også, for det har jeg hørt. Men pussig at kvalmen og oppkastet kom minutter etter at teen var drukket, og så snart jeg hadde kastet opp alt sammen, var kvalmen borte. Føles greit igjen nå, har ikke kastet opp noe mer. Får holde meg til Pepsi Max som før! 😆 Har fått ned feberen fra 40 til 37.9 med Paracet, og føler meg da automatisk en del bedre, selv om jeg føler meg varmere enn normalt. Håper ikke det blir mer oppkast i hvert fall. Endret 13. april av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #8 Del Skrevet 13. april Jepp, jeg blir kvalm av te på tom mage. Et par kjeks eller et knekkebrød ved siden av har blitt standard her i huset 😅 Anonymkode: 9d1ea...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #9 Del Skrevet 13. april Ja. Men jeg har spiserørsbrokk. Anonymkode: 0d5af...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #10 Del Skrevet 13. april Million skrev (33 minutter siden): Jeg er forkjølet og har feber, og i tillegg veldig sår hals. Tenkte derfor jeg skulle ta meg en kopp te eller to, for det lindrer jo godt når man er syk. Drakk en og en halv kopp te før jeg kjente at kvalmen plutselig kom i bølger, og magen begynte å kjennes urovekkende ut. Rakk å hente en bøtte før jeg kastet opp all drikke jeg hadde i magen (ikke noe mat i dag). Når jeg tenker meg om så husker jeg at jeg spydde av te for noen år tilbake også, det kan ha vært på tom mage da også. I dag har jeg ikke spist noe fordi jeg er syk og ikke er sulten og har ikke matlyst. Er det flere som kan kaste opp av å drikke te på tom mage? Og hvorfor skjer det? Garvesyren i teen som gjør det muligens? Jeg blir veldig kvalm av te av en eller annen grunn, uansett type. Tåler annen varm drikke kaffe/kakao/buljong. Rart. Anonymkode: 8bc1b...f6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. april Forfatter #11 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kommer nok an på hva slags te du drikker? Har aldri opplevd det selv, men vet at grønn te inneholder mye tanniner som kan gi slik reaksjon. Anonymkode: 3bc47...88e En type fra Twinings som heter Eple, Kanel og Rosin som jeg hadde i skapet nå. Har imidlertid kastet opp av andre typer te før i tiden. Denne er veldig god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 13. april #12 Del Skrevet 13. april Jeg blir og noen ganger kvalm av te. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #13 Del Skrevet 13. april Million skrev (27 minutter siden): En type fra Twinings som heter Eple, Kanel og Rosin som jeg hadde i skapet nå. Har imidlertid kastet opp av andre typer te før i tiden. Denne er veldig god! Hvis du drikker mye pepsi max så er det uheldig for tarmbalansen, så det kan også påvirke at du blir mer sensitiv. Anonymkode: 3bc47...88e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #14 Del Skrevet 13. april Ja det er normalt! Søk det opp tanninene eller hvs det heter gjør at man blir kvalm på tom mage. Er som å ta sink på tom mage da blir man sinnsykt kvalm. Anonymkode: 12685...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #15 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er normalt! Søk det opp tanninene eller hvs det heter gjør at man blir kvalm på tom mage. Er som å ta sink på tom mage da blir man sinnsykt kvalm. Anonymkode: 12685...e8f Svart og grønn te er det som trigger kvslme Anonymkode: 12685...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #16 Del Skrevet 13. april Jeg blir kvalm av å drikke te på tom mage 🫤 Anonymkode: 0e0dc...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #17 Del Skrevet 13. april Jeg har det sånn, blir kvalm av te og da særlig på tom mage. En gang kastet jeg opp på jobb da det var tomt for kaffe om morgenen og jeg tok en kopp te uten å ha spist frokost først. Jeg liker te, men den må drikkes på ettermiddag/kveld, og selv da kan jeg tidvis bli kvalm. Te om morgenen er helt utelukket. Kaffe kan jeg drikke bøttevis av på tom mage uten å bli kvalm eller kaste opp. Anonymkode: 0f5bb...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #18 Del Skrevet 13. april Har aldri opplevd å bli kvalm av te... Anonymkode: 04efc...372 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #19 Del Skrevet 13. april Million skrev (1 time siden): Jeg er forkjølet og har feber, og i tillegg veldig sår hals. Tenkte derfor jeg skulle ta meg en kopp te eller to, for det lindrer jo godt når man er syk. Drakk en og en halv kopp te før jeg kjente at kvalmen plutselig kom i bølger, og magen begynte å kjennes urovekkende ut. Rakk å hente en bøtte før jeg kastet opp all drikke jeg hadde i magen (ikke noe mat i dag). Når jeg tenker meg om så husker jeg at jeg spydde av te for noen år tilbake også, det kan ha vært på tom mage da også. I dag har jeg ikke spist noe fordi jeg er syk og ikke er sulten og har ikke matlyst. Er det flere som kan kaste opp av å drikke te på tom mage? Og hvorfor skjer det? Garvesyren i teen som gjør det muligens? Du vil ikke framstå litt rasjonell og linke det til at du er syk, framfor tom mage? Anonymkode: ac4b5...861 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #20 Del Skrevet 13. april Jeg blir kvalm av å drikke te på tom mage, spiller ingen rolle hvilken te. Anonymkode: f732d...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå